Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SSK-mästaren till Camaro Cup
3804 besök totalt
Micke M
Jämtland
Här sen Jan 2005

Trådstartare

Efter att ha vunnit Volvo original och även blivit SSK-mästare 2008 satsar 22-årige jämten Freddie Magnusson på nya utmaningar och nu i Camaro Cup.
Han kommer att köra för den fyrfaldige Camaro Cup-mästaren ole Martin Lindum från Norge.
- Det är en bra chans jag får, ole Martin är en av de bästa förarna i serien och det ska bli riktigt intressant att vara delaktig i hans team, säger Freddie.
- Att sätta sig i en bil med 420 hkr, 600 nm i vridmoment och bakhjulsdrift blir en utmaning i sig, Volvon hade bara 170 hkr och framhjulsdrift.
Trots sin unga ålder har Freddie en hel del rutin inom bilsport. Det har blivit en hel del tävlingar.
- Tror att det börjar närma sig 300, då är dom sex åren i karting inräknade.
Inom banracing har Freddie kört två år inom Formel Ford, två år i Fyndbörsen, ett i JTCC och nu senast två år i Volvo original. Det har blivit många segrar, bl.a totalseger i Formel Ford 2002, som sextonåring och nu senast i Volvo.
- Så jag kommer att sikta högt redan första säsongen, men förare som ole Martin, Brofalk och Kroken kan bli tuffa, säger Freddie som också konstaterar att det är väldigt många duktiga förare med denna säsong.
- Men jag siktar in mig på topp tio placeringar, sen får vi se hur långt det räcker.

Trollhättan
Här sen Mar 2006

Camaro cup

Grattis Freddie

Mycket glädjande att din talang får utvecklas vidare i en högre serie skall bli mycket intressant att följa din framfart i denna serien. Vidare är det mycket positivt att du hamnade i ett bra team som ger dig dom rätta förutsättningarna.

Hälsningar från din gamla mecenat Rolf

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kul!
Jag är övertygad om att det kommer att gå galant thumbs up

Arboga
Här sen Okt 2004

Grattis

Kul att du fått ihop det till en Camaro satsning. Med din förar begåvning så är topp tio helt klart möjlig.
I Camaro Cup finns redan två fd. SSK förare. Felix Körling som du redan träffat på i ditt racing
karriär samt gamle VOC mästaren Frederick Bylund. Frederick är som du en mycket begåvad förare
och man kan nog tänka sig att ni stöter på varandra om du tänkt hålla till i det övre skiktet.

Mvh // Reinhold

If you can't drive fast with 56Hp you can't drive fast with 500Hp either.
Citera
rust29
Vikingstad (Lkpg)
Här sen Jun 2005

Bra kört av alla Camaro-nissar i helgen!
Vi i tävlingsledningen hade det hur lugnt som helst när ni var på banan.
Fortsätt i den stilen resten av säsongen med

3804 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande