Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 635 CSI -82, Pallbocksräsern II | << 1, 2, 3, 4 >> 28179 besök totalt |
Rensar du bilen helt är nog inte 1200 kg omöjligt :-) Min GrpA bil väger strax under med bur och allt och betänk då att det är orginal plåt i allt och glasrutor runt om... Lycka till, det är onekligen en fräck modell...
_________________ Tobbe Sällfors BMW 2002, Grupp 2 Nürburgring Nordschleife: 9.11 |
||||||||
De är fina bilar detta!
Hoppas den kommer ut på bana så du får njuta. Lite off topic: De står en gul "650" till salu här i krokarna hos mig. En 6-serie med V-12a i. Kan vara trevligt de med. _________________ /Henke Westman Pugge 205 MI16 Audi A4 1,8 (Minus T) -96 |
||||||||
V12:orna är dessutom rätt lätta väger ungefär som den motorn du har nu. M70b50 300hk M73B54 326 hk _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
Jag låg och hade fula tankar igår.
Vågar man överladda dessa motorer? Kanske bara 0,5bar eller så... Jag har en IHI RHB6 som nog är lite lagom storlek på för en sån här motor om man inte varvar för mycket. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
Borde ju inte vara nått problem i gamla 745 satt det ju M30 med turbo. Rör ohlsons alpina B6 går ju med en sån motor turboladdad. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
en M60B44 med 286 hk få man för 5-7 tusen är nog ett bättre alternativ dä finns möjlighet att nå högre effekter billigt. chip & riktiga grenrör & fritt insug & avgas då hamnar man på 300-310 hk byt ut chipet mot ett riktigt sprut & slipa om orginal kammarn så är man på rätt sida 350 hk _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
Trevlig bil Eric.
Kul att ni flyttat till ett boende som ger dessa utvecklingsmöjligheter. Å bort med glass-ätar-tankarna..det får ni ha Peggan till. Lycka till.. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||||||
Från vilka bilar kommer den? Är det "bolt on" mot nuvarande växellåda?
Tacktack.. Jo, synd att det inte rymms två i garaget bara, det hade varit trevligt som bara den. Lite spännande att meka tyskt som banbil just nu bara men det kommer nog med åren. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
V8 motorerna passar inte mot din vx låda utan enklast plockas en manuell från en E34 530 med v8
det är 3st v8:or man kan få hyfsat billigt M60B30 3L 218 hk M60B40 4L 286 hk de satt i 5 serien E34 -93 till 95 & i 7 serien -93 till -94 M62B44 4,4L 286 hk satt i nyare 5 & 7 serien efter 95 respektive -94 _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
Motorn är nog mitt minsta problem. Jag kan alltid tillgodoräkna mig flintstone-effekten om jag hjälper till med fötterna.
Notera att jag inte har provocerat fram hålet, detta är som det såg ut under mattan. Skulle jag riva i det med kniv så blir det nog inte mycket kvar. Passagerarsidan var dock bättre iaf där var det bara ett litet hål och man kunde hugga lite med kniv.. Mattor ur! Funderade på om jag skulle väga dom för skojs skull före/efter torkning, så blev det inte men mycket vatten var det. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
Läcker bilmodell det där. Kul att läsa om någon som tar sig tiden att fixa en sådan skönhet!
Kommer bli riktigt bra när du ersätter flinta-driften. _________________ Tobias Elfström |
||||||||
Igår skulle jag göra ett snabbt försök att ta mig in i bagaget dit nyckel saknas, jag kan göra alla trygga i att jag nog inte har en karriär som biltjuv framför mig..
Nu har jag ett trasigt lås och kommer ändå inte in. Nästa steg blir att försöka borra upp låset. olin, jag har inte kommit så långt än att jag är riktigt säker. Men jag vet att jag saknar tändningslås + bagagelås med nycklar. Och att kardanen är avkörd. Möjligt att jag bygger en wire-lösning till bagaget sen iaf. Jag tar kontakt när det är aktuellt. Jag misstänker att detta blir ett projekt på 2-3 års sikt. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
Förra helgen skedde en del, men jag har inte skrivit om det än.
Min karriär som biltjuv blev lite bättre, efter att kört sönder låset med borrmaskin i 15minuter trillade hela kolven ut och med lite pillande med skruvmejsel så ploppade det till i luckan och bagaget var åtkomligt. Bagaget med alla mattor urivna: Däruti fanns ett larm.. dock inte inkopplat. Stolar hamnade på garagegolvet. och bilgolvet blev rent från stolar och mattor. Både passagerarsida. och förarsida. Men vad har hänt med kardantunneln? Är detta orginal, bilen verkar inte krockad i övrigt, har plåten bara spruckit vid bockningen? Baksätet fick behålla armstödet för det sitter med en skruv som jag inte kom åt med spärrskaftet och alla blocknycklar i garaget var 20mm och uppåt. Dålig bild på söndeskruvad skruv till tändningslås, mitt nästa mål i biltjuvskarriären är att lista ut hur ett sånt här fungerar. Vad tusan är detta? Gaswire i reserv? Choke? Någon som kan tyska? Scheisse vet jag redan vad det betyder? Skitvädringsreglage? Sen fick bilen stå med dörrar öppna för att vädra ut fukt. Det var allt från förra helgen, bilderna togs iofs idag. Får se när jag kan bjuda på nästa serie, just nu i början har det varit lätt att bjuda på stora förändringar men det blir ju knepigare ju längre ner i detaljerna man kommer. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
Tyckte jag kände igen bilen
Skoj att projektet med den har börjat. E24 är underbara bilar. Ang turbo så kolla pure-pf.com där finns det ofta prisvärda turbokitt. Toppackningen går ganska snabbt på m30 om man överladdar så en mls packning eller oringa är det som gäller samt ARo bultar så det håller ihop. Tyckte mig se ett kitt nu med BMW 745 (E23) grenrör på ppf för småpengar. Detta ska passa Michael Bolt-on. Dock är det inte ultimat men det är bättre än eltejp. Hur ska du lösa det med diffinfästningen? Gamla E24or har vad jag vet en annan infästning än de efter 1983 då fö faceliften och nya motorerna med motronic kom. Bästa vora när allt ändå är borta att kasta på ett diffhus från en BMW M5 E34. I bra skick håller de för mycket samt det sitter en lamelldiff i den med. Lycka till! och håll oss uppdaterade. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||||||
Det är en typ av asfaltsmatta som värmts och vikts över kardantunneln, ta bort den och spara vikt. _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||||
Det där är ju lite spännande, jag har en 635 som jag antar (eftersom jag ännu inte är riktigt hemma på bmw-fikonspråk) är ett E12? Chassi? (ventilerade bromsar bak bl.a) Men motorn är en motronic*. *)Det har ju framgått av tidigare ägare att även om motorn byttes ut så behölls motronic från orginal. Hur diffklumpsfrågan löses vet jag inte, vill nog välta omkull bilen och titta lite rejält först. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 635 CSI -82, Pallbocksräsern II | << 1, 2, 3, 4 >> 28179 besök totalt |