Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lancia Abarth R1
<<   1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33   >>
22 besök senaste veckan (106001 totalt)
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Då kommer du att få se denna "BEST"


_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Mr ABARTH skrev:
Lilja!! Du får inte trimma mera innan vi har träffats!!!! Stoppar du in en vass Cup-motor är jag ju tvåa direkt!!!! Det kommer att krävas en för att stoppa dig!!! thumbs up

Kommer du till Emmaboda och kikar lite (med din ABARTH såklart)? Vore kanon kul!!




Redan gjort det . Det är kontinuerlig uppgradering i vekstaden för min del, här ligger man inte på latsidan . Har tagit ur och satt i motorn mer än 5 gånger nu, det tag ca 1½ timmer att plocka ur den nu och det är ifrån jag kör in bilen tills jag kan rulla ut den .
Nä men jag har skaffat en gammal ladycup motor som jag stoppat i nu, den var bromsad till runt 105hk hade han för sig, men han kom inte riktigt ihåg. Hehe satte upp svänghjulet i svarven och lättade lite när jag ändå höllt på (orginal 6,4kg nu 5,0kg )
Har provkört den och det är inga problem. Men då provkörde jag med orginal förgasaren så nu har jag satt på 36/36 så nu jä**ar ska det gå undan . Juste det är min topp som sitter på också men jag tog och portade om den lite efter jag fick några tips av Grottis ca en vecka innan han körde ihjälsig

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Här kommer några bilder:
Svänghjulet lättat :




Insuget i toppen som jag portat:


Den nya remdrivningen istället för kedjan:


36/36 förgasaren:

Kan bara säga en sak det kommer bli ett hål i huven

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Var ute och testade lite idag och nu börjar det likna nått .
Jag kan bara säga att jag blir mer och mer nöjd . Men nu är det inte längre någon gatbil utan en gaträser . Oj oj vad motorn vill varva upp lätt , varvade bara till 8.000rpm ville inte varva mer men det finns mer att plocka ut lite längre upp skulle jag tro eftersom jag har sett många som har max effekten runt 8.200rpm . Men den går ganska oroligt under 3.000rpm , men inte svår kört, det är bara det att han suckar väldigt när man gasar till när han står på tongång 1000rpm. Men när man kommer fram till runt 4.000rpm så börjar det gå lite renare och sen bär det iväg .
Så nu skulle det vara bra att åka och bromsa den så man får allt 100% rätt inställt när det gäller munstyckerna thumbs up.
Sen blir det sluta vela Varva Mera
Nu är det bara att lite i huven så jag kan stänga den , kommer bli ur fränt som helt att ha filtret sticka upp en lite bit igenom huven thumbs up.
Så se upp nu, snart lämnar jag bakom mig .
Hur glad som helst att allt verkar funka som jag har hoppats på

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41496

Forumägare
Forumägare

Niklas Lilja skrev:
Sen blir det sluta vela Varva Mera


om vi ber snällt så kanske Mäkinen kan scanna in den lilla broschyren om hur man kör en Civic typ-R.... Där snackas det om ungefär samma sak

_________________
Magnus Thomé
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Lilja!
Kommer du till Emmaboda med din racer och kikar? Vore hur kul som helst att få se den LIVE!!

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Så här blev det med luftfiltret . Ett litet uppstick blev det


_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Niklas Lilja skrev:
Så här blev det med luftfiltret . Ett litet uppstick blev det



Ruskigt frän bil! thumbs up

Börjar det inte bli dags att ta bort 70hp märkningen framtill?
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Mr ABARTH skrev:
Lilja!
Kommer du till Emmaboda med din racer och kikar? Vore hur kul som helst att få se den LIVE!!


Jag vet inte Micke . Jag har ju mellan 70-80 mil tur o retur dit för att bara titta på . Visst skulle det vara grymt roligt att se men att vara där nere och se er köra och en själv bara får stå snällt brevid och titta på, det skulle svida hårt i min racingsjäl. Skulle jag få åka skulle jag åka ner. Får jag testa din Abarth en vända så kommer jag . Eller om vi skulle åka följe tåg ifrån Stockholm ner eller nått. Känns ganska boring att sitta och åka själv dit ner, evetuellt om man skulle få med sig nån polare men jag vet inte just nu.
Jag är inte en sån som bara tittar på jag är där det händer I BILEN och .

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Andrew Petrykowski skrev:

Ruskigt frän bil! thumbs up

Börjar det inte bli dags att ta bort 70hp märkningen framtill?


Tack!

Ja jag vet, men jag ska göra en ny dekal och sätta fast men det har inte blivit av än bara.

Men det är lite kul när folk kommer fram och frågar ifall det bara är 70hk i den ! Nja 70+ brukar jag säga

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Niklas Lilja skrev:


Den nya remdrivningen istället för kedjan:




Coolt! thumbs up

Ett litet tips från lättningsexperten, som du kanske tänkt på själv redan:

När du ändå varit igång och lättat svänghjulet borde inte det stora remhjulet lättas ut med hjälp av hålfräsning?

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Niklas Lilja skrev:
Mr ABARTH skrev:
Lilja!
Kommer du till Emmaboda med din racer och kikar? Vore hur kul som helst att få se den LIVE!!


Får jag testa din Abarth en vända så kommer jag . Eller om vi skulle åka följe tåg ifrån Stockholm ner eller nått. Känns ganska boring att sitta och åka själv dit ner, evetuellt om man skulle få med sig nån polare men jag vet inte just nu.
:.



Visst skulle du kunna åka följetåg med oss!! Vi åker på söndag morgon MKT tidigt från stockholm (kommer att sova över i vårby) och kör hela vägen ner till Emmaboda. Ingen annan har fått provköra ABARTHEN, men om du kommer ner med din racer skulle jag kunna göra ETT undantag och låna ut den för en provtur, mot en provtur med din, såklart.

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3356



Mr ABARTH skrev:
Ingen annan har fått provköra ABARTHEN, men om du kommer ner med din racer skulle jag kunna göra ETT undantag och låna ut den för en provtur, mot en provtur med din, såklart.


oj oj oj !!!
Det erbjudandet hade inte jag kunnat motstå i alla fall

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Mr ABARTH skrev:

Visst skulle du kunna åka följetåg med oss!! Vi åker på söndag morgon MKT tidigt från stockholm (kommer att sova över i vårby) och kör hela vägen ner till Emmaboda. Ingen annan har fått provköra ABARTHEN, men om du kommer ner med din racer skulle jag kunna göra ETT undantag och låna ut den för en provtur, mot en provtur med din, såklart.


Får jag det då åker jag ner med er . Självklart så får du ta en provrepa i min då man ska ju dela lika .

Körde RS banan på mantorp idag . Det var skit kul, det var första gången jag provade på det. Men det funkade ganska bra topp tio tror jag det blev eller så var jag precis utanför. Jag tappade bränsle trycket när jag körde också så det skulle kunna gå fortare. Dessutom med r-däck så skulle man ju vara riktigt konkurans kraftig. thumbs up

Micke vad har du för inställningar på Abarthen?? camber fram bak, toe in toe ute???

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Camber: Ingen aning, men det är väldigt MYCKE negativ camber, både fram o bak!!!
Toe in/out: Fram= ca2mm out (55cm höga hjul)
Bak= +-0

Jo, vad har du för mob nr? Kan vara bara att ha då vi passerar Stockholm! Mitt ser du under mina inlägg.

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Jag har aldrig testat att köra slalom, så det blir en TOTALT ny erfarenhet!!
LILJA!! Kom inte din lancia i självsvängning efter några svängar... Har du styvat upp fjädringen något?

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Mr ABARTH skrev:
Jag har aldrig testat att köra slalom, så det blir en TOTALT ny erfarenhet!!
LILJA!! Kom inte din lancia i självsvängning efter några svängar... Har du styvat upp fjädringen något?


Självsvängningar??? hmmm alltså du menar att bakändan släpper och får en pendlande effekt eller???

Jag har bara kapat av fjädrarna fram, så när jag lyfter upp bilen så är fjädrarna lösa. Bak är han ju lika hård som din om inte hårdare kanske...
Är hjulupphängningen orginal på din fram alltså??? För när min var orginal så hade jag pissdåligt fäste fram, men sen köpte jag ju camber skruvar på mekonomen och lagt till ganska mycket camber så nu funkar det fin fint tycker jag iallafall. Bak har jag tio chims på varje bult, alltså ca en cm. Sen har jag 6 eller om det var 3 mm toe in i bak, hmm ska nog kolla det igen tror jag . Fram har jag 1-2 mm toe out. Sen har jag en bricka framför länkarmen fram (en bricka framåt som sitter på krängaren, eller du kanske har tagit bort den???).

Mitt mob nr 073-6635290

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Vi anordnade ett litet evenemang i konkörning här i trakten!
Banan blev en Super Stage liknande bana med några modifikationer pga att flygrakan blen ca 80m för kort. Men vi försökte kompensera det genom att fortsätta ut på en taxbana.


Jag! tid-1,35


Rikard o "nzoricco" (Alfa Romeo 75 3,0) tid-1,38


Gustav S + Micke "Vekling" (vectra 2000 + vektra) tid-1,42 + 1,42


Nisse H (super7 "rush") tid- 1,37


Daniel (BMW 540) tid- 1,37 IMPONERANDE!


Det började bli lite mörkt.




_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41496

Forumägare
Forumägare

Snyggt jobbat

_________________
Magnus Thomé
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5581



Filmningen då....

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
Joo, filmerna kommer så fort Gustav lägger ut dom på sin server.

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lancia Abarth R1
<<   1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33   >>
22 besök senaste veckan (106001 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande