Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-04-10 Prova På Banåka Sviestad
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (12674 totalt)
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

rscliosport skrev:
jag var på gränsen... blev inte av vinkad men dom sa att det var på gränsen pendlade mellan 95-97 db på start å mål rakan...


Pratade just med en kompis som bor i Frankrike de hade dB gräns på 105-110dB på sina trackdays

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Tankade upp ett körpass fördelat på två filmer. Bild och ljudkvalité är rätt kass men kanske någon tycker det är skoj att se iaf.

Del I: http://www.youtube.com/watch?v=U6xdVR794LM
Del II: http://www.youtube.com/watch?v=r-MhX5f1280

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
rille7
Linköping
Här sen Mar 2008
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tjena! Sjysst film där sist. Bra klipp och grepp i Clion tycker jag! Lite nöjd med att mitt skåp va med i båda filmerna...

Är det nån mer som har några bilder/film på min 9-3 Aero Sportcombi? Enda saaben på banan vad jag såg!


Mvh. Rikard

_________________
Rikard Cederblom
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



Kul med film, Mårten!

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
Jonas Eriksson
Sandviken
Här sen Sep 2007
Inlägg: 22



Snygg körning Mårten! thumbs up
Jag har för det mesta gått ner till tvåan inför första kurvan men det är kanske mer optimalt att ligga på trean och växla inför andra kurvan som du gör istället.
Imponerande klipp i Skodan!
/Jonas

_________________
Jonas Eriksson
BMW 330Ci -00
Renault Clio Sport -00
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Jonas Eriksson skrev:
Snygg körning Mårten! thumbs up
Jag har för det mesta gått ner till tvåan inför första kurvan men det är kanske mer optimalt att ligga på trean och växla inför andra kurvan som du gör istället.


Tack

Angående växlingen i esset har jag inte hört någon annan som gör som jag. Å andra sidan har ingen av de instruktörer som åkt med mig sagt något om det trotts att jag bett dom att att vara superpetiga. Men jag tycker att det blir så våldsamt högt varv om jag ska ha den ingångshastighet jag vill ha och gå in på tvåan. Gå hela kombinationen på trean som jag vet att vissa gör tycker jag känns allt för segt ur andra böjen. Man har ju inte octavians 500Nm direkt

EDIT: Under de sista passen på dagen struntade jag i att gå upp på fyran på rakan + innan chikanen uttnyttjar instället mitt höjda varvstopp och drar nästan hela vägen. Känns inte som det tillför något att kasta i 4:an i 2sekunder för att sedan växla ner. Bättre att istället koncentrera sig på att få till en exakt bromsning + turn in. Det är iaf min amatör analys (Bäst att börja komma med ursäkter nu när folk tydligen detaljstuderar )

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Jonas Eriksson
Sandviken
Här sen Sep 2007
Inlägg: 22



Jag gör en sån där tvåsekundare på fyran både på rakan och innan chikanen men har inget förhöjt varvtalsstopp dock.
Börjar väl bli dags att köpa en performancebox och börja analysera.

_________________
Jonas Eriksson
BMW 330Ci -00
Renault Clio Sport -00
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Jonas Eriksson skrev:
Jag gör en sån där tvåsekundare på fyran både på rakan och innan chikanen men har inget förhöjt varvtalsstopp dock.
Börjar väl bli dags att köpa en performancebox och börja analysera.


Ja igentligen skulle man göra det.

Din bil är ju annorlunda växlad än min så du borde klara att gå trean hela vägen på båda ställena trotts att du inte kan varva lika högt. Sen om man skulle gå i varvstoppet någon gång är det knappast i hela världen.

Det är inte så dumt att filma faktiskt, dels kan man plocka ut lite halvexakta varvtider. Sen ser man sina misstag rätt så bra också.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Själv åker man trean genom esset och torparn, ut ur torparn skulle man helst ligga 1000rpm upp för att få riktigt klipp ut ur svängen, men på tvåan ligger man på för högt varv och man får växla direkt ut ur svängen istället.
Kommer skicka upp lite driftbox-logg till forumet.
Har jämför lite med forumägarens varv då vi åkt ungefär samma tid. En del skillnader i loggarna, även om mycket är väldigt likt.

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Klas Eriksson
Göteborg/Mullsjö
Här sen Aug 2006
Inlägg: 234



Hittade den här bilden på kameran. Diggar verkligen valet av banåkarbil.

_________________
Klas Eriksson
Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Var den med i fredags?

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

OFFkeFF skrev:
Var den med i fredags?


Ja men det slutade inte så jätte bra precis..

Drog om honom på sista passet, såg i backspegeln när han var påväg ut ur esset, noterade vit rök och tänkte åker han och driftar med den där bilen

Varvet efter när jag kom in i esset såg jag direkt att det var blött och väldigt halt = glykol. Sen stod bilen där en bil längre bort i ett rökmoln med kylvatten pissande ut under hela bilen. Med tanke på mängden vatten bör det nästan varit ett slangbrott av något slag.

Men det kan nog ha blivit en dyr historia, har förstått att aluminium toppar slår sig lätt när de kokar.

OFFkeFF skrev:
En del om växlar....


Vad maxar M3'an på tvåan, trean och fyran?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
lappen1983
Rättvik
Här sen Feb 2008
Inlägg: 54



Niklas_Falk skrev:
Här kommer två Accordbilder! Hoppas det är rätt bil.





-tackar för bilderna

_________________
Patrik Johansson

Seat Toledo V5 A till B räser.
Citera
Klas Eriksson
Göteborg/Mullsjö
Här sen Aug 2006
Inlägg: 234



Dignell skrev:
OFFkeFF skrev:
Var den med i fredags?


Ja men det slutade inte så jätte bra precis..

Drog om honom på sista passet, såg i backspegeln när han var påväg ut ur esset, noterade vit rök och tänkte åker han och driftar med den där bilen

Varvet efter när jag kom in i esset såg jag direkt att det var blött och väldigt halt = glykol. Sen stod bilen där en bil längre bort i ett rökmoln med kylvatten pissande ut under hela bilen. Med tanke på mängden vatten bör det nästan varit ett slangbrott av något slag.

Men det kan nog ha blivit en dyr historia, har förstått att aluminium toppar slår sig lätt när de kokar.


Den var ute några varv i slutet av dagen. Hade hyfsat bra fart tycker jag. Men stämmer som Dignell säger. Den stod kvar när vi åkte hem, var en rejäl pöl under, hoppas det inte hann bli för varmt

Den såg annars riktigt fin ut, gillar den 7-seriegeneration. Speciellt efter faceliften och i svart som denna var. thumbs up

_________________
Klas Eriksson
Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm
Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008
Inlägg: 336



Dignell skrev:
Tankade upp ett körpass fördelat på två filmer. Bild och ljudkvalité är rätt kass men kanske någon tycker det är skoj att se iaf.

Del I: http://www.youtube.com/watch?v=U6xdVR794LM
Del II: http://www.youtube.com/watch?v=r-MhX5f1280


Trevliga filmer thumbs up

Blir inte ett dugg sugen på att köra
Kunde tyvärr inte komma, då jag körde flyttlass hela påsken...

Tycker du hade bra flyt i körningen.
Skodan var riktigt brutal...

_________________
Erik Fornå

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
Clementin
Linköping
Här sen Sep 2007
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Dignell skrev:
Tankade upp ett körpass fördelat på två filmer. Bild och ljudkvalité är rätt kass men kanske någon tycker det är skoj att se iaf.

Del I: http://www.youtube.com/watch?v=U6xdVR794LM
Del II: http://www.youtube.com/watch?v=r-MhX5f1280



Bra film!
Det är vi jag som blir omblåst av dig (vw Vento)
Bra att du filma. jag såg att min bilen uppfördesig lite konstigt i vissa partier. ja hade justerat hjulvinklarna lite inför körningen. tykte att det funka riktigt bra, bra grepp i kurvorna.

Ja menar med det material man har kan man inte förvänta sig så mycket. Bilen är ju i prinsip orginal.
Man åker ju inte skoda med 450hk och stenhård fjädring ( Är förmodligen påkostan ett antal nollor mer en vad jag har plöjt ner i bilen..) Jävligt avvänsjuk "vill ha"

_________________
Thomas Björk
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Här kommer en till film. Snart så lägger jag upp en till.

Farsan filmar bakom Emils Clio.
http://www.youtube.com/watch?v=g5DjEEXYjfc

_________________
Citera
Amoz
ZINKGRUVAN
Här sen Jan 2005
Inlägg: 20



Tog drygt 130 bilder, lade upp dem här:
http://amoz.mine.nu/~amoz/race/Sviestad_090410/

Vill ni ha något i originalstorlek så säg till.

Mvh
/Johannes

_________________
Johannes Flodeby
Porsche 924 N/A -80
SAAB 9000 2.3T -93
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Niklas_Falk skrev:
Här kommer en till film. Snart så lägger jag upp en till.

Här kommer ytterligare film från Nicke...:
http://www.youtube.com/watch?v=JA7Ew0xwcY8

Jag försöker med Lenas standard ShoppingClio desperat hänga på Mårtens 195-hästars Clio med all tricked out Bilsteinchassi. Helt hopplöst. Mårten är bara för snabb...
Lägg märke till hur Farbror Falk tom missar en växling till fyran på rakan i sin iver att haka på Mr.GodSpeed.





_________________

Rice and shine
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Lars Falk skrev:
Niklas_Falk skrev:
Här kommer en till film. Snart så lägger jag upp en till.

Här kommer ytterligare film från Nicke...:
http://www.youtube.com/watch?v=JA7Ew0xwcY8

Jag försöker med Lenas standard ShoppingClio desperat hänga på Mårtens 195-hästars Clio med all tricked out Bilsteinchassi. Helt hopplöst. Mårten är bara för snabb...
Lägg märke till hur Farbror Falk tom missar en växling till fyran på rakan i sin iver att haka på Mr.GodSpeed.






Du är allt en riktig retsticka du. Jag får väl bjuda på att bli ironiserad över.

Ang. växlingen så kommer det kanske med åldern. Lätt att missa när reumatism och gråstarr börjar sätta in på allvar.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5554


Trådstartare
Appropå retsticka ...

Den här bilden måste väl vara photoshoppad för SÅ höga bilar finns väl inte på riktigt?

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Eftersnack
2009-04-10 Prova På Banåka Sviestad
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (12674 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande