Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
S: Sponton MkIII '06 *SÅLD*
1 besök senaste veckan (5789 totalt)
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5550


Trådstartare
Nytt projekt börjar ta tiden i anspråk så då kanske man ska sparka ut den gamla (eller inte).

om bilen finns att läsa på https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34955

En del av er har väl redan sett den främst på Sviestad där jag brukar vara och leka. Det är endast en handfull som sätter bättre varvtider på Sviestad än vad jag gör, så har man banåka framför ögonen så är det en kul leksak. Mattias Andersson är 3s snabbare med sin STCC-Alfa, och då kan man anta att en del av skillnaden kommer från att han är en bättre chaufför. Bilen går mycket bra, är välbalanserad och väldigt lättkörd. Driftsäkerheten har varit väldigt bra, stort sett bara tanka och köra.

http://www.youtube.com/watch?v=wwXBnFNW1w8




Vad kostar en sån här pärla då? Det finns ju inte så många jämförelseobjekt på marknaden så jag börjar väl med att be om bud så får vi se om jag blir glatt överraskad.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Hmm, hur väl passar den i Roadsport A?



_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5550


Trådstartare
Som en schmäck. Den är byggd enligt roadsportreglementet komplett med bälten och Gussbåge i rätt dimensioner. Det enda som man behöver skruva på för att köra är bogseröglor i bägge ändar. På bullerfronten ligger den på rätt sida om 95dB åxå.

Slå till, du vet att du vill

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



Det här var ju typiskt...nu får man ju fundera på att sälja båten ändå.

Att du sen även har flatshifter i bilen gör ju att den är perfekt att skruva in handreglage i plus en solenoid och knappar på ratten för växling.

Hoppas vi ses på Sviestad nästa gång....ska nog kolla in bilen lite närmare då.

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5550


Trådstartare
Det borde väl gå att mickla om den så den passar dina förutsättningar utan större problem. Det är väl själva i och ur delen som är besvärlig, men med god vilja så. Jag kommer att åka till Sviestad nu på Måndag när dom kör träning för tävlingsbilar. Bra väder utlovat så då är det läge att putsa varvtider igen.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5550


Trådstartare
Precis som jag misstänkte så är det ingen som budar utan att veta vad jag förväntar mig för prisläge. Flera har PMat om det och istället för att svara alla för sig så lägger jag ut lite svammel här:

Svårt att värdera då det inte finns så många jämförelseobjekt. Det är väl 7or man får kolla på. Där tycker jag väl personligen att en del tar i så dom skiter ner sig då dom presenterar sina egna värderingar (sett en std westfield som begärde 300+ på blocket tex), men en bra 7a byggd med nya komponenter, inget jox från skroten utan bara "finsaker" vad avser bromsar, pedaler, hjulupphängningar och så vidare som är brukad ett tag borde väl vara värd 150 tycker jag.

MkIIIan är i allt väsentligt byggd med nya komponenter, motorn har gått mindre än 1000mil (har dessutom en reservmotor), datalogger RaceTechnology DL1 med Dash3 display i ratten, flatshifter, ledlager i hjulupphängningarna, Tillet kolfiberstolar och vad det nu kan vara mer för godis.

om man låter karrossen passera en billackerare som lägger den sista finishen och en vacker röd färg så borde värdet vara ca 200 tycker jag nog. Som den står (snart alltså) så 170 eller nåt.

Eller så borde man behålla den kanske? Det är ju den första egenhändigt hopknåpade bilen och det vore ju coolt att arkivera den helt enkelt .. eller inte ... eller kanske i alla fall. Eller?

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



2fast4u skrev:
Eller så borde man behålla den kanske? Det är ju den första egenhändigt hopknåpade bilen och det vore ju coolt att arkivera den helt enkelt .. eller inte ... eller kanske i alla fall. Eller?


Jag tycker kanske du ska spara den så har du nåt att åka med medans du bygger nästa version, som ju av allt att döma blir ett mer extremt fordon - olika leksaker för olika syften? MkIIIan kanske kan få bli lite mer "vardags"-glassåkar bil istället?

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5550


Trådstartare
Slå till!

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5550


Trådstartare
Såld!
MkIIIan har lämnat garaget

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Diffbroms i nästa bil då eller?

Kul/trist att du fick den såld, gick den till nån bandåre eller bara en vanlig dåre?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5550


Trådstartare
En vanlig dåre, men han ska nog gå att skola om

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
S: Sponton MkIII '06 *SÅLD*
1 besök senaste veckan (5789 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande