Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Däcksfriktion. | << 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (12513 totalt) |
Nog har jag pratat med däckstillverkare alltid, men inte kommer dom upp med nått av värde. När jag läser böcker i ämnet så har författarna varit runt å pratat med däcksfabrikanter. Och fått reda på lite mera. Men långt ifrån allt. Mycket beror på att kraven från konsumenterna inte funnits. Dom brer inte ut sig mer än lönsamt. Frågan är komplicerad och dom ser nog helst att dom slipper förklara. Däcksbranchen får säkert krupp om dom sen ska veta mer än en kunnig kund. Som det är nu så går det utmärkt att sälja genom att göra gällande att man har det "BÄSTA" däcket. Ballaste mönsteret och lägsta profilen. Enkelt och lättserverat.! Den filosofin behåller dom så länge det går. Köper man en sportbil för 2 miljoner så får man liknande upplysning om dess förträfflighet. Bedrövlig!! Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg |
||||
Njaee... Jonas pratar om att relativt små justeringar av däckstrycket på racingdäck ger försumbar ändring i temp, om jag fattat rätt.... När det gäller r-däck så kan man köra på gatan med 2,5 - 2,7 kilos kalltryck jmfrt med kalltryck på under 2 kilo på bana. Det ger en enorm skillnad i värmeutveckling även om man bara åker lugnt rakt fram i konstant fart på motorvägen. _________________ Magnus Thomé |
||||
Racetech Däcksfriktion. | << 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (12513 totalt) |