Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-05-16 Mantorp BMW + AUDI
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
25945 besök totalt
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Ah, min första BMW-träff. thumbs up
Blev tyvärr inte så långvarig. thumbs down
Hade dubbelbokat morgonen så jag kom till plats vid halv tre. >
Men det var trevligt den stund jag fick iallafall. Såg riktigt roligt ut.

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
freeman
Stockholm/Tyresö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 40



Flesh skrev:
freeman skrev:
Måns Ulveståhl skrev:
Hoppas att Jr och Sr Stålheim snart kommer till start igen


Vill passa på att tacka Sr Stålheim för åktuen, ren glädje satt med ett leende hela tiden thumbs up


NU har du nog förväxlat något våran motor beslutade ju sig för att ge upp under träningen så hade varit svårt att skjutsa folk


Ja det låter det som . Jag uppfattade aldrig namnet på han som körde men fick intrycket att det var far och son som var instruktörer ..... Jag läste lite för hastigt och gjorde en lite förväxling i hasten att tacka för en trevlig åktur

_________________
Dan Hörner
Citera
Fredrik Grundsell
Lidingö
Här sen Nov 2007
Inlägg: 32



Sunk skrev:
mcburn4ever skrev:
Låter härligt!
Hur går det för Mattias "ACHTUNG!" Narin..?



Jodå, han har en snygg bil men det gick som för övriga Audi - lite sakta..

Skämt å sido, instämmer i kören och tackar för en mkt bra arrangerad dag, var riktigt bra på alla sätt och vis..
Jag lyckades oxå bjuda på en "jagkanoxålyftaavochsnurrafastjaginteärmedimotorjournalen", fast jag stannade på banan vilket är både billigare och bättre för alla.

thumbs up Tack alla Ni som såg min hip-hop övning på fyra hjul och hann stanna i god tid innan det blev risk för några repor..

thumbs down För den "instruktör" som gick över vita linjen vid utsläppet utan att ens se sig om så att jag fick öva på ovanstående övning..

Men, allt gick bra och det är huvudsaken och jag kunde ha släppt av tidigare för att släppa ut Er, my bad!

Imponerande samling bilar och många, många trevliga människor. Cupen var oxå riktigt kul att se.. Kanonarrangemang helt enkelt!!

// Johan


Fick med piruetten på film - återkommer så snart som möjligt med länk till den!

För övrigt vill jag tacka arrangörerna och inte minst instruktörerna för en fantastisk helg!!! För mig som nybliven licenstagare gav det en oerhörd mersmak - uppstyrt, proffsigt och lärorikt! Helrätt med andra ord!
thumbs up

Bromsarna ska uppgraderas - original i all ära, men bra kan alltid bli bättre.

_________________
Fredrik Grundsell

VW Passat EcoFuel (tjohej)
BMW M3 CP-05
BMWSC #739
------------------
Kör ett miljövänligt alternativ - Die Grüne Hölle
Citera
Fredrik Grundsell
Lidingö
Här sen Nov 2007
Inlägg: 32



Petter skrev:
Tack alla för en kanondag, det var skoj och vädret hade vi ju tur med. Hoppas dom som åkte med oss instruktörer fick ut något av det.


Tror att alla vi som åkte med dig, Mats, Stefan och andra fick riktigt mycket ut av det. Som nybakad student var det naturligtvis extra nyttigt. thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up tummar upp! FULL POTT!

Blev inte riktigt lika bra spårval som när Mats körde den, men bättre för varje varv (gul M3)

_________________
Fredrik Grundsell

VW Passat EcoFuel (tjohej)
BMW M3 CP-05
BMWSC #739
------------------
Kör ett miljövänligt alternativ - Die Grüne Hölle
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



freeman skrev:
Flesh skrev:
freeman skrev:
Måns Ulveståhl skrev:
Hoppas att Jr och Sr Stålheim snart kommer till start igen


Vill passa på att tacka Sr Stålheim för åktuen, ren glädje satt med ett leende hela tiden thumbs up


NU har du nog förväxlat något våran motor beslutade ju sig för att ge upp under träningen så hade varit svårt att skjutsa folk


Ja det låter det som . Jag uppfattade aldrig namnet på han som körde men fick intrycket att det var far och son som var instruktörer ..... Jag läste lite för hastigt och gjorde en lite förväxling i hasten att tacka för en trevlig åktur


Vad var det för bil du åkte med i? Jag och min pappa brukar dela bil men denna gång var det endast jag som var på plats och hjälpte till som instruktör.

_________________
/Petter Ledin
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1631



Tack för en trevlig träff, licens tagningen var också kanon! Någon som har bild på en liten grå e30 från mindre snabba gruppen?

_________________
Simon Lagnelöv
www.FartFabriken.se

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
DaLton82
Markaryd
Här sen Aug 2005
Inlägg: 49



dubbel post

_________________
Timmy Sjökvist

Bmw 320 -94 E30
Bmw 535i -86 E28
Nissan Skyline R33 GTR V-spec
Citera
DaLton82
Markaryd
Här sen Aug 2005
Inlägg: 49



Hejsan

Är de någon som har en bild på en vit 535 E28 med svarta fälgar så lägg gärna upp den, eller skicka till timmy_sjokvist@hotmail.com

Jag körde inte så mycket så jag kanske inte han fasta på någon bild

Mvh Timmy

_________________
Timmy Sjökvist

Bmw 320 -94 E30
Bmw 535i -86 E28
Nissan Skyline R33 GTR V-spec
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



Fredrik Grundsell skrev:
Sunk skrev:
mcburn4ever skrev:
Låter härligt!
Hur går det för Mattias "ACHTUNG!" Narin..?



Jodå, han har en snygg bil men det gick som för övriga Audi - lite sakta..

Skämt å sido, instämmer i kören och tackar för en mkt bra arrangerad dag, var riktigt bra på alla sätt och vis..
Jag lyckades oxå bjuda på en "jagkanoxålyftaavochsnurrafastjaginteärmedimotorjournalen", fast jag stannade på banan vilket är både billigare och bättre för alla.

thumbs up Tack alla Ni som såg min hip-hop övning på fyra hjul och hann stanna i god tid innan det blev risk för några repor..

thumbs down För den "instruktör" som gick över vita linjen vid utsläppet utan att ens se sig om så att jag fick öva på ovanstående övning..

Men, allt gick bra och det är huvudsaken och jag kunde ha släppt av tidigare för att släppa ut Er, my bad!

Imponerande samling bilar och många, många trevliga människor. Cupen var oxå riktigt kul att se.. Kanonarrangemang helt enkelt!!

// Johan


Fick med piruetten på film - återkommer så snart som möjligt med länk till den!


Hej, jag har redan sett piruetten på film, och det var som Samuel S påpekade inget fel från den andra bilen utan det var jag som missbedömde den bilens spårval och hade själv för dålig marginal med tanke på att det var en gatbilskörning.
Ber om ursäkt om jag trampat någon på tårna och har lärt av detta till nästa gång!

Är som jag tidigare sagt mycket tacksam för att de bakomvarande hade koll så att jag slapp repa någon annans bil..

Nu ser vi fram emot Kinnekulle!!

M v h

// Johan
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Sunk skrev:
Fredrik Grundsell skrev:
Sunk skrev:
mcburn4ever skrev:
Låter härligt!
Hur går det för Mattias "ACHTUNG!" Narin..?



Jodå, han har en snygg bil men det gick som för övriga Audi - lite sakta..

Skämt å sido, instämmer i kören och tackar för en mkt bra arrangerad dag, var riktigt bra på alla sätt och vis..
Jag lyckades oxå bjuda på en "jagkanoxålyftaavochsnurrafastjaginteärmedimotorjournalen", fast jag stannade på banan vilket är både billigare och bättre för alla.

thumbs up Tack alla Ni som såg min hip-hop övning på fyra hjul och hann stanna i god tid innan det blev risk för några repor..

thumbs down För den "instruktör" som gick över vita linjen vid utsläppet utan att ens se sig om så att jag fick öva på ovanstående övning..

Men, allt gick bra och det är huvudsaken och jag kunde ha släppt av tidigare för att släppa ut Er, my bad!

Imponerande samling bilar och många, många trevliga människor. Cupen var oxå riktigt kul att se.. Kanonarrangemang helt enkelt!!

// Johan


Fick med piruetten på film - återkommer så snart som möjligt med länk till den!


Hej, jag har redan sett piruetten på film, och det var som Samuel S påpekade inget fel från den andra bilen utan det var jag som missbedömde den bilens spårval och hade själv för dålig marginal med tanke på att det var en gatbilskörning.
Ber om ursäkt om jag trampat någon på tårna och har lärt av detta till nästa gång!

Är som jag tidigare sagt mycket tacksam för att de bakomvarande hade koll så att jag slapp repa någon annans bil..

Nu ser vi fram emot Kinnekulle!!

M v h

// Johan



Jag ville själv se filmen innan jag uttalade mig i frågan men nu när du själv uttalat dig så..
Jag misstänker starkt att det var min bil som körde ut från depån.

Jag satt på passagerarsidan med instruktör vid ratten och upplevde hela situationen som helt odramatisk från vår sida, ingen linjeöverträdelse och ingen knepig placering i kurvan i heller. Vi upptäckte dina problem myket tidigt och gled fram, vi vinkade dessutom till dig när du kom glidande in framför oss

Skönt att det inte bidde mer än lite skräp på banan. På något vis är det nog rätt bra med någon sån här incident för oss alla så man inte tror man är odödlig (inget ont om dig nu alltså)

Förövrigt en skitskoj dag både personligen på banan och träffen som helhet, en mer fullständig "race"rapport kommer i min egen tråd i natt om jag orkar..



EDIT: film på incidenten är ändå intressant.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



johan sjöström skrev:



Jag ville själv se filmen innan jag uttalade mig i frågan men nu när du själv uttalat dig så..
Jag misstänker starkt att det var min bil som körde ut från depån.

Jag satt på passagerarsidan med instruktör vid ratten och upplevde hela situationen som helt odramatisk från vår sida, ingen linjeöverträdelse och ingen knepig placering i kurvan i heller. Vi upptäckte dina problem myket tidigt och gled fram, vi vinkade dessutom till dig när du kom glidande in framför oss

Skönt att det inte bidde mer än lite skräp på banan. På något vis är det nog rätt bra med någon sån här incident för oss alla så man inte tror man är odödlig (inget ont om dig nu alltså)

Förövrigt en skitskoj dag både personligen på banan och träffen som helhet, en mer fullständig "race"rapport kommer i min egen tråd i natt om jag orkar..



EDIT: film på incidenten är ändå intressant.


Nja, sådär lagom intressant med film va ??

Jag som hade ett passande namn till dig: "PuttaM3avvägen-Wagen", men nu var det ju inte så, får väl döpa om min bil i stället till "KlantPåTvären-Wagen"..

M v h

// Johan
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131



Här kommer drygt 150 bilder från gatbilskörningen också

http://jowaphoto.net/Galleries/090516BMWSC/index.html


Kökörning genom chikanen


Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Johan Wagréus skrev:
Här kommer drygt 150 bilder från gatbilskörningen också

http://jowaphoto.net/Galleries/090516BMWSC/index.html


Kökörning genom chikanen


Fina bilder och helt rätt motiv thumbs up

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



Här har vi en film från min bil på sista passet.
Ganska mycket bilar i början (roligare på film) och sen mer fritt på slutet (roligare att köra).

http://www.youtube.com/watch?v=ljHutPGmolw

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Helenius
Vellinge
Här sen Jan 2008
Inlägg: 130



Körde dessvärre inte men hann njuta av en del trevliga bilar.
Bilder från dagen http://picasaweb.google.se/sektionsyd

_________________
Helen Forsberg

Sommar: Bmw E30 325iM -89 mtech2

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Audi Racer
Kalmar
Här sen Aug 2006
Inlägg: 134



Johan Wagréus skrev:
Här kommer drygt 150 bilder från gatbilskörningen också


Mycket bra bilder!! keep up the good work! thumbs up

_________________
Lennart Strömbäck
Audi A4 2.0TFSI quattro -2010
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Lägger upp ett par av de mycket få bilder jag har från dagen.







Jag har också närmare en timme film också, men jag är tveksam till om jag ska lägga upp det?! Stativhuvudet till mitt kamera fäste hade tydligen spruckigt så det är ganska skakigt på filmerna. Visserligen HD men likväl jobbigt att titta på bitvis.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
pellesanslos
Trosa
Här sen Sep 2007
Inlägg: 202



innehåller bland annat den rätt omtalade "parkeringplatsen" som lite oväntat dök upp på banan M3.or blir visst lite skraja då Compacter kommer ut på banan, se upp på Kinnekulle för då blir det fler
http://www.youtube.com/watch?v=bUGFE6DYNMw

_________________
/// Pär Jansson
BMWSC #312
M3 Sedan -97 aka 323 ti dagisbankörningsbilsersättare
Citera
pellesanslos
Trosa
Här sen Sep 2007
Inlägg: 202



Stilstudie av Johan S fina Compact. Börjar då dammet från förra filmen börjat lägga sig.
http://www.youtube.com/watch?v=J00X88C2tOI

_________________
/// Pär Jansson
BMWSC #312
M3 Sedan -97 aka 323 ti dagisbankörningsbilsersättare
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



Tack för en fantastiskt rolig och välorganiserad banträff!

Ett extra stort tack till alla som hjälpte till i slutet med att få på mitt vänstra framhjul som fick för sig att lossna lite på det sista avkylningsvarvet. thumbs up thumbs up thumbs up

Jag kom hem utan några problem och ett nytt nav är redan beställt. 1800:- är rätt billigt om man tänker på hur det kunde ha gått.

Vi ses på Kinnekulle!

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Jaha här kommer 15 minuter körning uppdelat på två filmer. Lite skakigt men det får ni ha överseende med. Jag och Pellesanslös ligger och fightas lite.

Del1: http://www.youtube.com/watch?v=IWJyxdhE1U8

Del2: http://www.youtube.com/watch?v=SEW_1djJLIk


EDIT: Filmerna känns helt ihoptryckta, vad har hänt igentligen Eller inbillar jag mig bara?!

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Eftersnack
2009-05-16 Mantorp BMW + AUDI
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
25945 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande