Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Mjukt o snabbt vs "Makksimum attakk" | << 1, 2 1 besök senaste veckan (9091 totalt) |
Jag tror det är svårt att ha en rättvisande uppfattning om hur man själv kör. Efter några varv runt Kullen med dig är dock min uppfattning att du kör både hårt och ryckigt, på något märkligt sätt går det jättefort i alla fall Min, sannolikt snevridna, uppfattning om mig själv är att jag kör mjukare och betydligt "rundare" i fråga om spårval. Detta är väl egentligen tokigt då min bil har bättre prestanda på rakor än i kurvor, i alla fall relaterat till din bil. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Mja, tror nog inte att du faktiskt körde över, snarare mycket nära flera gånger Men däremot upplevde man ju faktiskt bilens självsvängningar tydligt (värdig vilken 50-tals amerikanare som helst ). Skulle gissa på en frekvens runt 1,5 Hz eller så. Förbluffande att det kunde gå att köra så fort med dom svängningarna. Antar att stötdämpana hade sin formtopp för ganska länge sen _________________ Pär Hylander |
||
Jag är rätt segstartad, brukar inte komma igång ordentligt förrens på eftermiddagen. Eftersom jag tycker om att köra med max attack (sena inbromsningar och maxa toppfarten dock utan hjulspinn) men med mjuka rörelser förutom när jag försöker hitta greppet för framdäcken igen, så kör jag klart lugnare före lunch.
Efter att studerat mina inspelningar har jag upptäckt att mina bästa tider på förmiddag resp. eftermiddag ligger oftast inom några tiondelar. Hur fan jag än satsar så går det sällan snabbare senare på dagen, men det är tusan så mycket roligare. och magnus, adrenalin hade man bara första bankörningen. _________________ bmw bmwsson |
||
konstigt... _________________ Magnus Thomé |
||
Norpa det här i en annan tråd:
_________________ Magnus Thomé |
||
Jag kör enbart för att ha så roligt som möjligt och eftersom jag i princip saknar vinnarinstinkt så är siffrorna på klockan i princip av kuriost intresse för mej.
Jag kör väldigt hårt och kantigt och provcerar hela tiden bilen. Det tar väldigt hårt på matrialet men provar jag att köra mjukare/snällare har jag inte alls lika roligt. Oavsett om det går betydligt fortare på klockan. _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||
Vi tänkte skaffa den här för att få lite mer ordnung på vår körning.
http://www.dataspares.com/MXL.htm Rattutslag, växel, hastighet, G-kraft Aningen coolt faktiskt. /Anders |
||
Brukar justera körstilen efter bilen för att försöka få den gå så fort som möjligt.
Hårda däck och hård fjädring brukar kräva lite yvig attakkerande köring. Mjuka däck och fjädring brukar kräva lite lungnare körning, tycker det är roligast med överstyrd bil som man kan åka lite brett med. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
[quote="Magnus Thomé"]
Vilken kategori tillhör du? efter lite överläggning innaför skallbenet på mig själv så kommer jag fram till att jag nog kör - STENHÅRT se filmen... >> http://www.lunarsuger.nu/~tcs/movies _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Ja... inte så farligt hårt tycker jag. Men du har taskig planering vilket straffar sig på tiden ordentligt. Du blir tvungen o släppa där du snarare skulle stämplat fullt om du planerat osv... Vi kan ta ett litet snack om filmen vid tillfälle om du vill. Några bra-o-ha-tips kan jag nog komma med iaf tills du ska ner igen :-)
_________________ Magnus Thomé |
||
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Mjukt o snabbt vs "Makksimum attakk" | << 1, 2 1 besök senaste veckan (9091 totalt) |