Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Oljetemp givare
1916 besök totalt
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402


Trådstartare
Har ju tänkt att min clio 16v årsmodell -92 skall börja användas lite mer flitigt till bankörning detta året.
Sitter ju så fint tre mätare orginal på denna modell. Oljenivå, oljetemp och oljetryck. Men det tråkiga är att endast 2 av dom fungerar just nu. Hade ju varit perfekt att veta oljetempen vid körning på bana.

Vill fixa oljetempen, men var hittar man oljetemp givaren. Tänkte kolla ifall felet sitter där.

_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



zkungen skrev:
Har ju tänkt att min clio 16v årsmodell -92 skall börja användas lite mer flitigt till bankörning detta året.
Sitter ju så fint tre mätare orginal på denna modell. Oljenivå, oljetemp och oljetryck. Men det tråkiga är att endast 2 av dom fungerar just nu. Hade ju varit perfekt att veta oljetempen vid körning på bana.

Vill fixa oljetempen, men var hittar man oljetemp givaren. Tänkte kolla ifall felet sitter där.

om du läser i din egen biltråd så har jag redan svarat på det, för någon månad sedan, sitter fortfarande i den elektroniska oljestickan, och du har själv kommit på det när jag sagt det och nu har du glömt det igen...

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402


Trådstartare
He he... ja så kanske det är. Tokigt det blev. Men då är jag helt säker på vad den sitter nu.
Tack för hjälpen än en gång thumbs up
Vet kanske möjligen om man kan mäta fram ett värde på den för att se ifall den fungerar

_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



zkungen skrev:
He he... ja så kanske det är. Tokigt det blev. Men då är jag helt säker på vad den sitter nu.
Tack för hjälpen än en gång thumbs up
Vet kanske möjligen om man kan mäta fram ett värde på den för att se ifall den fungerar

vet inte vilka värden den skall ha, men man borde se om den ger något värde.. har ju samma sticka på min R5 så jag skulle ju kunna koppla in oljetempgivare på min åxå, vilket jag inte tänkt på..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007
Inlägg: 402


Trådstartare
Har en till liggandes, dock begagnad men man kan ju se ifall det blir nån skillnad mellan dom två.
Ja klart du ska ha en mätare till i bilen thumbs up

_________________
Johnny omö Bergkvist


Renault Clio 16v
Citera
RenaultSport
Oljetemp givare
1916 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande