Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
2009-07-05 Inbjudan till Audi Summermeet (Sön)
1, 2   >>
8337 besök totalt
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Inbjudan till Audi Summermeet 2009
5/7 Viareds Flygfält, Borås (Söndag)

Audi ClubSport i samarbete med Audi Club Schweden har äran att inbjuda dig till årets Audi event på Viareds flygfält i Borås. Det är dags att polera upp bilen och ta på sig hjälmen för det här skall bli en glans & fartfylld dag. Vi kommer att erbjuda utställning av fina Audis och möjligheten till alla som anmäler sig att köra lite konbana.

Vill du ställa ut din bil så anmäler du dig på nedan mailadress senast den 1/7-09. Att ställa ut sin fina Audi är kostnadsfritt. Och beroende på antal anmälda bilar så kommer det att bli klassindelning per årtionde principen, meddelas på plats. Priser per klass (om tillämpligt) och Peoples Choice kommer att delas ut.
Maila ditt namn, Audi modell samt modellår till, ulrich.richter@comhem.se

Enklare förtäring finns att köpa på plats till en rimlig peng. En hel del överraskningar kommer under dagen som vi naturligtvis inte avslöjar nu.

För dig som vill prova din bil i en konbana på Viareds Flygfält så kommer här lite matnyttigt.

Vi kör efter SBF's reglemente så licens krävs, man kan även lösa en "prova på licens" för detta event.

Avgift
För betalande Audi ClubSport och Audi Club Schweden medlemmar under 2009 är körningen gratis, övriga betalar 200,- samt eventuell Prova på licens 100,-

Anmälan
På följande länk; http://www.autolife.se/page/26565/ Följ instruktionerna och fyll alla uppgifter. Senast den 30/6-09 behöver vi din anmälan. Medlemmar måste ange giltigtmedlemsnummer för att slippa betala avgift. En anmälan och avgift gäller per körande person inte per bil. (OBS registrering på sidan krävs).
Ingen möjlighet till efteranmälan på plats.

Betalning
Avgift inkl eventuell Prova på Licens betalas till Plus Giro 376251-5.
Senast den 2/7-09
Märk inbetalningen med ditt för och efternamn. (Hjälp oss med en betalning per körande om det är flera från samma hushåll som skall köra)
Återbetalning av träffavgift enbart om giltigt skäl finns och meddelas i tid.
Regn eller att inte ha hunnit att skruvat färdigt bilen är inte giltiga skäl.
Ingen möjlighet till kontant betalning på plats.

Bilen
Är en Audi, inga koncern syskon är välkomna denna dag. Utrustad med lagligt mönstrade däck alternativt r-däck, väl fungerande bromsar och bra bromsvätska, Batteri ordentligt fastsatt, fungerande säkerhetsbälte samt tillgång till bogserögla.
Besiktning av bilen kommer att ske vid incheckning och Audi ClubSports besiktning funktionär har rätt att avisa anmäld bil som inte uppfyller kraven.

Föraren
Hjälm, handskar, heltäckande klädsel (bomull), och lämpliga skor är den obligatoriska personliga utrustningen.
Körkort, och giltig förarlicens racing eller prova på licens ska uppvisas under incheckningen.
Av ACS-arrangör bedömd omdömeslös körning resulterar i svartflagg, och hemfärd utan ersättning av betald träffavgift.

Övrigt
Klass indelning efter R-däck eller inte, handikapps omräkning efter Hk/kg principen.
ACS-instruktörer finns på plats om råd, och tips önskas.
Inga passagerare tillåtna (ACS-instruktörer exkluderat).
Tider kommer att postas löpande under dagen.
Priser till topp tre i respektive klass.

Tävlingsledare Konbanekörning:
Per Johansson
Tfn# 070-552 52 65


Preliminärt tidsschema

09:00 - 11:00 Incheckning och besiktning, utställningsbilar samt körande.
(Ingen incheckning efter kl 11:00)
10:00 -13:00 Konbanekörning
13:00 - 13:30 Lunch
15:00 - Prisutdelning utställningsbilar
13:30-17:00 Konbanekörning
17:30 - Prisutdelning konbanekörning


Frågor eller funderingar?
Kontakta Ulrich Richter
ulrich.richter@comhem.se

Väl mött till en fantastiskt Audi-dag i Borås!

PS. Kanon om alla kan hjälpa till och sprida inbjudan, alla som kör en Audi är välkommna! Posta på forum över hela världen ja fritt fram bara vi får ut budskapet! DS.



Hitta till Viared
http://kartor.eniro.se/query?mop=aq&mapstate=6%3B12.84404%3B57.695 . . . .

[/url]

_________________
Citera
fredde_89
Linköping
Här sen Jun 2009
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Skulle vara riktigt kul att koma på träffen men naktdelen med alltihoppa är att jag är sprillans ny medlem på Audi club schweden och inte känner en enda person

_________________
Älskar allt som har motorer och hjul
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



fredde_89 skrev:
Skulle vara riktigt kul att koma på träffen men naktdelen med alltihoppa är att jag är sprillans ny medlem på Audi club schweden och inte känner en enda person


Just därför skall du ju komma! Det är en brokig skara, sköna lirare och bra kompisar i alla åldrar. Det är mycket lätt att komma med i gemenskapen, framför allt när man har ett gemensamt intresse!

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Fick inbjudan till detta i inkorgen, är det trots detta inte tillåtet med rätthjulsdrivna bilar som BMW ?
Noterar att det är precis efter Anderstorp med BMW SC där ni är inbjudna inte så långt från Anderstorp till detta event, hade varit skoj och komma dit och deltaga i konbanan..


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
johan sjöström skrev:
Fick inbjudan till detta i inkorgen, är det trots detta inte tillåtet med rätthjulsdrivna bilar som BMW ?
Noterar att det är precis efter Anderstorp med BMW SC där ni är inbjudna inte så långt från Anderstorp till detta event, hade varit skoj och komma dit och deltaga i konbanan..



Hehe, Herr sjöström får köpa sig en quattro så e han välkommen!
och vi tackar som alltid BMWSC för inbjudan till träffarna, men i detta fall har vår sponsor vissa krav för tillställningen, blir det nån mer svänga event för oss i år är det givet att BMWSC blir inbjudna!

_________________
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



UR_TT skrev:
johan sjöström skrev:
Fick inbjudan till detta i inkorgen, är det trots detta inte tillåtet med rätthjulsdrivna bilar som BMW ?
Noterar att det är precis efter Anderstorp med BMW SC där ni är inbjudna inte så långt från Anderstorp till detta event, hade varit skoj och komma dit och deltaga i konbanan..



Hehe, Herr sjöström får köpa sig en quattro så e han välkommen!
och vi tackar som alltid BMWSC för inbjudan till träffarna, men i detta fall har vår sponsor vissa krav för tillställningen, blir det nån mer svänga event för oss i år är det givet att BMWSC blir inbjudna!


Jaha det var som jag misstänke ni vågar helt enkelt inte ta med några andra märken
nåja ni får ha det så skoj!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
johan sjöström skrev:
UR_TT skrev:
johan sjöström skrev:
Fick inbjudan till detta i inkorgen, är det trots detta inte tillåtet med rätthjulsdrivna bilar som BMW ?
Noterar att det är precis efter Anderstorp med BMW SC där ni är inbjudna inte så långt från Anderstorp till detta event, hade varit skoj och komma dit och deltaga i konbanan..



Hehe, Herr sjöström får köpa sig en quattro så e han välkommen!
och vi tackar som alltid BMWSC för inbjudan till träffarna, men i detta fall har vår sponsor vissa krav för tillställningen, blir det nån mer svänga event för oss i år är det givet att BMWSC blir inbjudna!


Jaha det var som jag misstänke ni vågar helt enkelt inte ta med några andra märken
nåja ni får ha det så skoj!


Det där tar vi som en utmaning att få till ännu ett flygfält i år, så vi kan visa var skåpet skall stå!

_________________
Citera
EVIL TT
Göteborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 200



fredde_89 skrev:
Skulle vara riktigt kul att koma på träffen men naktdelen med alltihoppa är att jag är sprillans ny medlem på Audi club schweden och inte känner en enda person


Jag kände inte en käft på Audi summermeet -01. Det gör jag nu =)
Bara kom du. Vi skall allt göra dig till en äkta dåre du me

Väl mött!

_________________
Peter Blomberg
Audi ClubSport.
WestCoast Racing
Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412



Jag skall kära skiten ur min bil! GASAR TILL DET RASAR!

Det här blir bra gubbar!

_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
EVIL TT
Göteborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 200



Klart det blir bra!

_________________
Peter Blomberg
Audi ClubSport.
WestCoast Racing
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



EVIL TT skrev:

Jag kände inte en käft på Audi summermeet -01. Det gör jag nu =)


om det är positivt eller negativt för alla andra lämnas osagt

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Måns Ulveståhl skrev:
EVIL TT skrev:

Jag kände inte en käft på Audi summermeet -01. Det gör jag nu =)


om det är positivt eller negativt för alla andra lämnas osagt


Eller känner han någon egentligen eller vet alla bara vem han är???

_________________
Citera
EVIL TT
Göteborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 200



UR_TT skrev:
Måns Ulveståhl skrev:
EVIL TT skrev:

Jag kände inte en käft på Audi summermeet -01. Det gör jag nu =)


om det är positivt eller negativt för alla andra lämnas osagt


Eller känner han någon egentligen eller vet alla bara vem han är???


Meh, va faan!?

_________________
Peter Blomberg
Audi ClubSport.
WestCoast Racing
Citera
Zipposo
Göteborg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 13



kommer dit

första gången jag är på något audi evenemang
Funderar på om man ska ta en sväng på banan också

_________________
Samuel Sipola
"If in doubt, flat out."
Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412



Zipposo skrev:
kommer dit

första gången jag är på något audi evenemang
Funderar på om man ska ta en sväng på banan också


Klart du skall! Detta är ju en mjul uppvärmning med lite konbana. Du kommer garanterat bli sugen på mer! VÄLKOMMEN!

_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
En liten uppdatering,

Det finns möjlighet för långväga besökare att slå upp tält på området kvällen innan, från ca 18:00 lördag finns vi på plats! Lägg ett mail till ovan angivna e-post så vi vet att ni kommer.

Riktigt många fina bilar är anmälda till utställningen som verkar bli en riktig höjdare, glöm inte att anmäla din bil! och kampen på konbanan känns spännande, många potenta bilar anmälda eller vad sägs om ett RS2 monster på 550hk, skall bli kul och se om den kan svänga också?

Prisbordet börjar även det plocka på ordentligt, de givna bucklorna är på plats och därtill finns grymma priser från Audi Sverige, ACE Competition och August Petersson & Son! Som ni märker har vi bara kommit till "A" i kontaktlistan så risken att det blir mer priser är överhängande

Har du råd att missa detta?

Välkomna!

Audi ClubSport

www.audiclubsport.se
www.audi.se
www.ace-competition.com
www.augustp.com

PS. Audi ClubSport medlemmar ombedes ta med de personliga nummerlapparna till detta event. Har du inte fått dina ännu så kommer de vänta på dig på plats! DS.

_________________
Citera
ellemark
Stockholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 45



Låter jättespännande! Bra jobbat! thumbs up

_________________
Mvh
ove Ellemark
Audi TTS-09
www.ellemark.com
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Så kan vi lägga ytterligare lite till prisbordet, denna gången är det Qlean i borås som ställer upp med fina priser!

www.qlean.se
thumbs up

_________________
Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412



UR_TT skrev:
Så kan vi lägga ytterligare lite till prisbordet, denna gången är det Qlean i borås som ställer upp med fina priser!

www.qlean.se
thumbs up


Är det inte lika bra ni skikcar priserna för körningen direkt till mig? Så slipper jag släpa på dem på hemvägen...

_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
RATTRacing skrev:
UR_TT skrev:
Så kan vi lägga ytterligare lite till prisbordet, denna gången är det Qlean i borås som ställer upp med fina priser!

www.qlean.se
thumbs up


Är det inte lika bra ni skikcar priserna för körningen direkt till mig? Så slipper jag släpa på dem på hemvägen...


Varför då?

du har väl ändå 400 delar på g ändå, räcker inte det??

_________________
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Heta nyheter!

En bil med reg nr IN- NL 11 och det rätt hårda chassie nummret #3, kommer att finnas till beskådan på träffen. Enligt uppgifter finns endast 20 ex i original kvar av denna bil och en av dessa kommer finnas på plats.

Några tips på vad vi menar?

Det är fritt inträde så ta med hela familjen på en fin söndagsutflykt!

Hoppas vi syns på söndag,

Audi ClubSport

_________________
Citera
Allmänt banåkaforum
2009-07-05 Inbjudan till Audi Summermeet (Sön)
1, 2   >>
8337 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande