| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Behöver lite tips!
|
2108 besök totalt |
|
Behöver lite tips!
Här har ni en nybliven medlem som behöver lite tips! Jag har anmält mig till licenskursen den 15/5 och undrar om det något speciellt jag skall tänka på inför kursen? OBS! Jag är även nybliven BMW E36 ägare! (kör Audi A4 till vardags och en Golf GTI -86 som busbil) _________________ Michael Antonsson BMW E36 323 Ti -99 (banräser) SÅLD! Audi A4 Avant 2.0 TSQ -07 (bruksbil) |
||||||
|
Ta med hjälm och handskar.
Gärna även en flaska vatten som du kan svalka dig med under praktiken. Fråga om du har frågor. Använd instruktörerna under praktiken. Kör ditt eget tempo. Det är ingen tävling. Resten sköter sig själv. Bilen bör ha fräsch bromsvätska, hyfsat med material kvar på bromsbelägg, och hyfsat med mönster kvar på däcken. Töm bilen på lösa/kvarglömda prylar. Var inte rädd för att bekanta dig med alla. Flertalet kommer du att träffa på klubbbens bankörningar under förhoppningvis många år framöver
_________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Tack! Det var bra tips. Nu är det bara att se till att bilen är i ordning. Nya belägg och nya däck sitter på. Till och med originalstolen har fått flytta ut till förmån åt en Sparcostol
Nu längtar man!
_________________ Michael Antonsson BMW E36 323 Ti -99 (banräser) SÅLD! Audi A4 Avant 2.0 TSQ -07 (bruksbil) |
||||||
|
Välkommen i gänget Michael!
Fler tips hittar du i vänstermarginalen på www.bmwsc.com när du klickat in dig på "bankörning". _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Re:
Hej! Tack för tispet. Det stod där att man skulle ha heltäckande bomullsklädsel. Vad menas med det? behöver man köpa en riktig racingoverall?
_________________ Michael Antonsson BMW E36 323 Ti -99 (banräser) SÅLD! Audi A4 Avant 2.0 TSQ -07 (bruksbil) |
||||||
|
Re:
En racingoverall är knappast gjord i bomull...
Heltäckande bomullklädsel är precis vad det låter som, långärmad tröja och långbyxor. T ex en vanlig collegetröja i bomull samt jeans. Bomull bränner inte fast i huden om det skulle bli lite hett i bilen jämfört med syntetklädsel som t ex en träningsoverall.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
Re:
Ja det är ju sant
Collegetrölja och jeans har man ju !
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Behöver lite tips!
|
2108 besök totalt |