Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Räserspel online
5291 besök totalt

Vilket räserspel ska vi använda till vårt första rejs
GPL
33%
 33%  [ 3 ]
LiveForSpeed
11%
 11%  [ 1 ]
NFS - Porsche Unleashed ;-)
11%
 11%  [ 1 ]
Nåttannat
44%
 44%  [ 4 ]
Totalt antal röster : 9

Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Ska vi rejsa? Vilket spel? När?

Mvh, pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Nu är jag inte så bevandrad i datorer och Live for speed... Klarar jag det via modem?
Eftersom jag var osäker så la jag min röst på GPL.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Absolut enklast är om man kör med WinVroc så kan man köra på Nürburgring allihop på en gång i GPL

Enkelt att ladda ner o installera från
http://vroc.net/download/WinVROCSetup2100.exe
+ sen den här
http://www.rmoedt.cistron.nl/vrocip.exe

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
MagnusT skrev:
Absolut enklast är om man kör med WinVroc så kan man köra på Nürburgring allihop på en gång i GPL

Enkelt att ladda ner o installera från
http://vroc.net/download/WinVROCSetup2100.exe
+ sen den här
http://www.rmoedt.cistron.nl/vrocip.exe



aha, det kanske inte är så klurigt med det där Vroc, tittade på det någongång och det verkade jobbigt...

Men kan vi inte ta någon bana där ni kan varva mig lite oftare! Falkenberg t.ex

LFS laddas ner från www.liveforspeed.com, dock rätt tråkigt att göra från modem tror jag. Dock tror jag att det ok att spela över modem sen. Det är ett "nytt" spel, ett demo som inte är släppt än till försäljning. Finns tre bilar att köra idag, en framhjulsdriven i Polo-storlek och en typ 944/300ZX/3000GT/Supra-liknande med och utan turbo. Polon faktiskt skojjigast! God körkänsla faktiskt i spelet!.

Mvh, Pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Pär skrev:
....
LFS laddas ner från www.liveforspeed.com, dock rätt tråkigt att göra från modem tror jag. Dock tror jag att det ok att spela över modem sen. Det är ett "nytt" spel, ett demo som inte är släppt än till försäljning. Finns tre bilar att köra idag, en framhjulsdriven i Polo-storlek och en typ 944/300ZX/3000GT/Supra-liknande med och utan turbo. Polon faktiskt skojjigast! God körkänsla faktiskt i spelet!.

Mvh, Pär

Håller absolut med om LFS!! Speciellt den framhjulsdrivna bilen beter sig "bra".

_________________
Magnus Thomé
Citera
Athomebomb
Stockholm, Sverige
Här sen Nov 2002
Inlägg: 21



GTA3!!! om det hade haft multiplayer......

_________________
Alfred Thomé
----------------------------------------
Att älska är ingenting
Att bli älskad är någonting
Att älska och bli älskad tillbaka är allting
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag tror att det är avgjort... När kör vi?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Eftersom jag inte har en ratt, och inte får köpa en för frugan, funkar bara rallyspel hos mig. Mao, ColinMcray eller rally throphy.

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Men hallå eller! Kom nu inte här och förstör statistiken för GPL!

Jag hade tidigare en handkontroll, ungefär som ett bilbanereglagehandtag med en ratt på. En sådan tror jag faktiskt att din fruga kan acceptera. Är det förresten kostnaden, "fulheten" i att ha en ratt på skrivbordet, att du borde växa upp eller en kombination av de tre?
Handkontrollen fungerade jättebra, men jag ville ha lite mer bil-lik känsla så därför köpte jag ratt och pedaler.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Nisse C skrev:
Är det förresten kostnaden, "fulheten" i att ha en ratt på skrivbordet, att du borde växa upp eller en kombination av de tre?
.



För mig var mest den där biten med "växa upp", jag löste det genom att passa på att köpa en ratt när vi skulle ha, Casper 8 år, min hustrus systerson en helg!

Sen har jag faktiskt en halvracig bilstol på ett vanligt stolsunderrede bakom ratten

Mvh, Pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



kombination av det tre med tyngd på "växa upp" Jag lovar, hon menar verkligen allvar dessutom.

tror jag kan lösa det genom att köpa en tillsammans med min bror och ha den hemma hos honom. Dock har han inte bredband

_________________
/Anders C
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag köpte en Saitek (x6-32m) gamepad för en hundring (på siba tror jag). Den liknar handkontrollerna till Play station och den funkar kanon. Jag använder den till GPL, STCC2 och ColinMcR2 tills jag investerar i en ratt...

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2483



IL*2 Sturmovik , gillar flyg mer

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002
Inlägg: 329



Jag vill minnas att vi hade en diskussion om detta när jag hälsade på dig i våras, Pär!
Kvinnorna i församlingen tyckte visst vi var löjliga tror jag...

Visst är det en mans rättighet att ha en ratt till datorn, även jag har racingstolen vid datorn när den inte sitter i bilen (vintertid).

_________________
/Mathias
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
M Johansson skrev:
Jag vill minnas att vi hade en diskussion om detta när jag hälsade på dig i våras, Pär!
Kvinnorna i församlingen tyckte visst vi var löjliga tror jag...

Visst är det en mans rättighet att ha en ratt till datorn, även jag har racingstolen vid datorn när den inte sitter i bilen (vintertid).



*fliiiiin* jo det var väl något i den riktningen ja! Fast min hustru har lärt sig att uppskatta att man sitter förträffligt bra i min "Designer 2000" stol när man surfar! Fast jag misstänker att din stol inte är lika mjuk&go!


Mvh, Pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Racingsimulatorer
Räserspel online
5291 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande