Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Maserati MC20
3 besök senaste veckan (706 totalt)
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153


Trådstartare


_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6243



Snygg bil, men den verkar vara lite orolig/understyr framtill?

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153


Trådstartare
Håller med!
Sen verkar just denna bil lida av sänkt ladd/effekt av ngn anledning.(Se slutet)

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1343



Väldigt snygg bil, men inte så imponerande tid. 1 sekund långsammare än en M3 CS som har 70 hk mindre och väger 200 kg mer.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3060



Westersund skrev:
Väldigt snygg bil, men inte så imponerande tid. 1 sekund långsammare än en M3 CS som har 70 hk mindre och väger 200 kg mer.


Mc20in visade sig vara förvånansvärt knubbig,.tog väl hem evos coty dock, så kanske en bättre gatbil än banbil.

Ett par sekunder snabbare än m4 comp på cup2 är väl helt okej ändå på rätt mesiga däck(potenza sport). Hade säkerligen gått 10s snabbare eller mer på snabbare däck.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731



Cédric skrev:
Westersund skrev:
Väldigt snygg bil, men inte så imponerande tid. 1 sekund långsammare än en M3 CS som har 70 hk mindre och väger 200 kg mer.


Mc20in visade sig vara förvånansvärt knubbig,.tog väl hem evos coty dock, så kanske en bättre gatbil än banbil.

Ett par sekunder snabbare än m4 comp på cup2 är väl helt okej ändå på rätt mesiga däck(potenza sport). Hade säkerligen gått 10s snabbare eller mer på snabbare däck.


Nja inte för en så sportig bil tycker jag, men visst det är inte långsamt.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1343



Cédric skrev:
Mc20in visade sig vara förvånansvärt knubbig,.tog väl hem evos coty dock, så kanske en bättre gatbil än banbil.

Ett par sekunder snabbare än m4 comp på cup2 är väl helt okej ändå på rätt mesiga däck(potenza sport). Hade säkerligen gått 10s snabbare eller mer på snabbare däck.


Kollade bara statsen snabbt på Wikipedia, kanske inte stämmer till 100%. Men där stod det att MC20 väger ca 1565 kg och M3 CS ca 1785 kg. Självklart hade det gått snabbare med Cup 2 men jag jämställer MC20 med McLaren 570S/600LT och då är den en bra bit ifrån.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3060



Westersund skrev:
Cédric skrev:
Mc20in visade sig vara förvånansvärt knubbig,.tog väl hem evos coty dock, så kanske en bättre gatbil än banbil.

Ett par sekunder snabbare än m4 comp på cup2 är väl helt okej ändå på rätt mesiga däck(potenza sport). Hade säkerligen gått 10s snabbare eller mer på snabbare däck.


Kollade bara statsen snabbt på Wikipedia, kanske inte stämmer till 100%. Men där stod det att MC20 väger ca 1565 kg och M3 CS ca 1785 kg. Självklart hade det gått snabbare med Cup 2 men jag jämställer MC20 med McLaren 570S/600LT och då är den en bra bit ifrån.


Man ska inte lita på angivna bilvikter, i synnerhet om bilen är från Italien



_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731



Italienare brukar alltid ange torrvikt av nån konstig anledning..

Men den är definitivt i samma liga ambitionsmässigt med en mclaren eller instegsferrari.

Fast på med riktiga mackor och en korrekt setup så lär den kapa 10 sek direkt, minst 😊

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1366



Cédric skrev:
Westersund skrev:
Cédric skrev:
Mc20in visade sig vara förvånansvärt knubbig,.tog väl hem evos coty dock, så kanske en bättre gatbil än banbil.

Ett par sekunder snabbare än m4 comp på cup2 är väl helt okej ändå på rätt mesiga däck(potenza sport). Hade säkerligen gått 10s snabbare eller mer på snabbare däck.


Kollade bara statsen snabbt på Wikipedia, kanske inte stämmer till 100%. Men där stod det att MC20 väger ca 1565 kg och M3 CS ca 1785 kg. Självklart hade det gått snabbare med Cup 2 men jag jämställer MC20 med McLaren 570S/600LT och då är den en bra bit ifrån.


Man ska inte lita på angivna bilvikter, i synnerhet om bilen är från Italien




Som när ALFA ROMEO lanserade Giulia med att den vägde 1500-1550kg och i verkligheten med keramiska och kolfiber stolarna vägde 1650-1700kg.

Fortfarande en magisk bil, som jag drömmer om att eventuellt äga igen, men den är inte så speciellt "lätt".

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153


Trådstartare
särås skrev:
Som när ALFA ROMEO lanserade Giulia med att den vägde 1500-1550kg och i verkligheten med keramiska och kolfiber stolarna vägde 1650-1700kg.

OT men lättaste Giulian bör vara manuell, med manuella komfortstolarna och kolfiberbromsarna.. Knepig combo att hitta dock

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Nürburgring
Maserati MC20
3 besök senaste veckan (706 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande