Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Audi ClubSport nu också på Auotlife! www.audiclubsport.se
3997 besök totalt
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412


Trådstartare
Audi talar ju mycket om vorschprung durch technik och även Audi ClubSport hänger på.

Vi fins nu med på den nya spännade sajten www.autolife.se.

Vi har också vår alldeles egna domän www.audiclubsport.se!

Hjälp nu till att sprida info om klubben och vräk upp alla era fina bilder så att folk ser hur kul vi har det!

_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up
Grymme!

_________________
Citera
DavidAx
Göteborg
Här sen Jul 2005
Inlägg: 76





Fett med schysst!

thumbs up thumbs up

_________________
David Axelsson
Audi Clubsport
A4 racingprojekt.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

Kommer ni stänga ner här? Eller ska ni försöka ha diskussioner på båda ställena samtidigt?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Magnus Thomé skrev:
Kommer ni stänga ner här? Eller ska ni försöka ha diskussioner på båda ställena samtidigt?


Klart vi blir kvar här med:up:

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Magnus Thomé skrev:
Kommer ni stänga ner här? Eller ska ni försöka ha diskussioner på båda ställena samtidigt?

Klart vi blir kvar på rejsa! thumbs up
Är fortsatt vårt officiella forum och kommer så att förbli tills årsmötet tycker något annat.

_________________
Citera
quattro
Lindome
Här sen Aug 2005
Inlägg: 306



Magnus Thomé skrev:
Kommer ni stänga ner här? Eller ska ni försöka ha diskussioner på båda ställena samtidigt?


Jag tycker ju personligen inte man skall flacka runt för mycket utan hålla sig till en plats så att medlemmar och andra lätt hittar vart man håller hus.

Vet inte riktigt vad meningen är att öppna ett "forum" till

_________________
Stefan Alm
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



quattro skrev:
Magnus Thomé skrev:
Kommer ni stänga ner här? Eller ska ni försöka ha diskussioner på båda ställena samtidigt?


Jag tycker ju personligen inte man skall flacka runt för mycket utan hålla sig till en plats så att medlemmar och andra lätt hittar vart man håller hus.

Vet inte riktigt vad meningen är att öppna ett "forum" till


Kan ju vara så att man vill nå en bredare målgrupp? De som surfar på Rejsa är ju rätt ofta redan "frälsta" Visst vi går spretigare men förhoppningsvis kommer vi nå fler intresserade! thumbs up

_________________
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

Ah! oki thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



quattro skrev:
Magnus Thomé skrev:
Kommer ni stänga ner här? Eller ska ni försöka ha diskussioner på båda ställena samtidigt?


Jag tycker ju personligen inte man skall flacka runt för mycket utan hålla sig till en plats så att medlemmar och andra lätt hittar vart man håller hus.

Vet inte riktigt vad meningen är att öppna ett "forum" till



Får nog hålla med quattro även om jag inte är med i ÅDI klubben och inte har med detta att göra, inser snabbt att jag inte hade uppskattat om BMWSC funnits på flera ställen, risk finns att det blir förvirrande och rörigt.

Jag tror bara Ulrich vill sitta och röka cigarr i samma soffa som finbilarna


73 dagar till Mantorp!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412


Trådstartare
Den mycket enkla anledningen till att vi finns med på www.autolife.se är att vi inte orkar att själva rodda en egen hemsida.

Vi känner att det är viktigt för att kunna marknadsföra klubben att vi har en egen domän www.audiclubsport.se. Ett eget litet kryp in i cyberspace där vi kan lägga upp bilder och visa upp oss.

Autolife ger oss den möjligheten utan att faktiskt själva lägga något som helst jobb på att skapa och underhålla en hemsida.

Rejsa är ett suveränt forum med en väletablerad besökarbas och målgrupp. Tyvärr är det en mindre bra plats att exempelvis lägga upp bilder på. Autolifes "facebook" funktion där man kan lägga upp vänner och hålla koll på vad de gör är också kul. Till och med bilar kan taggas i foton så man håller koll på var de dyker upp någonstans.

På Autolife når vi också en liten annan målgrupp som är mer "standardgatbilsrelaterad". Många här på rejsa är ju lite mer "trimma och optimera bilen fantaster". (Det var värst vad många nya ord jag hittar på idag..) Vi vill gärna ha tag i båda dessa Audiägare och bjuda in dem till en sjuhelsikes häftig upplevelse!

Autolife är alltså inte för oss en ersättare till Rejsa utan ett viktigt komplement.

_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
quattro
Lindome
Här sen Aug 2005
Inlägg: 306



Låter väl som en vettig ide men som det är nu så är det ju då diskussionsforum på 2 ställen...man kanske borde peka om det forumet hit till rejsa då...kan jag tycka i alla fall annars så är jag rädd att information ramlar mellan stolarna när det skall ut och man lägger upp det på ena stället och glömmer att lägga samma info på det andra stället.

_________________
Stefan Alm
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

RATTRacing skrev:
Den mycket enkla anledningen till att vi finns med på www.autolife.se är att vi inte orkar att själva rodda en egen hemsida.

Vi känner att det är viktigt för att kunna marknadsföra klubben att vi har en egen domän www.audiclubsport.se. Ett eget litet kryp in i cyberspace där vi kan lägga upp bilder och visa upp oss.

Nej det blir ju ingen egen-hemsidefeeling här, det håller jag verkligen med om. Här är det eget forum bara och sen får man beblanda sig med alla andra i eftersnacksforum osv Url direkt till den egna delen är inget konstigt, kan vara allt från den ni redan har nu: www.rejsa.nu/audi till att man gör nåt nytt som www.audiclubsport.se/forum eller whatever precis som man har lust thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

RATTRacing skrev:
...
Tyvärr är det en mindre bra plats att exempelvis lägga upp bilder på. Autolifes "facebook" funktion där man kan lägga upp vänner och hålla koll på vad de gör är också kul. Till och med bilar kan taggas i foton så man håller koll på var de dyker upp någonstans.
...

Jag tar gärna emot förslag på förbättringar. Som det är nu så är tanken såhär:


Eftersnack
Mest populär är eftersnackstrådar med bilder från träffar. Alla träffar i datumordning www.rejsa.nu/eftersnack

Egen Biltråd
också poppis är egen banåkabiltråd. Lägga upp bilder i en tråd i kronologisk ordning med egna och andras kommentarer, ha det som egen gästbok eller byggblogg eller bara en enkel presentation av bilen. www.rejsa.nu/bilar (alla möjliga märken där.... går att filtrera till bara Audi tex om man vill. Alfagänget har redan en sån funktion.)

Allt möjligt...
Tredje varianten är lite osorterat, bilder i trådar lite överallt. Om bara trådens text är någorlunda sökbar kan man hitta det mesta, bilder kan hittas i allt från det allmäna forumet, bild & video-forumet, Nürburgringforumet till bilder på däckslitage i r-däcksforumet thumbs up



Som sagt, jag tar gärna emot förslag på förbättringar thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

PS:

Kopia på Alfagängets special-våra-banåkabilarslista blir för Audi denna url:


www.rejsa.nu/rejsanubilar.php?audi

_________________
Magnus Thomé
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Magnus Thomé skrev:

Som sagt, jag tar gärna emot förslag på förbättringar thumbs up


Det enda som är jobbigt och som tar tid är foto förminskningen för att anpassa den hit, hur gick det med det? Skrevs ju om det i en tråd för ett tag sedan. Annars är allt thumbs up för mig iaf

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

Narin skrev:
Magnus Thomé skrev:

Som sagt, jag tar gärna emot förslag på förbättringar thumbs up


Det enda som är jobbigt och som tar tid är foto förminskningen för att anpassa den hit, hur gick det med det? Skrevs ju om det i en tråd för ett tag sedan. Annars är allt thumbs up för mig iaf


Autoförminskning kommer!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Audi ClubSport nu också på Auotlife! www.audiclubsport.se
3997 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande