Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-05-16 Mantorp BMW + AUDI
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
5 besök senaste veckan (25961 totalt)
Torbjörn A
Malmö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 201



Tack för en underbar dag. Bilen höll ihop. Förutom oljeläckage i insuget (inget allvarligt). Skall bygga om vevhusventilationen.





Min fina oljeläckageuppfångarfolieunderluftfiltermojäng.

Slutade rinna olja på banan efter ett besök på citygross.

Fin kurvbild:



Har också två 15 min filmer i HD kommer på Youtube.

_________________
MVH
Torbjörn Andersson
BMW CS 3615
BMW 328 Touring-96 (M52-B28 TURBO E85)
BMW M3 E46 -06 Imolarot Competitionpackage
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Dignell skrev:


EDIT: Filmerna känns helt ihoptryckta, vad har hänt igentligen Eller inbillar jag mig bara?!

Jo, ser lite smalt ut? Kul o se ändå thumbs up


Gott om plats o ingen trängsel på film två thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



miarpe skrev:
Tack för en fantastiskt rolig och välorganiserad banträff!

Ett extra stort tack till alla som hjälpte till i slutet med att få på mitt vänstra framhjul som fick för sig att lossna lite på det sista avkylningsvarvet. thumbs up thumbs up thumbs up

Jag kom hem utan några problem och ett nytt nav är redan beställt. 1800:- är rätt billigt om man tänker på hur det kunde ha gått.

Vi ses på Kinnekulle!


Gott att du tog dig hem utan problem! thumbs up Liiite läbbigt fel om det gått fort....

Syns verkligen på Kullen, kan bli TT tätt

_________________
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Magnus Thomé skrev:
Dignell skrev:


EDIT: Filmerna känns helt ihoptryckta, vad har hänt igentligen Eller inbillar jag mig bara?!

Jo, ser lite smalt ut? Kul o se ändå thumbs up


Gott om plats o ingen trängsel på film två thumbs up


Måste vara tuben som haft något märkligt hyss för sig för filerna jag tankade upp ser helt okej ut Nåväl är det någon som vill ha filmerna så skicka bara ett PM så tar jag med mig en bärbar hårddisk till Kullen.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



Jag bidrar med ett videoklipp inifrån den gula Minin:
http://www.youtube.com/watch?v=T6bNzsVqFno

Mer info om bilen hittar du HÄR! (Läs bloggen...)

Riktigt trevlig och bra träff för övrigt.
Jag hade dock lite problem med motorn, som "bluddrade" på höga varv, vilket gjorde att jag fick växla vid 5500 varv. Men det gick ju bra ändå... Felsökning pågår!

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Trots sju sorger och åtta bedrövelser tiden precis innan Mantorp hade jag nog en av mina bästa banträffar på länge.
Till stor del får detta tillskrivas beslutet att försöka sluta få 18tummarna att fungera och åka 15tum istället. Bilen är sedan detta byte i en sanslöst skön balans. Det går att göra i princip vad som helst med den, den bara håller i och gör den inte det så har styr man med full kontroll på mysig fyrhjulssladd. Till råga på allt skodd med "ganska trötta" Direzzor (vilka kalasdäck föv thumbs up ) i 205/50.
Jag önskar bara att mina försök att få fast 15 tummarna med 225/50 hade fungerat, det saknas 0,5mm i frigång i bakskärmarna för det. Det hade varit kul att testa. Men det får bli på Anderstorp istället.

På slutet av dagen var jag ute i säkert 20 min utan att med två undantag stöta på någon annan på banan.
Den ena bilen var det metallicblå kärnkraftverket från Karlskoga som körde ifatt mig på rakan. Farten var definitivt inte max och heller inte inbromsningen, antagligen ingen värme i reaktorn eller bromsarna. Men det som däremot var häftigt att se vid turn-in till Mjölby var med vilken sanlös j*vla vinkel det gick att vrida in den där bilen.

Den andra bilen var Johan S. som med sin delfingrå attackhaj närmade sig bakifrån. Han väntande en stund bakom innan han "went in for the kill". Klart underhållande att sedan bli ifrånåkt och betrakta chassie och och spårval. Ett perfekt slut på dagen.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



Kanon me'1,34!!!!!!!! runt Mantorp;) med CoOPERN. Lite bättre spårval och ngt bättre inbromsningar borde du med lätthet komma ner runt 1,30.......

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Fortsätt gärna er diskussion om Jirhalls driftbox i hans biltråd.
Vi diskuterar inte tider i denna eftersnackstråd vad det gäller gatbilskörningen av försäkringsskäl.


_________________
BMW MC-klubben
Citera
lofstrom
Örebro
Här sen Maj 2008
Inlägg: 631



Kanonkul arrangemang och vilken tur med vädret! Tack till Petter och Niklas för åkturen i era bilar thumbs up

Tyvärr missar jag Kinnekulle men det blir definitivt fler träffar framöver.

Någon som har bilder på en svart 320is med bur i och nr 719 på, så får ni gärna höra av er (jag har sett den som ligger i denna tråd).

_________________
Stefan Löfström
BMW 320is -90
BMWSC #719
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104



Mitt första inlägg här på rejsa.nu. Håller annars till på miniclub.se. Tack Måns och c:o för en riktigt välanordnad dag. Jag har kört en del med PCS och BMWSC:s är om möjligt än bättre organiserade - och med mer körtid. Jag höll till i gruppen "snabb" med min svarta MINI John Cooper Works. Får väl se om jag kvalar in till "snabbare" framöver. I vart fall ses vi på Kinnekulle Ring. Då med r-däck monterade istället för mina stackars runflats som skrek högt i varje kurva. Bifogar bilder tagna av Martin här på forumet:







/Björn P

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Tydligen går det inte att åka E36 mekfritt längre...




_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
BTG skrev:
Tydligen går det inte att åka E36 mekfritt längre...



[mekbild]

Ja det var bättre förr

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Christensson
Lund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 290



Tack för en bra träff, var riktigt roligt trots att jag hade fel bil denna gång.



























Flickvännen fick åka med Kenth några varv och var helt uppspelt ett tag efter, och frågade snart om inte jag kan köpa en likadan........

_________________
Johan Christensson
Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 593



BTG skrev:
Tydligen går det inte att åka E36 mekfritt längre...





Det är väl bara att acceptera att E36 börjar bli en gammal bil och att man inför varje banträff måste fylla hela trunken med verktyg, domkraftar, BROMSDETALJER, extra r-däck, plastpåsar, oljor etc etc som har varit standardutrustning till E30 en längre tid

Tack för lånet Conny och Micke

_________________
Rickard Edgren
BMW M3 Clubsport -97
BMW 325i Coupé -94
BMW 530d xDrive -17
BMW 320i xDrive -15
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Johan Christensson skrev:
Flickvännen fick åka med Kenth några varv och var helt uppspelt ett tag efter, och frågade snart om inte jag kan köpa en likadan........


Då hade Kenth förmodligen två saker i tanke; att med hjälp av din flickvän försöka sälja bilen till dig - och som tack för hjälpen provköra din flickvän

_________________
Stefan Larsson
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

höfläkt skrev:
Johan Christensson skrev:
Flickvännen fick åka med Kenth några varv och var helt uppspelt ett tag efter, och frågade snart om inte jag kan köpa en likadan........


Då hade Kenth förmodligen två saker i tanke; att med hjälp av din flickvän försöka sälja bilen till dig - och som tack för hjälpen provköra din flickvän


Haha sjukt kul, högt i tak I suppose

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Johan Christensson
Lund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 290



höfläkt skrev:
Johan Christensson skrev:
Flickvännen fick åka med Kenth några varv och var helt uppspelt ett tag efter, och frågade snart om inte jag kan köpa en likadan........


Då hade Kenth förmodligen två saker i tanke; att med hjälp av din flickvän försöka sälja bilen till dig - och som tack för hjälpen provköra din flickvän



_________________
Johan Christensson
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



Fredrik Grundsell skrev:
Petter skrev:
Tack alla för en kanondag, det var skoj och vädret hade vi ju tur med. Hoppas dom som åkte med oss instruktörer fick ut något av det.


Tror att alla vi som åkte med dig, Mats, Stefan och andra fick riktigt mycket ut av det. Som nybakad student var det naturligtvis extra nyttigt. thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up tummar upp! FULL POTT!

Blev inte riktigt lika bra spårval som när Mats körde den, men bättre för varje varv (gul M3)


tackar

\matz

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



Sunk skrev:
johan sjöström skrev:



Jag ville själv se filmen innan jag uttalade mig i frågan men nu när du själv uttalat dig så..
Jag misstänker starkt att det var min bil som körde ut från depån.

Jag satt på passagerarsidan med instruktör vid ratten och upplevde hela situationen som helt odramatisk från vår sida, ingen linjeöverträdelse och ingen knepig placering i kurvan i heller. Vi upptäckte dina problem myket tidigt och gled fram, vi vinkade dessutom till dig när du kom glidande in framför oss

Skönt att det inte bidde mer än lite skräp på banan. På något vis är det nog rätt bra med någon sån här incident för oss alla så man inte tror man är odödlig (inget ont om dig nu alltså)

Förövrigt en skitskoj dag både personligen på banan och träffen som helhet, en mer fullständig "race"rapport kommer i min egen tråd i natt om jag orkar..



EDIT: film på incidenten är ändå intressant.


Nja, sådär lagom intressant med film va ??

Jag som hade ett passande namn till dig: "PuttaM3avvägen-Wagen", men nu var det ju inte så, får väl döpa om min bil i stället till "KlantPåTvären-Wagen"..

M v h

// Johan



vi forsätter väl å vinkar lite
(har inte sett filmen men hoppas att jag lever som jag lär)
\matz

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
XioUS
Linköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 31



Här kommer några filmer från Mantorp innefrån min E30 318is:

http://www.youtube.com/watch?v=uPk7jH24oxk
http://www.youtube.com/watch?v=rLgY_wJ_doc

Vid önskemål kan fler filmer läggas upp.

_________________
Lars-Åke Waldemarsson
BMW SC #180
BMW CS #05432
Bil: BMW 318is 1990
Däck: 195/55R15 Direzza 02G Soft
Belägg fram & bak: PFC 06
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Woho oäktingen kom med på film

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Eftersnack
2009-05-16 Mantorp BMW + AUDI
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
5 besök senaste veckan (25961 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande