Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Datum SLC / 5papp+
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
2 besök senaste veckan (69671 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
joakim_adolfson skrev:
Hej,

när det är spikat lägga gärna upp datumen officiellt.


Det är till 99,9 procent klart både med mantorp och gotland ring..... håller bara på och förhandlar om priset med Gotland ring och väntar på budet från Mantorp skriftligt (som är rimligt för det uppläggett) så att jag kan hålla schyssta priser mot er..... Och jag gör ingenting officiellt förräns jag fått det på papper från båda banorna och kan garantera det mot er.

(har lärt mig den hårda vägen att kräva allt på kontrakt innan jag gör tävlingar, hade ett år när Knutstorp höjde banhyran från förväntade ca 100.000 för två dagar till 184.000 1 månad innan tävlingstart och då var det bara att bita i det sura äpplet och betala ändå för allt var ju utlyst och klart och inbetalt från dom tävlandes sida)

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Mozzarella
08 southside
Här sen Jan 2009
Inlägg: 141



Låter kalas Fredrik.

Kommer du, när bläcket torkat, kontakta gotlandsbolaget ang idrottsarrangemanget?

Deltagare får bra grupprabatt på båten om det är fler än 10 st som bokar överfart tillsammans gm arrangören. Kontaktpersonen är en Peter Lindström (pln@destinationgotland.se ) eller 0498-201313.

Men det visste du säkert...

_________________
Tony Jonsson
Har 63 cylindrar sist jag räknade...
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Mozzarella skrev:
Låter kalas Fredrik.

Kommer du, när bläcket torkat, kontakta gotlandsbolaget ang idrottsarrangemanget?

Deltagare får bra grupprabatt på båten om det är fler än 10 st som bokar överfart tillsammans gm arrangören. Kontaktpersonen är en Peter Lindström (pln@destinationgotland.se ) eller 0498-201313.

Men det visste du säkert...


japp, den informationen som jag har fått redan är att vi har samma priser som bosatta gotlänningar, dvs nånstans i närheten av 40-50% rabatt..... enligt utsago för idrottsevenemang.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
joakim_adolfson

Här sen Mar 2003
Inlägg: 471



Kul, som sagt annonsera flitigt när det blir dags, vi kommer garanterat vilja vara med och tävla


_________________
Joakim Adolfson
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Fredrik - SLC skrev:
Tord skrev:
tredje helgen, är det den 13-15 eller 20-22?

Vill man räkna den första november som den första helgen vilket följer att söndagar är helgdagar enligt kyrkan så blir det den söndagen den 15:e november den tredje helgen i november


vad krångligt det vart nu........ 20-22 är tanken.....


Det är svårt med 1, 2, 3, o.s.v.

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Mozzarella
08 southside
Här sen Jan 2009
Inlägg: 141



joakim_adolfson skrev:
Kul, som sagt annonsera flitigt när det blir dags, vi kommer garanterat vilja vara med och tävla



oh yesss, om jag så ska sälja en njure till Israel ska det bli en styrning på GR.

_________________
Tony Jonsson
Har 63 cylindrar sist jag räknade...
Citera
Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008
Inlägg: 1228



Mozzarella skrev:
joakim_adolfson skrev:
Kul, som sagt annonsera flitigt när det blir dags, vi kommer garanterat vilja vara med och tävla



oh yesss, om jag så ska sälja en njure till Israel ska det bli en styrning på GR.


Den kan inte inbringa många kronor
Undrar bara hur mycket jag kan få för min lever?

_________________
Willy Speljak
Corvette C4
Husbil
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Lysnade lite med andra trackdaysåkare som säger att de vill till gotland. Ska övertala grannen att få ihop sin 5papp+bil nu.
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Spelwilly skrev:
Mozzarella skrev:
joakim_adolfson skrev:
Kul, som sagt annonsera flitigt när det blir dags, vi kommer garanterat vilja vara med och tävla



oh yesss, om jag så ska sälja en njure till Israel ska det bli en styrning på GR.


Den kan inte inbringa många kronor
Undrar bara hur mycket jag kan få för min lever?


Tjaa! ett flak öl kan du säkert få för den ;-)

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
joakim_adolfson

Här sen Mar 2003
Inlägg: 471



Björn skrev:
Lysnade lite med andra trackdaysåkare som säger att de vill till gotland. Ska övertala grannen att få ihop sin 5papp+bil nu.


Med lite tur så kanske vi kan hyra ut en färdig preparerad 5papp+ bil för GR om det finns intresserade.

_________________
Joakim Adolfson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
joakim_adolfson skrev:
Björn skrev:
Lysnade lite med andra trackdaysåkare som säger att de vill till gotland. Ska övertala grannen att få ihop sin 5papp+bil nu.


Med lite tur så kanske vi kan hyra ut en färdig preparerad 5papp+ bil för GR om det finns intresserade.


när ni vet om den är klar och vad ni vill ha.... maila mig info, så kan jag lägga ut det på mailinglistan som arrive n drive.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
joakim_adolfson

Här sen Mar 2003
Inlägg: 471



Fredrik - SLC skrev:
joakim_adolfson skrev:
Björn skrev:
Lysnade lite med andra trackdaysåkare som säger att de vill till gotland. Ska övertala grannen att få ihop sin 5papp+bil nu.


Med lite tur så kanske vi kan hyra ut en färdig preparerad 5papp+ bil för GR om det finns intresserade.


när ni vet om den är klar och vad ni vill ha.... maila mig info, så kan jag lägga ut det på mailinglistan som arrive n drive.....


Will do!

_________________
Joakim Adolfson
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Nu är det alltså klart enligt www.slc.se att det blir 8 timmarsrace på Mantorp den 24:e oktober. Är det 8-timmar race exkl. lunchstopp? och jag antar då att racet går i dagsljus?
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



EDIT:
Nu får det vara nog....jag skriver inget mer !

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Vad är anledningen till att det bara är 8-timmar ?


Den här gången fick jag ha banan fram till 19.00..... så då hinner vi inte med mera .....

vi kan inte alltid åka lika.... men det är tänkt 8h körtid totalt sett och sen pauserna exklusive

sen om det är dagsljust, beror väl på hur länge eran bil ska hålla, men jag tror inte det är helt ljust 19 i oktober men jag är inte säker på det. Nån som har koll på någon solkalender?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Tack Fredrik då kan även jag börja planer. Mao. endagarsrace, känns för mig ganska lagom.

Det enda problem jag har är att alla vill åka gotland! Hoppas det blir låååångt . Då är det fler timmar att slå ut färja mm. på.

ca:17:15 går solen ner enligt gamla anteckningar jag har och då är det ganska mörkt efter en halvtimme, alltså ca: 17:45.
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Ett personligt förslag till Gotlandsracet.

Fredag:
Gatbilar 9:00-16:00.
5papp+/SLC mm. 16:00-24:00 (eller starten i dagsljus vid 15:00).
Lördag:
5-papp+/SLC mm. 06:00-12:00
12:00 till mörkt gatbilar.

Då blir det gatbilar 10-11 timmar
5-papp+/SLC 14-timmar race och tid för mek/sova halvtid så vi orkar festen ;-).

Då borde det funka med funktionärer åkså.
Citera
joakim_adolfson

Här sen Mar 2003
Inlägg: 471



Är vi fortfarande i limbo runt mantorp och GR??

_________________
Joakim Adolfson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
joakim_adolfson skrev:
Är vi fortfarande i limbo runt mantorp och GR??


näe....... mantorp är nu helt klar sen 1 timme tillbaka...... dvs jag fått priset, det enda som var kvar...

så nu ska jag bara sätta ihop en "officiell" inbjudan.... kommer på www.slc.se imorgon eftermiddag/kväll

GR är det krögarn som är seg som jag väntar på.... banhyran är klar, men måste ha rimligt från krögarn för att komma åt huset och det vill jag gärna för er skull... men om inte så får vi väl samsas i något tält och ta med egna värmare..... Och fixa eget lunch-käk... men jag ger det någon dag till på det innan jag gör egen lösning....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Fredrik - SLC skrev:
joakim_adolfson skrev:
Är vi fortfarande i limbo runt mantorp och GR??


näe....... mantorp är nu helt klar sen 1 timme tillbaka...... dvs jag fått priset, det enda som var kvar...

så nu ska jag bara sätta ihop en "officiell" inbjudan.... kommer på www.slc.se imorgon eftermiddag/kväll

GR är det krögarn som är seg som jag väntar på.... banhyran är klar, men måste ha rimligt från krögarn för att komma åt huset och det vill jag gärna för er skull... men om inte så får vi väl samsas i något tält och ta med egna värmare..... Och fixa eget lunch-käk... men jag ger det någon dag till på det innan jag gör egen lösning....


Skit i mat och värme om det ska hållas på och okra med. Vi överlever ändå! Bättre utan än för dyra kostnader. Dt är bara att ladda med grill och hålla värmen.
Citera
Nisse
Uppland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 164



Björn skrev:
Fredrik - SLC skrev:
joakim_adolfson skrev:
Är vi fortfarande i limbo runt mantorp och GR??


näe....... mantorp är nu helt klar sen 1 timme tillbaka...... dvs jag fått priset, det enda som var kvar...

så nu ska jag bara sätta ihop en "officiell" inbjudan.... kommer på www.slc.se imorgon eftermiddag/kväll

GR är det krögarn som är seg som jag väntar på.... banhyran är klar, men måste ha rimligt från krögarn för att komma åt huset och det vill jag gärna för er skull... men om inte så får vi väl samsas i något tält och ta med egna värmare..... Och fixa eget lunch-käk... men jag ger det någon dag till på det innan jag gör egen lösning....


Skit i mat och värme om det ska hållas på och okra med. Vi överlever ändå! Bättre utan än för dyra kostnader. Dt är bara att ladda med grill och hålla värmen.


Bullens pilsnerkorv på grenröret, så är det löst.

_________________
Olle Danielsson
#88 Stötdämparexperten
Citera
Allmänt banåkaforum
Datum SLC / 5papp+
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
2 besök senaste veckan (69671 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande