Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Team Tiger Rallycross | 1 besök senaste veckan (1610 totalt) |
Efter mitt missöde > vid provkörningen förra helgen har vi nu öppnat motorn.
Så här ska det inte se ut i luftfiltret (metallspånen ska inte vara där ) Ventilerna brukar vara lite rakare Så här ska kolven defenitivt inte se ut Toppen ser inte så mycket bättre ut. Cylinderloppet har även fått några smällar så blocket måste bytas. Ingen som råkar veta av en S54 motor måntro? Så vi får snickra ihop en riktigt läcker pjäs under vintern _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
Det vi har kommit fram till är att ventiltallriken som sitter på tvären har gått av, varför är dock en svårare fråga.
Kan dock vara så att original ventilerna som hade gått 10-12k mil i bilen som toppen kom ifrån inte gillade att ligga i närheten av 8000rpm hela tiden. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
Det ser ut som ett gammalt brott.
Så här ser den del av skaftet ut som inte är sönderhammrad. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
Bilder o videos Team Tiger Rallycross | 1 besök senaste veckan (1610 totalt) |