Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
S/B: AC Cobra 427 S/C projekt, SÅLD
6717 besök totalt
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Säljes eller bytes (när det gäller byte så ser mer information sist i annonsen efter bilderna)

Så då var det tyvärr dags att göra sig av med ett projekt då min Porsche och huset tar det mesta av tiden och Cobran förtjänar ett bättre öde än att stå och vila i garaget.
Se bilder och info nedan så får ni nog en liten bild av vad det är. Det är väldigt långt gånget och inte mycket kvar innan första SFRo besiktningen.
Dom "stora" sakerna som saknas är inredning, framruta, belysning och kardan vilket inte är speciellt dyra så denna Cobran går att få körklar för ett mkt bra slutpris! Självklart så är det en del timmar kvar.

När det gäller priset så är det som vanligt lite svårt att sätta pris på denna typ av projekt, det ända man kan räkna med att ju att man aldrig får igen vad man lagt ;-) Men jag har ju haft skoj under tiden :-)
En fördel med Cobror är ju att dom står sig mkt bra i pris när det gäller färdiga projekt.
Jag hade tänkt mig 80' för den inklusive ALLT, vi börjar där så får ni lägga ett bud vid intresse (se även info om byte längst ner i annonsen). Det följer även med en låda med diversedelar som kan vara komma till användning.
Har ni några frågor så hör av er via mail eller tel.
petterlilled@hotmail.com
Tel: 0705-974747


Framvagn:
Framvagnen kommer från Volvo 140. Spindlarna har konats om i konan för p-änden. Fästen gjorda för styrväxel från Opel Ascona. Styrväxeln har fått rally-innehåll med annan utväxling, tror det är 2.25 varv mellan fulla utslag. Nya styrstag har svarvats och förbinder styrväxeln med p-ändarna från Saab 99.
Bromsskivan är Volvos ventilerade från 240 och likaså oken (finns även möjlighet till en värre lösning, se bromsbeskrivning).

Bakvagn:
Bakaxeln är från volvo 240 med utväxling 3:15. Bakaxeln är upphängd i fyrlink som är tigsvettsad av sömlösa ämnesrör som är justerbara i längd och har bussningar från volvo 240. Fyrlänksinfästningen är laserskruren ur 5 mm plåt.
Bromsarna är volvos original för att matcha frambromsarna. Skivorna är borrade och slitsade.
Coilovers medföljer och allt är klart förutom övre infästning (balken klar och på rätt plats). Panhardstaget är också i stort sett klar men inte inpassat i en av ändarna då jag valt att vänta med det tills exakt höjd på ram är klart.

Fälgar:
Helt nya Super DTM 8.5", 235/45-17 fram och 10" 275/40-17 bak. Bak sitter 55 mm spacers och fram finns det 15 mm som ej är monterat på bilden.

Styrning:
Justerbar rattstång från en Suzuki Swift Gti, ansluten till styrväxel men inte svettsad men allt är klart. Jag har valt att inte svetsa förrän grenrör är klara.

Bromsar:
Förutom tidigare nämnda bromsdelar sitter ett bromsservo från Saab 99 monterat i chassiet och pedal är även monterad. Det medföljer bromsok fram och bak från nya S80 T6 som endast rullat några mil. Det är elektrisk handbroms bak och därför valde jag dom. så det går antingen att köra på 240 ok (nyrenoverade framok medföljer) eller modifiera för att få dit S80 oken.

Motor:
Ford 289:a med Holley fyrportsinsug, fyrportsförgasare, brytarlöst tändsystem, masserade toppar m.m. Jag köpte denna av en kontakt ifrån norr och den ska ha varit mkt pigg och gått riktigt bra (jag har inte mer info än så).
Det sitter monterat en kylare från 940 och det medföljer en elkylfläkt från V70.
Bränsletanken är från Volvo 140, mkt fint skick och är i monterad i ramen.

Växellåda:
Automat C4 (tanken var att köra manuellt ventilhus till den).























Jag kan även tänkta mig att byta mot annan bil. Allt är av intresse men helst ej över 130' om det inte är något mycket förmånligt. Är främst ute efter en mindre bruksbil, typ Audi A2, BMW 1 serien eller liknande men alla förslag till byten välkomnas.

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
S/B: AC Cobra 427 S/C projekt, SÅLD
6717 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande