Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Rejsa-klistermärke-massbeställningsomgång-ett
<<   1, 2, 3, ... 13, 14, 15   >>
1 besök senaste veckan (56621 totalt)
r-2
Gottröra
Här sen Okt 2005
Inlägg: 674



Lysande!

Jag kan ta hand om distrikt 08-Norra

Vet inte hur detta kan fixas hos dekaltrim, känns som om beställningen kan vara lite "udda" med betalning etc. någon som har lite känningar där?

Edit: Förslag på hur att fixa administrationen?

_________________
Arto Rajakangas
miles per gallon It's smiles per gallon isn't it?
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7287



Hmmm, för 4 kr/st skulle jag kunna tänka mig att köpa, säg, 50 st och stå för distributionen runt Gävle.

Har även en tanke om hur man löser logistiken. Jag tänder grilltunnan utanför min verkstad nån lördag framöver, de som är intresserade av ett (man får lov att ta med sig kompisar om man vill ha fler) märke, dyker upp med ett grilloffer och kanske en pilsner och umgås lite.

Med märket bifogas ett gironummer för en frivillig donation för rejsas fortlevnad.

Kanske en modell för att starta upp lite social samvaro även på de mindre orterna?

Bra/anus? Fallgropar?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Trevligt initiativ Pär! Hur långt är det till Gävle från Malmötrakten

Jag kan nog oxå tänka mig att stå för viss distrubition i SYD, det luriga blir ju om vi får en olika varianter/storlekar/färger.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



steffe skrev:
Nån vänlig själ per större ort kan ju beställa ett gäng och sedan distribuera på lämpliga event, pilsnerkväll etc etc.


Jasg kan ta hand om Dyvelsten....och småorterna runt omkring, såsom Karlstad.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Pontus81
Tranås
Här sen Maj 2008
Inlägg: 446



johan sjöström skrev:
Trevligt initiativ Pär! Hur långt är det till Gävle från Malmötrakten

Jag kan nog oxå tänka mig att stå för viss distrubition i SYD, det luriga blir ju om vi får en olika varianter/storlekar/färger.


Hur långt upp sträcker sej syd? Nordligaste delen av småland kanske?

_________________
Pontus Sandahl

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Arne Lindgren
Bålsta
Här sen Dec 2004
Inlägg: 1623



Synd att pappersfemman och tian har försvunnit.
Jag kunde ha delat ett hundrapack (4:- per styck) med GävlePär och om nån skickar ett kuvert med en femma och ett frankerat svarskuvert hade jag kunnat bara stoppa i och posta. En spänn för besväret.
Nu måste alla köpa 4 för att peta i en tjuga. Skulle det funka med att sälja dom i fyrpack på det sättet?

_________________
Arne Lindgren
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Arne Lindgren skrev:
Synd att pappersfemman och tian har försvunnit.
Jag kunde ha delat ett hundrapack (4:- per styck) med GävlePär och om nån skickar ett kuvert med en femma och ett frankerat svarskuvert hade jag kunnat bara stoppa i och posta. En spänn för besväret.
Nu måste alla köpa 4 för att peta i en tjuga. Skulle det funka med att sälja dom i fyrpack på det sättet?


Jag betalar mer än gärna en tjuga på det sättet. Tror nog det gäller de flesta om nån orkar ta på sig det thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Jag bor ju bara ett par mil från Österbymo så jag kanske kan hjälpa till med distrubution på något sätt?

EDIT: Undrar också lite över storleken? Någon skrev 12-15cm vilket jag tycker är på tok för stort. 6-8cm tycker jag känns lagom. Själva vittsen var väl något diskret inte någon stor blaffa?!

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
r-2
Gottröra
Här sen Okt 2005
Inlägg: 674



Jag var inne på 10cm, tanken är väl ändå att vi skall se varandra i trafiken? lite svår fråga faktiskt
Vad tycks om storleken? eller behöver det röstas igen?

steffe skrev:

Beställa 100 och de kostar 4:-/st men sen är det ju resten, skicka till allt och alla, puuh.
10 kostar 22:-/st


va in på dekaltrim och fyllde i kalkylen: trykta dekaler 100 st. runda 100mm å fick priset 8:- . På 50mm blev det 4:-. isf lite litet kan jag tycka, eller är det någon annan variant du har kikat på?

_________________
Arto Rajakangas
miles per gallon It's smiles per gallon isn't it?
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Så mycket mindre än 80mm tycker jag inte de ska vara, 100mm låter rimligt.

Är det någon som orkar kan denne ta en 20:- för frakt/jobb och skicka 10cm för en 10:-/st + frakt. Det är väll inte mycket att pruta på. Skicka över två 20 pengar i ett kuvert eller på ett konto och få de serverat.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
"tjuga"-ideen är super IMHo!!

Mitt förslag att vi börjar med är de blåa (som syns extra bra med sin färg) som passar på sidoruta men även bak på bilen: 8 cm i diameter


Utskurna märken kan ju vara större då de syns sämre och är diskretare överlag. Och andra storlekar av även den blåa kan ju göras som man vill. Men runda i blått o vitt 8 cm i diameter är kanske vad vi kan börja med? thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Arne Lindgren
Bålsta
Här sen Dec 2004
Inlägg: 1623



om nån bulkköper en större batch (för att hålla ner priset) så lovar jag härmed att köpa 50 st för 400:- och distribuera dom 2-för-en-tjuga-och-ett-svarskuvert.
Enkelt som fan, riv upp, casha in, stoppa ner märken, posta.. 30 sekunder effektiv tid á en spänn, 160 i timmen.. Inget svarskuvert, eller inget frimärke, min vinst..
Fler som gör samma sak så vi kan beställa 200 eller fler? Antar att det blir billigare ju fler vi köper.
150 märken kvar.. Pär, tar du 50 för 400:-

_________________
Arne Lindgren
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Arne Lindgren skrev:
om nån bulkköper en större batch (för att hålla ner priset) så lovar jag härmed att köpa 50 st för 400:- och distribuera dom 2-för-en-tjuga-och-ett-svarskuvert.
Enkelt som fan, riv upp, casha in, stoppa ner märken, posta.. 30 sekunder effektiv tid á en spänn, 160 i timmen.. Inget svarskuvert, eller inget frimärke, min vinst..
Fler som gör samma sak så vi kan beställa 200 eller fler? Antar att det blir billigare ju fler vi köper.
150 märken kvar.. Pär, tar du 50 för 400:-


thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det här ser ut o arta sig riktigt finfint thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
r-2
Gottröra
Här sen Okt 2005
Inlägg: 674



Arne Lindgren skrev:
om nån bulkköper en större batch (för att hålla ner priset) så lovar jag härmed att köpa 50 st för 400:- och distribuera dom 2-för-en-tjuga-och-ett-svarskuvert.
Enkelt som fan, riv upp, casha in, stoppa ner märken, posta.. 30 sekunder effektiv tid á en spänn, 160 i timmen.. Inget svarskuvert, eller inget frimärke, min vinst..
Fler som gör samma sak så vi kan beställa 200 eller fler? Antar att det blir billigare ju fler vi köper.
150 märken kvar.. Pär, tar du 50 för 400:-


priset stannar på 5 spänn och sjunker inte lägre förrän vid 800st.

Många brev blirde... Vad jag fattar så har inget bulkköp skett ännu? om ni tycker det är vettigt skulle jag kunna åta mig att köpa en bunt och sedan hålla ett litet lager så att det finns även framöver- Det kanske är bättre att ha dom på ett ställe så slipper folk undra och leta?

Vad sägs om 10-pack 8cm för 80 spänn så slipper man köpa så många som 50st. Då tror jag det finns en hel del rejsianer som kan dela med sig till sina närmaste. 2 för 20 går ju också men det blir enklare och vi lurar posten på några spänn med 10/pack. Det blir inte så mycket "puh" då man slipper skicka så jäkla många brev.

10 st. väger nog med ett litet kuvert ungefär 20gr och går isf som vanligt brev, måste kollas först bara

Hur många är villiga att köpa ett 10-pack?

_________________
Arto Rajakangas
miles per gallon It's smiles per gallon isn't it?
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7287



Arne Lindgren skrev:
...... .. Pär, tar du 50 för 400:-
Japp, men då skänker jag inte bort dem utan säljer med den beskrivna modellen.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Arne Lindgren
Bålsta
Här sen Dec 2004
Inlägg: 1623



Pär Hansson skrev:
Arne Lindgren skrev:
...... .. Pär, tar du 50 för 400:-
Japp, men då skänker jag inte bort dem utan säljer med den beskrivna modellen.


okejdå.. Det missade jag att du hade tänkt.

_________________
Arne Lindgren
Citera
jol
Luleå
Här sen Apr 2005
Inlägg: 403



hehe shysst weblogo-animation

_________________
Peter Strandberg
Alfa Kombi
Citera
ekish
Västerås
Här sen Maj 2007
Inlägg: 203



Boende i Västerås här som gärna hjälper till att distribuera märkena.
Kan självklart även hämta/köpa från någon i utkanten av Sthlm om det inte finns något behov av att jag ska köpa många för att fördela över Västerås-regionen.

_________________
Andreas Ekström
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



r-2 skrev:
Hur många är villiga att köpa ett 10-pack?


Jag kan tänka mig ett 10:pack!

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
cocoanton
Kista, Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 281



Jag kan tänka mig ett 10-pack också. Har ju trots allt 5 bilar

_________________
Anton Kindblad
Citera
Allmänt banåkaforum
Rejsa-klistermärke-massbeställningsomgång-ett
<<   1, 2, 3, ... 13, 14, 15   >>
1 besök senaste veckan (56621 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande