Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
S: Baninspirerad 911 *Såld*
1 besök senaste veckan (4054 totalt)
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890


Trådstartare
Har under ett svagt ögonblick fått en ide' om att sälja min bil var varit en trogen följeslagare under många år.
Bilen känns säkert igen från de som brukar delta i PCS banmöten och gör många nyare bilar förvånade. Byggd för att prestera bra på bana och byggd med bra grejer, kvitton finns på en bra bit över 300'. Detta är lite av ett infall då jag har funderingar på ett annat projekt men får jag inte någorlunda betalt och tillbaka lite av vad jag lagt ut så behåller jag den.

Byggd på:
Porsche 911 SC-78 Coupe GP-vit.
Karossen är rostfri men inte i superskick lackmässigt, med en omlack så har du en bil som är i mycket fint skick rakt igenom då lacken är det enda jag inte gjort något åt sedan jag köpte bilen.

Drivlina:
3,8L (RSR cylindersats)motor byggd på -89 964(3,6l) motor med nya topptätningen.
304/296 Dr.Schrick kammar inkl. fjädersats med titan brickor.
Nira I3 mappbart sprut.
Headers med värmekammare i rostfritt.
Egenhändigt byggt avgas efter modell på känt race system (mysigt ljud..) med dubbla utblås.
Fullflödes filter mm.
Bromsad till 339hk men därefter något sänkt tändning (pga. spiknings tendenser vid höga temp.)Trolig effekt ca. 320hk efter sänkt tändning.
Motorn har gått ca. 200mil sedan total (kostnad ca. 60' vintern -08/09) översyn inkl. nya ventilstyrningar , nya ventiler, ringar osv.
Ny koppling samt urtrampningslager vintern -08/09.
Inte så mycket som fukt av olja runt motorn även vid hård körning.
915-låda som renoverades för 20' vinter -05/06.

Bromsar:
Nya vintern -08/09, RS-92 ok runt om, RS-92 skivor fram (322x32), 930 skivor bak (309x28).
Alla ok nyrenoverade och nylackade, även allt nytt till handbroms.
23mm huvudcylinder
Blåa Pagid belägg runt om.
Alla skruvar och smådetaljer gulkromaterade vintern -08/09

Chassie fram:
22mm stavar.
21mm fast krängnings hämmare.
Bilstein Rennen2 (clubsport) dämpare
Bärarmar med uniballs i nederkant för ställbar camber, ställd till 3,2º.
Solida fjäderbens infästningar.
Nylon bussningar med smörjning .
Fjäderbens stag.
Uppflyttat styrväxel.
Turbostyrstag
7,5x17" turbo fälg, pulverlackad med svart centrum och silver rand ytterst.
225/45-17 Falken R som gått ca. 250mil.
Hela framvagnen genomgången Juni-08 inkl. nya bussningar mm.

Chassie bak:
29mm stavar.
Bilstein Rennen2 (clubsport) dämpare.
25mm ställbar krängnings hämmare, Sway-a-way
70 shore bussningar, nya Juni-08.
Camber ställd till 2,2º.
9x17" turbo fälg, pulverlackad med svart centrum och silver rand ytterst.
255/40-17 Falken R som gått ca.100mil.

Invändigt:
Heigo helbur, blästrad och pulverlackad innan montering vintern -08/09. Även fäst i B-stolpen för uppstyvning.
Skalstolar med glasfiber stomme, de så kallade NiOElva stolarna, både för förare och passagerare. Bra stöd och bekväma.
Sabelt 6-punkts bälte både för förare och passagerare (org. bälten sitter i också).
RS-dörrsidor.
Momo mocka ratt.
Rensad och lackad bakom stolarna.
Stereo finns, det går att lyssna på den när man står still eller kör sakta....
Allt i helt felfritt skick.
Den är inte ljudlös invändigt men jag har kört till och från Ringen och det går bra så länge man har rätt inställning. Kör även till och från alla banträffar (No trailer queens...).

Kaross:
GP-vit.
RS-73 front underdel med spoilerläpp. Extra Setrab oljekyl i fronten, aldrig värmeproblem oavsett väder.
RS-3.8l liknande vinge i glasfiber. 3,3l turbolucka i mint condition (lackad GP-vit) medföljer.
Bagagelucka i glasfiber.
Cup-speglar.
RSR-stripes .
Vita blinkers fram samt helröda glas bak. Org. medföljer.
Som sagt, inte i mint condition utvändigt men rostfri och skapligt fräsch.

Övrigt:
Vikt ca. 1085kg. tom.
Mätarställning ca. 14600mil.
Bilsport&Mc försäkring, värderad till 240' med en årspremie på 1647:-, försäkringen är giltig på PCS banmöten. Ej körning till och från jobbet, max. 1000mil/år.
Skattebefriad och bes. vartannat år.
olackade glasfiber kofångare fram och bak samt glasfiber ersättning till takluckan medföljer.
Alla modifieringar är gjorde av mig eller beställda av mig. Köpte bilen som en helt original fräsch SC.
Mycket jobb gjordes under vintern -08/09. 100-tals delar gulkromaterades och motorrum lackades i samband detta.
Hela bilen seriöst skött och underhållen.
Fantastiskt underhållande bil med prestanda i klass med Porsche bilar i helt andra prisklasser.
För alla detaljer, ring. Det tog lång nog tid att skriva annonsen!
Bilder på bilen kan mailas vid seriöst intresse.

Pris:
Högstbjudande men inte under 240 000:-
om ni är intresserade ring.








0371-588822 dagtid
0371-38091 kvällar
070-5350777 mobil
tomas.runebrant@normagroup.com

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
S: Baninspirerad 911 *Såld*
1 besök senaste veckan (4054 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande