Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
PerformanceBox til salu....??!
2 besök senaste veckan (3423 totalt)
Boostaholic
Norge
Här sen Aug 2008
Inlägg: 169


Trådstartare
Tror det var Gaute här på forumet som lastade inn BTG filen för mig på Ringen i oktober (efter otalliga misslyckade forsök), funkade klockrent den hälgen, nästa gång, i November startade tiden direkt efter konorna vid utsläppet... >
Hvarför har den ändrat sig sedan sist ?! Tycker i.o.f at softwaren är hopplöst tungjobbat, och har ägentligen aldrig fått studerat et loggad fil, (ja, jag er kass på datorer)...

Racechrono funkar jo klockrent på en vanlig Nokia-mobil, dessutom lättjobbat som attans, haft mycket glädje av denna gjenom säsongen, med P.boxen hängande i rutan som "passagerare", hehe

Blir nog snart en P.box til salu här, om inte det finns några hämliga trix för å få den lite mindre jobbig at använda....

_________________
Martin Glenne - E30 325 - 8.18 BTG
Citera
SnAjDaRen
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 262



Jag har för mig att det finns nåt som heter att göra en kall-start eller nåt sånt. Man nollställer Performance Boxen för att den ska hitta satelliterna igen.

om man har haft igång boxen i sverige och åker till tyskland så kan det behöva göras har jag förstått det som.
Stod nåt om att det kan bli fel annars. Vet inte om den inte hittar samma satelliter och behöver uppdatera det eller nåt?

/Magnus

_________________
Magnus Lundberg
NS 8.33.5 BTG (utan tak)
http://www.nolvikkok.se
Citera
lofstrom
Örebro
Här sen Maj 2008
Inlägg: 631



Boostaholic skrev:
Blir nog snart en P.box til salu här, om inte det finns några hämliga trix för å få den lite mindre jobbig at använda....


Säg till om du vill sälja...

_________________
Stefan Löfström
BMW 320is -90
BMWSC #719
Citera
Boostaholic
Norge
Här sen Aug 2008
Inlägg: 169


Trådstartare
Hehe, fått endel PM om jag vil sälja min PB i det sista ja... Kommer nog ge den ett nytt forsök nu i mai.. Hur gör man en såkallad "kallstart", och hur avslutar man loggningen, bara at dra ur strömpluggen ? Har för mig at jag har hört nogot om at trycka på "menu".... ?

Alla här kör med "BTG" filen, ingen som har behövd sätta sina ägna start/stop ?

_________________
Martin Glenne - E30 325 - 8.18 BTG
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Cold start behöver man göra ibland. Läs på sid 40 i manualen http://www.driftbox.com/Download/DriftBox_Manual-English.pdf

Hur du avslutar loggningen? Tryck ut minneskortet, så sparas ingen data där.

"Alla" kör BTG-filen som finns på forumet. Mycket roligare då man enkelt kan jämföra med varandra.
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415



PeterF skrev:
Cold start behöver man göra ibland. Läs på sid 40 i manualen http://www.driftbox.com/Download/DriftBox_Manual-English.pdf

Hur du avslutar loggningen? Tryck ut minneskortet, så sparas ingen data där.

"Alla" kör BTG-filen som finns på forumet. Mycket roligare då man enkelt kan jämföra med varandra.


Tack Peter! thumbs up Det stämmer, loggning avlutas i samma sekund som bilen står still (h e l t still). Då är det bara att ploppa ut kortet. Coldstart är att rekommendera på helt nya platser eller om maskinen varit avstängd en längre tid (ett par veckor). Likaså är det bra om den får en chans att lokalisera satelliter vid uppstart, dvs sätt igång Boxen och låt den stå med strömmen på 5 min eller så.

Rejsas btg-fil är någon anspråkslös form av "standard", den nyttjas även runt om i europa.

_________________
Johan Bergin
Citera
Boostaholic
Norge
Här sen Aug 2008
Inlägg: 169


Trådstartare
Tackar så MYCKET !!

_________________
Martin Glenne - E30 325 - 8.18 BTG
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
PerformanceBox til salu....??!
2 besök senaste veckan (3423 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande