Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 med M3 breddning, bur osv - SÅLD | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 4 besök senaste veckan (125173 totalt) |
och gissningarna bara flödar in...!
På ett annat forum iaf där dem också gissade rätt så lika bra att ni också får ta del av min glädje och nya kärlek Ett stycke RB25DET (Skyline) Har köpt den av Cammo som hade den i sin e30 tidigare vilket jag tror alla här känner till. Kabelpiskan är färdigt anpassad för E30 så bara plugga in och köra direkt med original instrument osv. plus att den har eftermarknads sprut, annat grenrör och lite annat godis färdigt. Den är bänkad tilll ca 382hk/466nm i motorn. Dock med VAG-spolar och större spridare, fick inte med dem nu men kommer nog komplettera senare när bilen är besiktad och klar. Här har ni film från bänkningen och en effektkurva, tror att inte Cammo misstycker? Mappning BMW Turbo Link G4 - Kundbil - Maxxtuning AB Spec: RB26 insug med separata spjäll från Skyline GTR. RB26 Spolar och spridare Link G4 sprut Grenrör med topmount i svartstål. Eftermarknads fuelrail. Clutchmaster FX400 koppling 6 puck sinter. Mappad på E85 med 1.1Bar ladd av Maxxtuning. ombyggd vevhus ventilation. 25k gav jag för den och känns mycket bra. Var lite av ett impulsköp men tänker man på hur mycket jobb och tankeverksamhet jag sparar så är det ett av mina bättre köp! Kommer lite rolig film från hämtningen av motorn inom kort och sen vad som hänt i garaget (inte överdrivet mycket :P) _________________ Jesper Henriksson |
||
Ikväll fick jag iaf ihop filmsnutten jag spelade in under hämtningsdagen.
http://youtu.be/EhA0opSSKyo?hd=1 Kul och se där i första garaget med lastningen hur jag gör fel med fastspänningen så Cammo får gå och rätta till det, ser skojj ut Efter det där har inget egentligen hänt, för mycket jobb och skola just nu för att få nån egentlig fritid men det ska komma! _________________ Jesper Henriksson |
||
Dags för att visa lite framsteg också för det händer något i garaget trots att det är dött här. I tisdags grundlackade jag äntligen motorrummet.
Avfettade hela måndagen (från kl 2-8 så stod jag med thinner rätt upp i fejjan) och när jag äntligen var klar och skulle börja lacka så saknade en nippel för att kunna koppla in lacksprutan till kompressorn och affärerna hade just stängt, yippie. Men så blev det åka av i tisdags när nippeln var inköpt o på plats flöt allt på riktigt smidigt. Färgen jag hade hemma räckte precis Inte nog med att jag lackat motorrummet under dessa månader som gått, nej nej. Hela underredet är också lackat i samma grundfärg efter att jag fått slipa rent det igen från all ytrost som kommit när projektet blev stående ett tag. Trodde jag hade bilder på de men icke. Får väll uppdatera snart igen med lite fräsha bilder därifrån Nästa steg blir att kapa ut väggen mellan kupén o bagageutrymmet. Bestämt mig för att ersätta den väggen mot en popnitad alumium-skiva. Lättare, enklare och snyggare helt enkelt. Sen blir det att slipa rent interiören en gång till för att lacka den med! over and out! _________________ Jesper Henriksson |
||
ok dags för update då vad som hänt sen sist (säkert hänt mer som jag glömt bort :P)
För att stadga upp karossen ytterliggare har jag svetsat lite plattor mellan bur o kaross Kastade också upp en till "takbjälke" för att trycka upp den igensvetsade takluckan Sen har jag tagit o sänkt rattstången också, så mycket som det gick utan att behöva bygga om den helt och slutligen lite lack, äntligen Första mycket slipande o "thinnrande" Grundad och baaam, 2 lager 2 komps-färg senare! Fixade en liten ställning för kamera sen också när det ska ut o lattjas Jävla kul när man får lite färg på grejjerna, kan knappt förstå hur grymt det kommer bli när hela interiören är vitmålad o man får in mina 2 sparcostolar o en härlig mocca ratt Kastar upp lite bilder på underredet också som jag glömt tidigare, allt är grundat med oljebaserat rostskydd sen ska underredsmassa på All for now! _________________ Jesper Henriksson |
||
|
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Är riktigt kul när man börjar få på färg, då känns de som att man kan se något ljus i tunneln. Inte omöjligt att den kan stå klar nångång i sommar, just nu är jag iaf jävligt taggad
Cammo har du förstärkt diff fästet bak? Snacka med en polare som menade jag borde göra de, fixa en öggla på anda sidan också iaf. Edit: ajdå, hittade svaret i din projekttråd! Borde väll också börja klura på nåt sånt då! _________________ Jesper Henriksson |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Ska låta samma kille som svetsa ihop buren åt mig (sebbaz) bygga mig en fuelcell i aluminium också. Jag hade tänkt placera den här på vänstersidan med utgången mot skärmen...
...så att jag kan montera soppapumpen nedanför där i sidan. Kanske i 90 graders lutning, funkar de? Soppapumpen jag har är en bosch 044 pump som ska kunna leverera 300L per timme. Visst borde det räcka för min skyline snurra som går på E85? Något i denna stil hade jag tänkt mig att tanken skulle se bli att se ut En AN8 nertill för utgående. En AN6 upptill för retur och en till AN6 upptill för avluftning, Har jag tänkt rätt överallt? Kom gärna med åsikter och inputs! Sebbaz ska ha en polare som skulle hjälpa med att få insidan bra konstruerad för att undvika skvalp (tänkte satsa på att inte ha catchtank). Placeringen är för att jag vill få plats med 2 st R-däck när det bär av. _________________ Jesper Henriksson |
||
Bara en fundering??
ÄR det verkligen så bra att ha den så lång bak i skuffen? Snurr av banan in i något eller påkörning kan ju leda till brand eller annan skada. Blir ju väldigt oskyddat där bak och ut mot kanten? _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Fan det hade jag inte tänkt på. Tanken kommer inte va mot några av sidorna men pumpen sitter ju lite utsatt, man borde kanske sätta den framför tanken mot kupén men då kommer problemet igen att det inte blir något fall. Knepigt... Är ju för viktfördelningens skull också jag vill ha den placerad så. Kanske borde man boxa in pumpen och ledningarna i typ 5 mm's plåt där som skydd? _________________ Jesper Henriksson |
||
|
||
då det påpekades på annat ställe av en blyg person att dina svetsar ser "farliga" ut skriver jag det här för att jag håller med...
särskild vid rattstången kan jag tycker att det inte ser ut som det kommer hålla särskild länge. _________________ Philipp Klement |
||
|
||
Jajemän det är planen Blir konstigt av svetsa med olika tjocklekar som det är där vid ratten. Krämar man på för mycket blir det lätt hänt att man bränner igenom tunna bilplåten. Tycker den känns stabil och stark som den är nu (ryckt en hel del) men kan stödja upp den ytterligare om ni tycker det ser klent ut. Värt att tänka på är att den sitter ju monterad direkt i tunn bilplåt original. Tycker jag börjar få koll svetsningen dock, i början av bygget var fogarna riktigt risiga. På väsentliga ställen har jag gjort om eller förstärkt. Inga mer åsikter om fuelcellen? _________________ Jesper Henriksson |
||
Jag tycker du ska placera tanken längre in mellan tornen. Dels är den skyddad men viktigast är att nu får du en hammare effekt. Vikten är bakom hjulen och det är inge bra. Det släpper lättare i kurvor då. All vikt ska ju vara så nära mitten och marken som möjligt.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 med M3 breddning, bur osv - SÅLD | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 4 besök senaste veckan (125173 totalt) |