Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW M5 E34 - Time Attack
15 besök senaste veckan (413092 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 29, 30, 31  Nästa>>
   
Kallentoft
Linköping



Här sen Apr 2009
Inlägg: 553


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Maj 2010 18:47     Citera

Tack för upplysningen, hade dock redan kommit på det. Kommer även att köra med 10" både fram och bak senre, så valsa skall jag göra. Vill på SIKT öka spårvidden.


_________________
David Greiff Kallentoft
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Flesh
Nyköping



Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Tipsa Facebook   Inlägg  05 Maj 2010 19:38     Citera

Skönt att se att du tagit ditt förnuft till fånga och ska göra klart bilen

Antar att du kommer till mantorp på lördag så du får mera motivation till att göra klart allt thumbs up


_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
albinp3
Linköping



Här sen Feb 2009
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tipsa Facebook   Inlägg  06 Maj 2010 13:23     Citera

Tjena kalven!

Jag måste säga att jag är mäkta imponerad av ditt bygge!
Lycka till med bygget nu


_________________
Albin Petri
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Amazon67
Linköping



Här sen Mar 2004
Inlägg: 214



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Maj 2010 15:49     Citera

Ser bra ut Kallentoft!

Nu är det bara öka så den blir klar snart! Pax för åka med thumbs up


_________________
Pär Hallenfors
B230 FT
TURBOnetics T61
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel
V70 R Bromsar
Sellholmsfjädrar
Bilstein dämpare
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Kallentoft
Linköping



Här sen Apr 2009
Inlägg: 553


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Maj 2010 15:51     Citera

Tack för alla vänliga tillrop


Nu är lite mer saker inköpta:

-Stående pedalställ
-540 v8 -93 17000mil
-530 5-vxl låd, passar bolt on med min m5 kardan!
-530 svänghjul, koppling mm.

Kommer att använda mig utav denna motor tills ekonomin tillåter en bättre. Hoppas att den räker till för att ha kul på banan med till en början. Kommer att bytas mot M5 v8 S62B50.

Vad jag förståt så är det samma utväxling på 530 5vxl och M5 6vxl lådan, bara att 6vxl har en växel till!?. När det kommer till koplingen så vet jag att 530 kopling inte klarar vridet i 540 motorn, men frågan är, räker det med att byta till en sinter lamell och sedan köra med orginal tryckplatta??



_________________
David Greiff Kallentoft
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Cammo
Västervik



Här sen Mar 2006
Inlägg: 4334



Tipsa Facebook   Inlägg  12 Maj 2010 18:56     Citera

Jag kör min 530 med en 540 motor. Koppling och växellåda är 530 original. Inga problem alls med kopplingen. Nu är ju bana lite hårdare mot kopplingen än vanlig gata, men jag piskade på isen i vintras och kör en hel del landsväg och pressar. Har inte haft några bekymmer alls faktiskt.

Så den håller nog med en fräch platta och en hårdare lamell, det tror jag.


_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Kallentoft
Linköping



Här sen Apr 2009
Inlägg: 553


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Jun 2010 12:05     Citera

Hej,

Bilbyggandet har fått vänta nu en liten period när det har varit mycket att göra på jobbet. Hoppas dock få mer tid till bilen så jag kan få möjligheten att göra den klar. Bestälde en koppling från Motor Nord som inte passade, så jag kommer att skicka tillbaka denna och se om jag kan få tag i en som passar.

Tänkte jag kunde bjuda på lite bättre bilder.





_________________
David Greiff Kallentoft
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
erikjakan
Sockholm



Här sen Dec 2004
Inlägg: 5976



Tipsa Facebook   Inlägg  14 Jun 2010 13:01     Citera

Grymt jobbat!

Dum fråga, varför inte en S38?

/Erik


_________________
Erik Wedlund

Mantorp 1.26.8 BMW 330xi
Mantorp 1.27.4 Ascona A
Kinnekulle 1.00.2 Ascona A
Gotland Ring 1.33.6 Ascona A
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Kallentoft
Linköping



Här sen Apr 2009
Inlägg: 553


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Jul 2010 21:59     Citera

Ursäkta sent svar:

Varför inte s38? S38:an är en riktigt fin motor, annat säger jag inget om. Helt klart en av mina favoriter. Men jag tänker så här.

Att sätta i en modernare M5 motor i en äldre kaross tycker jag helt klart är lockande. S62B50 (M5E39 V8) som jag kommer att ha när jag ekonomin tillåter, vet jag många tycker är en bra motor. V8 är mer effektstark och ger en bättre viktfördelning. Lite bättre vrid gör det kanske lättare i svängarna.


Då jag jobbar som frilansande ljustekniker har jag tyvärr väldigt mycket att göra sommarhalvåret, vilket betyder att jag inte fått mycket tid till bilen. Fick dock lite gjort idag då jag var ledig.

-Har svarvat ny rattstång
-Köpt två M22 unibals till rattstången
-Betställt en Feul cell, bränslepump, bränslefilter
-Dragit bränsleledningar
-Fäst golvplatta mm

Sedan har jag även fått hjälp av olle att bygga lite goa brylar i Alu.

Tog några mobilbilder:





_________________
David Greiff Kallentoft
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
zovix
Grisslehamn



Här sen Maj 2010
Inlägg: 104



Tipsa Facebook   Inlägg  04 Aug 2010 19:48     Citera

Grymt intressant bygge.

Jag är imponerad av din kämparglöd när jag läst om alla dina motgångar som dessutom inte kan ha varit helt gratis... Jag hoppas du lyckas med din målsättning och får ut och prova bilen på bana.

Jag kommer följa din billbyggartråd med stort intresse!

/Magnus


_________________
Magnus Zotterman
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Kallentoft
Linköping



Här sen Apr 2009
Inlägg: 553


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Aug 2010 20:42     Citera

Tack Magnus! Tycker jag har haft ett rätt dåligt tempo.

Har nu köpt alu plåt och byggt torpedvägg dörrsidor mm. Så de går sakta frammåt.


_________________
David Greiff Kallentoft
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Kallentoft
Linköping



Här sen Apr 2009
Inlägg: 553


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Aug 2010 00:58     Citera

Hej,

En liten uppdatera med vad som hänt.


Alla dörrsidor är nu färdiga och ser ut så här (alla bilder tagna med telefon):



Nya lättare fästen till stötfängaren har tillverkats:



Har fått hjälp utav olle med catchtank på 1l (är dtm inspererad):



Efter glasblästring och lack ser det ut så här:



Nya instrumentbrädan som kommer att kläs med något material som inte reflekterar ljuset:



Står nu och vilar i garaget på väntan efter lite muskler under huven!






Mvh// David


_________________
David Greiff Kallentoft
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Johan Sjöström
Der drüben



Här sen Dec 2002
Inlägg: 11683



Tipsa Facebook   Inlägg  11 Aug 2010 01:17     Citera

grymt jobbat!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Kallentoft
Linköping



Här sen Apr 2009
Inlägg: 553


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Aug 2010 20:22     Citera

Tack Johan!

Vill få lite mer kött på benen vad det gäller dragning utav bränsleledningar. Vissa säger att man inte får dra igenom kupén och andra inte. Men detta har ju så klart med vad och vart man vill köra.

Tanken till en början med min bilen är att bygga enligt klass specials spec. Detta för att kunna ta ut vagnbok och för att sedan kunna komma på övningsdagar på svestad. Även om inte allt som jag gjort hitils är gjort utefter detta reglemente, så kommer jag att göra det så snart efter jag kört av mig lite. Kommer även att satsa på vanliga track days i början. Då försäkrad och skattad men obesiktigad, det borde väll gå?

Vet flera som har bränsleledningar genom kupén, får man inte ha det om man inte har några skarvar?


Målet i slutänden är att rega in den för gata, men detta får bli ett projekt i sig.

Mvh// David


_________________
David Greiff Kallentoft
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Kallentoft
Linköping



Här sen Apr 2009
Inlägg: 553


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  18 Aug 2010 16:47     Citera

Har fått hjälp att ta lite nya bilder. Hoppas kunna köpa en donatorbil nästa vecka så att jag kan göra fårdigt det som är kvar.

Är det någon som vet vart jag kan få bra pris på Lexan/Makrolon-rutor?














Mvh// David Kallentoft


_________________
David Greiff Kallentoft
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ellac
Furulund



Här sen Jun 2005
Inlägg: 842



Tipsa Facebook   Inlägg  18 Aug 2010 17:51     Citera

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

/Calle


_________________
Calle Olsson
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ultura
München



Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Tipsa Facebook   Inlägg  18 Aug 2010 18:29     Citera

Blir ju nästan tårögd så fint det blir ...


_________________
Viktor Starkman
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
AL
Göteborg



Här sen Mar 2006
Inlägg: 1597



Tipsa Facebook   Inlägg  18 Aug 2010 21:19     Citera

Riktigt snyggt! Tycker annars att e34an har ett väldigt svalt utseende men denna ser ut att bli sjukt het thumbs up


_________________
Alexander Wilborg

M3e46 SMGII
997 Carrera
XC70II D4
V50 1.8F
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Nisse977
Göteborg



Här sen Aug 2005
Inlägg: 3388



Tipsa Facebook   Inlägg  19 Aug 2010 10:14     Citera

Kan bara hålla med föregående talare, mycket mycket snyggt!!


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Rsjerry
Hedekas



Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342



Tipsa Facebook   Inlägg  19 Aug 2010 10:23     Citera

Sista bilden på kupen är ju sjukt läcker


_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Per Eriksson
Linköping



Här sen Jan 2004
Inlägg: 273



Tipsa Facebook   Inlägg  21 Aug 2010 19:16     Citera

Angående bränsle, enligt tekniska regelementet så ska det vara ledning som tål minst 70 bar och är brandtålig, detta uppfyller man enklast med rör och skärringskopplingar i torpedvägg/koffertvägg, i motor och koffert kan man ha pressade slangar de stumpar som behövs.

Skulle inte rekommedera gummislang i kupen då de inte är gastäta och svettas bensinångor o brandhärdiga är de inte heller.

Se sidan 10 http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Regler.pdf


_________________
/Per
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW M5 E34 - Time Attack
15 besök senaste veckan (413092 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 29, 30, 31  Nästa>>






Från request till första response:
sec (varav server render 0.136 sec)
Webbrowser render:
sec