Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
ERF på Anderstorp 18.10
2045 besök totalt
Orjan Sandland
Åmot
Här sen Maj 2003
Inlägg: 203


Trådstartare
Er jeg forstemann hjem fra Anderstorp montro? . Min 4 år gamle sonn var med på sitt forste race idag, så vi måtte dra for målgang.

Dette var en hendelsesrik dag, og antallet "casualties of rejsa" ble rett hoyt.
Guilty of Racing krasjet bilen på tidtreningen, men var ikke alene. Team Surprise gikk rakt fram i siste sving for mål og skuffet masse sten inn i fronten på bilen.
Smällarens ble stående i enden av rakan, uten at jeg vet hvorfor. Min sonn var spesielt opptatt av hvor denne bilen ble av.. det er jo tross alt en Golf!
Ytterligere en bil til fikk trobbel allerede på tidtreningen, uten at jeg husker hvilken.
Kanskje noe av årsaken var at asfalten var rätt hal pga låg temperatur.
Team Surprise kom seg akkurat ut på banen i tide til start, og jeg vet ikke hva slags drivstoff denne saken går på - men jeg vil ha det! På få varv dro de lett fra både Penta og JMB, og disse er vel ikke kjent for å kjore med parkeringsbromsen på....

ATM racing, som hadde installert ny "gammel" motor, ble forst torpedert av IRE's blå-hvita Volvo S40 og ca. tre timer ut i racet fikk de problemer med motoren (vann + råde?) og kunne ikke fullfore. Da tror jeg de lå 3:a.
Dagen idag skulle ikke bli Porschenes dag, og Red Devil Racing fikk vann i oljen (eller var det motsatt?) og kunne ikke fullfore. Caran Racing stilte for dagen med standard gearkasse, men måtte bryte pga. defekt toppakning. JMR's Corsa kjörde sönder sin motor (jättehål i toppen tror jeg), og Viktor Racing (forste lop i dag) fikk problemer når bare halvannen time gjensto. Ikke vet jeg hva som var fel, men det var mye rok i pit-area
Wild ones lå på en 8.plass da de kjorte ut etter ca 4 timer, men jeg er usikker på om de kom tilbake.

En gul og sort volvo 242 hadde dagens desidert tuffaste krash, da de kjorte rett inn i noe stort og hardt med fronten forst. Det er godt de har hele vinteren på rep.jobbet.

Jeg har sikkert glemt et og annet, men det er ihvertfall et lite snapshot på dagens ERF evenemang.

mvh,
orjan Sandland
ERF #14

_________________
Orjan Sandland
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Det var inte vår dag idag

Först åkte Krille av efter att nån spillt olja i Hansenkurvan. Men han lyckades hålla bilen borta från räcken och annat man inte vill köra på, så inget gick sönder. Efter bärgning körde vi vidare och då gick motorn plötsligt varm av en eller annan anledning. Väl i depå så hade allt kylvatten rymt via packningar som gått sönder, eller nått. oljan såg ut som vispgrädde.

Fortsätta kunde vi iaf inte, så vi fick packa ihop efter ca 10 kvalvarv och kanske 20 racevarv.

ATM råkade enligt ryktet också ut för vispgrädde i motorn.

Nåja, första gången Anderstorp för min del och det var ju kul med dom 3 varv man väl fick!
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486



hovang skrev:
Det var inte vår dag idag

Först åkte Krille av efter att nån spillt olja i Hansenkurvan. Men han lyckades hålla bilen borta från räcken och annat man inte vill köra på, så inget gick sönder. Efter bärgning körde vi vidare och då gick motorn plötsligt varm av en eller annan anledning. Väl i depå så hade allt kylvatten rymt via packningar som gått sönder, eller nått. oljan såg ut som vispgrädde.

Fortsätta kunde vi iaf inte, så vi fick packa ihop efter ca 10 kvalvarv och kanske 20 racevarv.

ATM råkade enligt ryktet också ut för vispgrädde i motorn.

Nåja, första gången Anderstorp för min del och det var ju kul med dom 3 varv man väl fick!


Trist att det inte vart så mycket åka för er, desto bättre för oss eftersom
vi har behövt ert åkafortbilsug den här säsongen.

_________________
Niklas Lövgren
Citera
Johansson
Växjö
Här sen Aug 2003
Inlägg: 27



orjan Sandland skrev:
Caran Racing stilte for dagen med standard gearkasse, men måtte bryte pga. defekt toppakning.


Caran bröt pga att det läckte olja från en packning i den "nya" växellådan, kopplingen slirade och oljan hamnade på avgasröret, så det rök en del.

_________________
Henrik Johansson
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Är det någon som har resultat från ERF finalen, vem vann???

/Kristoffer

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Enligt http://www.erf.nu så vann ju Pentas och tog därmed hem totalsegern också!
Bara att gratulera (om nån nån Penta läser här)!

Serietvåa blev Flying fellows; det skiljde bara ett poäng (114 resp. 113), så det var ju en tight avslutning!
Citera
Orjan Sandland
Åmot
Här sen Maj 2003
Inlägg: 203


Trådstartare
Henrik, du har nok rett - jeg fikk bare med meg at det var en pakning, og antok umiddelbart at det var toppakningen .
Dette kan vel brukes for å bevise at det sjelden lonner seg å gjore slike endringer uten å få testet dem ordentlig.
ATM kjopte "ny brukt" motor rett for helgen, men den holdt dessverre ikk til mål.

Ellers, så har jeg allerede lagt ut et lite edit fra gårsdagens lop:
http://www.sandland.ws/erf/film/erf-anderstorp-181003.mpg

Grattis til Penta for seieren, samt ATM og JMB for veldig bra plasseringer tross visse problemer.

mvh,
orjan

_________________
Orjan Sandland
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Tack till Sandland för alla bra filmer. Kul att kunna få lite inblick i tävlingarna när man inte har möjlighet att vara på plats själv.

Tusen tack!

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Orjan Sandland
Åmot
Här sen Maj 2003
Inlägg: 203


Trådstartare
Hei Anders, det er bare kul att kunna bidra lite, men det er bra å hore at noen tycker om det vi kokar ihop

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjore når 2004 sesongen starter, for da planlegger jeg å befinne meg ute på banen i halvannen times tid på hvert race.
Vi prover å rekruttere noen andre til å filme for teamet vårt, men det er vel ikke så mange andre som er tokiga nok.
Jeg har sett andre team som filmer også, og det hadde vært skoj om vi kunne samarbeide litt.

mvh,
orjan

_________________
Orjan Sandland
Citera
Inför träffar
ERF på Anderstorp 18.10
2045 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande