Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
De Tomaso Pantera -72(BMW Alpina motor) ny Film !
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
46 besök senaste veckan (113347 totalt)
DaWa
Västerås
Här sen Feb 2017
Inlägg: 209



Fantastiskt cool bil! Ser att denna video är uppladdad för 15 år sen:
https://youtu.be/sXQsvDrohHk
Jag tror att jag såg det första gången för nästan lika längesedan. Ett klipp jag ofta återkommer till för detta fantastiska motorljud! Det har hela tiden varit målbild för ett eget bygge "någon gång". Tänkte mig en liknande motorsetup i en Shelby Daytona. Det kommer med största sannolikhet aldrig bli av dock. Men jag kommer att fortsätta återkomma till det här motorljudet! thumbs up thumbs up
Grymt jobb!

_________________
Daniel Wahlberg
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7739



Vem tillverkade ljuddämparen ni använder er av?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Bodinecc
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 191


Trådstartare
DaWa skrev:
Fantastiskt cool bil! Ser att denna video är uppladdad för 15 år sen:
https://youtu.be/sXQsvDrohHk
Jag tror att jag såg det första gången för nästan lika längesedan. Ett klipp jag ofta återkommer till för detta fantastiska motorljud! Det har hela tiden varit målbild för ett eget bygge "någon gång". Tänkte mig en liknande motorsetup i en Shelby Daytona. Det kommer med största sannolikhet aldrig bli av dock. Men jag kommer att fortsätta återkomma till det här motorljudet! thumbs up thumbs up
Grymt jobb!


Tackar!
Jo det är jag som kör där i Falsterbo 2006, sjukt roligt event de tre åren det hölls vilket detta är filmat från det sista året.
Roligt att kunna bidra med inspiration Riktigt kul med videoklipp på bilar och hur dom inspirerar, det är ju det som är tanken med min klipp jag lägger ut. För själv hittade jag två klipp på en Corvette C5 runt år 2001 (ungefär samtidigt jag köpte Panteran) som jag hade som målbild. Den hade en välljudande V8 med sjuk respons. Har dock inte hittat dom igen, det var före youtube.
Shelby Daytona låter ju helrätt...kör

_________________
Erik Bodin

-My God
-My Country
-My Detomaso Pantera
(not necessarily in that order =)

www.bodinecc.com
Citera
Bodinecc
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 191


Trådstartare
erikjakan skrev:
Vem tillverkade ljuddämparen ni använder er av?


Den köptes hos Lövens för 20år sen, tror den va tillverkad av supersprint om jag mins rätt.

En ny kort film från italienska träffen 2011 med Panteran

https://youtube.com/shorts/Yw4sGB9qA4s

_________________
Erik Bodin

-My God
-My Country
-My Detomaso Pantera
(not necessarily in that order =)

www.bodinecc.com
Citera
Bodinecc
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 191


Trådstartare
DaWa skrev:
Fantastiskt cool bil! Ser att denna video är uppladdad för 15 år sen:
https://youtu.be/sXQsvDrohHk
Jag tror att jag såg det första gången för nästan lika längesedan. Ett klipp jag ofta återkommer till för detta fantastiska motorljud! Det har hela tiden varit målbild för ett eget bygge "någon gång". Tänkte mig en liknande motorsetup i en Shelby Daytona. Det kommer med största sannolikhet aldrig bli av dock. Men jag kommer att fortsätta återkomma till det här motorljudet! thumbs up thumbs up
Grymt jobb!


Alpina motorn i Panteran kan bli till salu inom en snar framtid då planerna finns att bygga en grym Cleveland och sätta i bilen. Men när vet jag inte riktigt då jag har många andra projekt

_________________
Erik Bodin

-My God
-My Country
-My Detomaso Pantera
(not necessarily in that order =)

www.bodinecc.com
Citera
DaWa
Västerås
Här sen Feb 2017
Inlägg: 209



Bodinecc skrev:

Alpina motorn i Panteran kan bli till salu inom en snar framtid då planerna finns att bygga en grym Cleveland och sätta i bilen. Men när vet jag inte riktigt då jag har många andra projekt


Kul med nya projekt! När jag äntligen blev med hus och garage gjorde storleken på garaget att projektbilen blev en hundkoja istället för en Daytona och den är lite för liten för 8:a och med min nuvarande byggtakt ska jag va nöjd med en färdig bil på en livstid

_________________
Daniel Wahlberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
De Tomaso Pantera -72(BMW Alpina motor) ny Film !
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
46 besök senaste veckan (113347 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande