Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2003-08-02 Action meet Mantorp
1, 2, 3   >>
14056 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17349


Trådstartare
Jag vände utanför Mantorps grindar eftersom det öste ner vatten då. Hoppas det blev bättre senare.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Samma här, vaknade upp och det stod som spön i backen....
Kollade varje timme och efter lunch så slutade det att regna, men det dröjer nog innan det torkar upp.
Så jag struntade i det hela, hoppas att det blev lite köra för er andra.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Tur att man inte åkte ditt och att sedan vara tvungen att åka hem vid 12:30 tiden för att gå på bröllop.

_________________
// Jani Hast
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



ThomasT skrev:
Samma här, vaknade upp och det stod som spön i backen....
Kollade varje timme och efter lunch så slutade det att regna, men det dröjer nog innan det torkar upp.
Så jag struntade i det hela, hoppas att det blev lite köra för er andra.


Det torkade upp i slutet, då blev det helt tort så det gick att pressa lite tider .

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Få höra lite tider nu Jag stog o kikade på rs-banan ett tag men vid kl 3 typ så gick jag bort till strippen Såg att Mr Thomé körde på 1,06 +2sek samt när han körde så både gräset och dimljuset rykte
Såg även din Abarth niklas, fast dock på håll

Vad sysslade flanen i den flerfärgade 740 turbon med egentligen

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Det blev väldigt lite åkande kan man säga,mycket folk som ville köra,det var väl knappt ingen som fick åka mer än 3 gånger,seeeegt

Lyckades inte höra ordentligt vad dom sa att jag fick för tider tyvärr,körde mina tidsåk när det var blött med

Men det kanske kommer upp på deras hemsida vartefter

Körde på ett par koner med som tydligen släpades med och repade ned min högra framskärm rätt rejält,Konplast kan vara vasst!!!!

Får hålla mej till banåka istället i fortsättningen



A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Micke Eriksson skrev:

Vad sysslade flanen i den flerfärgade 740 turbon med egentligen


Det är en mycket bra fråga.. körde som en dåre genom depån sen iaf, smidigt... (eller inte)

nailhead skrev:
Körde på ett par koner med som tydligen släpades med och repade ned min högra framskärm rätt rejält,Konplast kan vara vasst!!!!

De repar mycket mer än man tror.. (Erfarenhet från Björkvik)...
Nu minns jag tyvärr inte dina tider, trots att jag lyssnade på dem (skäms på mig)

När det torkade upp gick det ju som sagt att pressa lite mer, det var kul.. Dock _otroligt_ synd att man bara fick 3 vändor på sig, inkl uppvärmningen...


Magnus Thomé: Höll tejpen sen eller måste jag investera i bättre tejp till nästa gång?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Forumägaren mäter banbredden med trippmätaren

Fynd på nätet-->
http://www.picturecd.com/system/view.cgi?user=cossiemika&session=1 . . . .


A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



Jani Hast skrev:
Tur att man inte åkte ditt och att sedan vara tvungen att åka hem vid 12:30 tiden för att gå på bröllop.


Jag var där vid 8 för att sedan åka hem vid 11.30 för att gå på bröllop.
Jag hann köra ett varv på tid, inget mer. Dessutom i regn.

Men jag hade snabbaste tiden när jag åkte därifrån. Så det och publiken applåder gjorde väl att det var värt att ha åkt dit.
Men annars... thumbs down

Det ynka varvet jag körde finns på film och hoppas kan komma att publiceras nån gång. Kanske finns andra som fastnat också.

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



nailhead skrev:
Forumägaren mäter banbredden med trippmätaren

Fynd på nätet-->
http://www.picturecd.com/system/view.cgi?user=cossiemika&session=1 . . . .


A)(L



måste säga att färgen på din bil gör sig VÄLDIGT bra i verkligeheten thumbs up

Sen vad den där stackars 740 höll på med fattar jag inte, väldigt opassande körning för konbana och med massa publik runt sig. Men det lät som om det fanns lite effekt och det är kul att folk vågar sig på att svänga lite också och inte bara köra rakt fram vilket verkar vara det viktigaste hos många motorintresserade idag thumbs down

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



kentsamuel skrev:


Jag var där vid 8 för att sedan åka hem vid 11.30 för att gå på bröllop.
Jag hann köra ett varv på tid, inget mer. Dessutom i regn.

Men jag hade snabbaste tiden när jag åkte därifrån. Så det och publiken applåder gjorde väl att det var värt att ha åkt dit.
Men annars... thumbs down

Det ynka varvet jag körde finns på film och hoppas kan komma att publiceras nån gång. Kanske finns andra som fastnat också.



Ja det var en ganska överlägsen repa har jag för mej!



A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Karlsson skrev:



måste säga att färgen på din bil gör sig VÄLDIGT bra i verkligeheten thumbs up

Sen vad den där stackars 740 höll på med fattar jag inte, väldigt opassande körning för konbana och med massa publik runt sig. Men det lät som om det fanns lite effekt och det är kul att folk vågar sig på att svänga lite också och inte bara köra rakt fram vilket verkar vara det viktigaste hos många motorintresserade idag thumbs down



Tack för det!

och som sagt 740-ägaren måste fått riktigt hjärnsläpp speciellt i andra åkningen...börnade väl 3 gånger rejält i den körningen,sen blev han portad från RS-banan med ALL rätt
Men jag förstod inte riktigt varför speakern tyckte vi skulle aplådera hans burnisar?



A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Jag körde in på 3:e platsen efter två 911'or. Första svängen på 1,06,88 fast med 4 plussekunder. Andra gick bättre utan att ta ner koner 1,06,69.

Måste säga att det gick över förväntan fast det kändes halt speciellt bak.

_________________
bmw bmwsson
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3973



Hej!

Jag var otaktisk nog att köra mina skarpa körningar i förmiddagens regn, delvis pga att de då sa att man skulle få köra fler omgångar utom tävlan om man ville. När det sen torkade upp blev kön jättelång, och de ändrade så att man inte fick det. Lite surt...
Fick iaf en torrsväng vid slutet på dagen och då gick det ju fortare, men den tiden är väl lite svår att jämföra med då tidigare chaufförer hade satt sin personliga prägel på konernas utplacering, och arrangörerna inte orkade ställa upp dem till mig som körde utom tävlan. Men men... alltid kul att köra!

mvh/Ragnar

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



1.10.9 Blev min bästa tid.
Men varför ska det alltid finnas en massa "om" och "om inte" när det rör sig om motorsport !
Första racet tog jag en kon i stoppfollan! om inte jag hade gjort det...
Andra racet satt jag o sov (eller vad jag gjorde), o körde bort mig helt o hållet (om inte...)!
Nu fick jag styk av en helt standart S2;a! Så det blir väll till o byta till baka till orginal stötdämparna (eller gå en förarkurs )
Gick o väntade hela förmiddagen på att det skulle sluta regna o torka upp. Tyvärr så blir det ju otroligt mycke väntande på sånna här evenemang när det är så pass mycket folk, det är synd!
Hur som så var det trevligt att få skaka tass med lite rejsa.nu folk !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41531

Forumägare
Forumägare



Körde första repan på 1:06.nånting när det fortfarande var fuktigt. Fast då tog jag två koner... eller fyra? Det var lite olika bud om den saken Sen dröjde det länge till mitt andra åk så då hade det torkat upp 100%. Men då körde jag lite för fort i den första sicksacken så rumpan kom farande. Jag hämtade hem det men tappade totalt rytmen o sen blev det bara tokfel så jag fick köra en "abort abort abort"

Grattis ESA!! Tokbra kört!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Jag körde min provsväng på blött underlag på förmiddagen och det halkade både fram och bak.

Jag väntade sedan till eftermiddagen då underlaget torkat upp och satte 1.10.10 samt 1.08.84.

Banan var lite tightare än förra året och jag tyckte att det var svårt att hitta rytmen.

Kul att se att intresset för RS/slalom ökar då deltagar antalet ökat markant ifrån förra året.

Grattis ESA till 3:e plats!

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Jag tyckte den var svår att hitta i! Tycker nog att det är bättre när det bara är en kon man ska runda åt gången. Det är som Wehrner skriver det blir lättare att hitta en rytm o man kan koncentrera sig på körningen.
Vist var den tight på sina ställen, men bortre delen (innan o efter vändningen) vär istället toksnabb! Gick på övervarvningsskyddet åt båda hållen !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



nailhead skrev:

Ja det var en ganska överlägsen repa har jag för mej!


Fram tills det blev torrt iallafall.

Här är en film på mitt varv
http://attitude.mine.nu/filmer/danne/mantorp030802/m3gt-mantorp.WMV

Det kommer även lite andra filmer från Mantorp här
http://attitude.mine.nu/filmer/danne/mantorp030802
Filmat av Daniel Lindmark

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Fredrik C skrev:

Vist var den tight på sina ställen, men bortre delen (innan o efter vändningen) vär istället toksnabb! Gick på övervarvningsskyddet åt båda hållen !


Jag har inget övervarvningsskydd så min maskin varvade upp emot 9.000 så det skar lite i hjärtat men jag tittade inte ner så mycket. Tog en liten glutt och då hade den passerat långt över det röda området för länge sen .

Jag tyckte det var skit kul med en sån här RS bana .. Det var första gången jag körde en sån. Träningen var en katastrof thumbs down, hade ställt inbromsvågen på för mycket bak broms så när jag kom in i det snabba partiet och skulle bromsa in så fick jag ett fläskigt ställ som jag inte kunde reda upp untan gick baklänges en lite bit . När jag skulle trycka på startknappen så kom jag åt bränslepumps vippbrytarn så efter jag kom runt i hårnålen så dog bilen bara ...
Sen körde jag den första repan på blött underlag så då tog jag det lungt för att hitta runt banan och få en tid.
Den andra repan så var det tort så då blev det tokladdning.just.nu . Kom imål på 1.10.81. Jag hade lite problem med att jag inte fick rätt bränsletryck när jag varvade så där mycket så soppan tog slut i flutörhuset så den dog bara när jag gick på gas efter hårnålen ... Men men jag var ganska nöjd med min repa för att vara första gången. Nästa gång så ska jag vara med och slåss med de stora pojkarna . Då med R-däck och en rätt inställd förgasare efter en bromsning, det är målet iallafall .

Är det nån som har resultatlistan ifrån tävlingen???

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Nino.K.
Stuttgart
Här sen Mar 2003
Inlägg: 180



Det blev en kul dag på Mantorp tillslut, trots regnet! thumbs up

Vem hade den snabbaste tiden vid dagens slut?? Den bästa tiden innan jag stack hade Magnus Thomee, väldigt imponerande körning tyckte jag iaf...

Mvh

_________________
Chalmers Formula Student 2010 och 2011
E30 325 24v
Katadzic
Citera
Eftersnack
2003-08-02 Action meet Mantorp
1, 2, 3   >>
14056 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande