Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
bmvandreas E30 TURBO
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (5305 totalt)
Andreas Persson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 516


Trådstartare
Hoppas han inte bara håller tiil på strippen...

http://w1.226.telia.com/~u22610068/main.html


19" OZ fälgar med STCC-slicks

753 hk 833 Nm med 1,84 i ladd

Givetvis ska den genant underdimensionerade turbon bytas ut.
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Denna bilden säger väl en del...


_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355



Som jag förstått det på Andreas så är bilen tänkt att åka runt korvkiosken med.
Kardanaxeln gick väl sönder första eller andra kvällen.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



En riktigt riktigt trevlig bil. Ett problem, 19 tum passar INTE på en e30! ser ut som ett Ufo.

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Det syns på hjulvinklarna bak var han har tänkt att hålla till.

Mycket trevlig bil annars. thumbs up Men som sagt 19" passar inget vidare.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Ekman
Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003
Inlägg: 313



Frazze: JA den visar att effekten finns. Kardanen kommer från en 328 och det sitter samma på M3 och den orkade inte med, fast det är "enkelt" att lösa

Lennart Mäkinen:Nej den byggs av samma anledning som min E30 325 Turbo: Att åka brett på bana och ha sjukt kul Sen att VASSA E30 turbos har en tendens att dra loss ostarna i alla farter på alla växlar gör inte saker tråkigare


Anders C:Tycker själv det ser sjukt rått ut. Fast jag kommer bara åka med 245/35/18 på min thumbs down

BMW TURBOS:

_________________
MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3982



Hmm... hoppas han kör med luftfilter i vanliga fall?

mvh/Ragnar

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Andreas Persson skrev:
Hoppas han inte bara håller tiil på strippen...


19" OZ fälgar med STCC-slicks


1. http://w1.226.telia.com/~u22610068/Bild%20214.jpg antagligen

2.STCC gör dom bra slicks? *dryg sent på ti-em*


edit: det var mej en bövlans stor bild *ändrar img->url*

edit2: Min nr1 baserades på en felläsning "han inte bara"->"bara han inte" som sagt sent ti- em dags att gå hem snart uppenbarligen

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 516


Trådstartare
Märk väl att det blir mer effekt nästa år, nytt insug, nya kammar (han fick tydligen avgasvärden på insugskammen och tvärtom), större snurrbo och högre laddtryck.

Sen har han ju sagt att han vill låta Gullabo ta en sväng i Superstagen med bemmern.

Att E30:n ser ut som ett UFo är väl ett litet pris att betala för att rulla runt på STCC-slicks?
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Andreas Persson skrev:
Märk väl att det blir mer effekt nästa år, nytt insug, nya kammar (han fick tydligen avgasvärden på insugskammen och tvärtom), större snurrbo och högre laddtryck.

Sen har han ju sagt att han vill låta Gullabo ta en sväng i Superstagen med bemmern.

Att E30:n ser ut som ett UFo är väl ett litet pris att betala för att rulla runt på STCC-slicks?


Undra hur bra det blir med de hjulvinklarna och ännu mer turbosnurra att få fart på.
Blir nog helt okontrollerbart om du frågar mig...

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 516


Trådstartare
Claes Haglund skrev:
Andreas Persson skrev:
Märk väl att det blir mer effekt nästa år, nytt insug, nya kammar (han fick tydligen avgasvärden på insugskammen och tvärtom), större snurrbo och högre laddtryck.

Sen har han ju sagt att han vill låta Gullabo ta en sväng i Superstagen med bemmern.

Att E30:n ser ut som ett UFo är väl ett litet pris att betala för att rulla runt på STCC-slicks?


Undra hur bra det blir med de hjulvinklarna och ännu mer turbosnurra att få fart på.
Blir nog helt okontrollerbart om du frågar mig...


Det mesta på den bilen skulle tydligen vara fullt justerbart för att både kunna köra på strippen och bana, får hoppas att det blir mycket av det sistnämda...
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Claes Haglund skrev:
Andreas Persson skrev:
Märk väl att det blir mer effekt nästa år, nytt insug, nya kammar (han fick tydligen avgasvärden på insugskammen och tvärtom), större snurrbo och högre laddtryck.

Sen har han ju sagt att han vill låta Gullabo ta en sväng i Superstagen med bemmern.

Att E30:n ser ut som ett UFo är väl ett litet pris att betala för att rulla runt på STCC-slicks?


Undra hur bra det blir med de hjulvinklarna och ännu mer turbosnurra att få fart på.
Blir nog helt okontrollerbart om du frågar mig...


Ser ut som han har något uppemot enhalv/en grads positiv camber på bakdäcket, vilken skräck med herrejösses massa effekt och den bakvagnen
För det är väll fortfarande en E30 bakvagn i den, eller är den helt ombygd den med?
Skall det åkas brett med den på bana kan han nog kosta på sig bra mycket mer negativ camber både fram och bak, dock mest fram eftersom den pjäsen lär vara ganska framtung
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



oops, min första dubbelpost
Citera
Andreas Arthursson
Avesta
Här sen Okt 2003
Inlägg: 13



Tjena!
Ska försöka ge lite svar..

Bilen är inte bara byggd för strippen.

Nu sitter de justerbara coilovers runt om, ställbara krängningshämnare.
Riktiga fjäderbenslagringar och fullbur givitvis som även den nya bakvagen är monterad stumt i.

Ang hjulvinklar bak så är de inte positiv camber, de kanske ser ut så på bilden, men höjer jag bilen 4cm som den ska vara på strippen med M/T däcken så är cambern helt rak.


och på bana och superstage så kommer alldrig sån här stor turbo funka bra, utan då byts de nog till en mindre med ca kapacitet med 550hk, mer lär de inte gå att åka med, den väger ju bara ca 900kg.


Aldrig sagt att de ska bli nån dräpare på bana, utan att jag jämt velat prova på bara...

Mvh Andreas (okunnig inom banåka:( )

_________________
Bmw m3e30 s38TURBO
"Bmwandreas"
Citera
Andreas Arthursson
Avesta
Här sen Okt 2003
Inlägg: 13



Andrew Petrykowski skrev:
Claes Haglund skrev:
Andreas Persson skrev:
Märk väl att det blir mer effekt nästa år, nytt insug, nya kammar (han fick tydligen avgasvärden på insugskammen och tvärtom), större snurrbo och högre laddtryck.

Sen har han ju sagt att han vill låta Gullabo ta en sväng i Superstagen med bemmern.

Att E30:n ser ut som ett UFo är väl ett litet pris att betala för att rulla runt på STCC-slicks?


Undra hur bra det blir med de hjulvinklarna och ännu mer turbosnurra att få fart på.
Blir nog helt okontrollerbart om du frågar mig...


Ser ut som han har något uppemot enhalv/en grads positiv camber på bakdäcket, vilken skräck med herrejösses massa effekt och den bakvagnen
För det är väll fortfarande en E30 bakvagn i den, eller är den helt ombygd den med?
Skall det åkas brett med den på bana kan han nog kosta på sig bra mycket mer negativ camber både fram och bak, dock mest fram eftersom den pjäsen lär vara ganska framtung


Sitter inte E-30 bakvagn, utan en ombyggd M535 stumt monterad i kaross/buren..

_________________
Bmw m3e30 s38TURBO
"Bmwandreas"
Citera
Andreas Arthursson
Avesta
Här sen Okt 2003
Inlägg: 13



Anders C skrev:
En riktigt riktigt trevlig bil. Ett problem, 19 tum passar INTE på en e30! ser ut som ett Ufo.

/Anders C


Ja tycker de ser helrätt ut med 19" på e-30!

Sen är de ju också pga tillgång på 19" dunlop slicksen...

_________________
Bmw m3e30 s38TURBO
"Bmwandreas"
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Jasså, annan bakvagn. Det förklarar bakdäcken, för när man sänker en vanlig E30 får man vanligtvis mer negative camber, och det brukar synas en hel del.
Välkommen till forumet f'resten.
Kika lite på den här tråden är du snäll också:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3
kika extra noga på den delen om namn och signatur
Citera
Andreas Arthursson
Avesta
Här sen Okt 2003
Inlägg: 13



Andrew Petrykowski skrev:
Jasså, annan bakvagn. Det förklarar bakdäcken, för när man sänker en vanlig E30 får man vanligtvis mer negative camber, och det brukar synas en hel del.
Välkommen till forumet f'resten.
Kika lite på den här tråden är du snäll också:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3
kika extra noga på den delen om namn och signatur


oj såg de där nu! Ska fixa till de..

Sorry / Andreas

Edit: Fixat!

_________________
Bmw m3e30 s38TURBO
"Bmwandreas"
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Andreas Arthursson skrev:
Anders C skrev:
En riktigt riktigt trevlig bil. Ett problem, 19 tum passar INTE på en e30! ser ut som ett Ufo.

/Anders C


Ja tycker de ser helrätt ut med 19" på e-30!

Sen är de ju också pga tillgång på 19" dunlop slicksen...


Smaken är ju som beknt som baken...
Grym bil i alla fall.

E detta nya trenden, 600 hk och både ban och strippen bil? Ska bli kul att se den i sommar. Kommer du att köra med BMWSC?

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Ekman
Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003
Inlägg: 313



Anders C: ja det verkar vara trenden faktiskt. Att bygga en bil för strippen känns dumt. Då man lägger ner 100k för att köra rakt fram thumbs down Nä i mitt fall är det GATBIL som hägrar och få köra mot supramannens gamla bil och RUUD o det gänget, DET är Rock&Roll enligt mig Sen alla norska töser som är på träffen där

_________________
MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Andreas Arthursson skrev:
Tjena!
Ska försöka ge lite svar..

Bilen är inte bara byggd för strippen.

Nu sitter de justerbara coilovers runt om, ställbara krängningshämnare.
Riktiga fjäderbenslagringar och fullbur givitvis som även den nya bakvagen är monterad stumt i.

Ang hjulvinklar bak så är de inte positiv camber, de kanske ser ut så på bilden, men höjer jag bilen 4cm som den ska vara på strippen med M/T däcken så är cambern helt rak.


och på bana och superstage så kommer alldrig sån här stor turbo funka bra, utan då byts de nog till en mindre med ca kapacitet med 550hk, mer lär de inte gå att åka med, den väger ju bara ca 900kg.


Aldrig sagt att de ska bli nån dräpare på bana, utan att jag jämt velat prova på bara...

Mvh Andreas (okunnig inom banåka:( )


Detdär lät mer betryggande. Mera negativ camber, 550 hästar och slicks så kan det nog vara något att åka med om man har ett ägg under högerfoten. thumbs up
Driftarbil av rang kanske?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Bilder o videos
bmvandreas E30 TURBO
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (5305 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande