Våra race- och banåkarbilar
BMW M5 E34 - Time Attack
5 besök senaste veckan (414133 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 29, 30, 31   >>
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11492



Dum fråga

Varför byte du ut m5 315hk mot 540 286hk..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564


Trådstartare
Finns inga dåliga frågor. För att ge plats åt en S62B50 (M5 E39,400hk) vilket har samma dimensioner, växellåda, motorfästen och koppling som sitter på den motor som är i nu M60B40. Förutom att jag kommer köra S62B50 med ett separat sprut och utan vanos så kommer det bara att vara att byta "bolt on"


_________________
David Greiff Kallentoft
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564


Trådstartare
Lite mer dåliga bilder på vad som hänt:

6-punkt Sabelt bälte är nu på plats



Kränngningshämmaren är nu monterad på bilen med egenbygda fästen i samma plattor där de sitter orginal, men med förstärkning. Droplinksen måste svarvas en distans till för att få infästningen på ursprungsposition.



Ha en trevlig lördag// Mvh David

_________________
David Greiff Kallentoft
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Rompa
Sthlm/ Tungelsta
Här sen Apr 2008
Inlägg: 148



GRYMT häftigt projekt!!

JAg är imponerad!!!

_________________
Ronnie Jansson

Mitsubishi Evo9 : http://www.garaget.org/?car=160515
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2765



Ser riktigt, riktigt trevligt ut!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564


Trådstartare
Hej och tack för alla uppmuntrande kommentarer . Då har ännu en hel dag gått i garaget och jag närmar mig uppstart utav maskinerit, dock mycket små detaljer som skall göras som tar tid.

Började dagen med att riva ut elsystemet igen för att göra färdigt det sista till dachen.

Hoppas kunna bjuda på lite bättre bilder idag, först är det lite elmeck och sedan lite på väghållningsprylar.







Dessa XLR-kontakter används till nästan alla skarvar i bilen, tål fukt mycket bra och finns med olika många pin från 3 till 10



Skarvar till baklyckterna



In med bråtet igen



Droplinks, distanser och stålomspundna slangar fattas nu bara





Här kan man se ledlagren som sitter i bakre bärarmar fram



Egenkonstruerad feul-cell som kommer att ha en egendisignad bränslefälla i och alubollar i tanken, dock under kontruktion. An 10 ut och Dubbla An 6 in.




_________________
David Greiff Kallentoft
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Pimplaren
Järfälla, Sthlm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 504



Det fanns en s62 ink låda och ALLT på PPF för 12.000:- men såklart blev den såld på ca 1 minut

Annars hade jag tipsat dig!

_________________
Mvh Oliver Kraigher Bjuhr

BMW m5 e39 -00
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 718



Fan, jag älskar din M5:a! Bygget är så snyggt gjort, speciellt med tanke på att du "bara" är en glad amatör thumbs up thumbs up thumbs up

Vad mkt skiljer det i vikt på en S62B50 jämfört med en S38B36 altB38? De här bilarna är ju lite lätt framtunga och vill ju mer än gärna understyra så det vore ju kalas om S62B50 väger mindre än orginalets motor.
och så kräver de där V8:orna förmodligen inte lika mkt underhåll som S36-motorerna vilket är fint thumbs up

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8530



bulldog skrev:
Fan, jag älskar din M5:a! Bygget är så snyggt gjort, speciellt med tanke på att du "bara" är en glad amatör thumbs up thumbs up thumbs up

Vad mkt skiljer det i vikt på en S62B50 jämfört med en S38B36 altB38? De här bilarna är ju lite lätt framtunga och vill ju mer än gärna understyra så det vore ju kalas om S62B50 väger mindre än orginalets motor.
och så kräver de där V8:orna förmodligen inte lika mkt underhåll som S36-motorerna vilket är fint thumbs up


S62 väger som longblock ca 10kg mer än S38

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3065





Vågar du ha röret till handbromsen så utsatt? Jag skiulle rekomendera en 90°vinkel direkt i bromscylindern så kan du få den lite mer ur vägen, så lätt att haka i och sen är den skadad?

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Briby
Västerås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 713



Kallentoft skrev:



Dessa XLR-kontakter används till nästan alla skarvar i bilen, tål fukt mycket bra och finns med olika många pin från 3 till 10


Vet du om dessa kontakter även finns till grövre kabel typ 5mm²?

_________________
Robert Briby
______________________________________
pugaction.se

Tack till: FR Autosport, Finess, Kewlar&Carbon
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99



Extremt imponerad av vad du gjort! GRYMT JOBBAT!

_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
slaim
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 29



Fantastiskt bygge!! Fortsätt!

_________________
Simon Henrikson
...det viktigaste är inte att vinna, det är att komma först.
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564


Trådstartare
Hej,

Här kommer lite bilder på vad jag byggt sista tiden, inte så mycket men. Har stått stilla ett tag då jobben har fått gå i första hand och övriga aktiviteter. Startade och varmkörde bilen för ca 3 veckor sedan.

Detta är kvar att göra innan testkörning:

-Bygga växellenkage
-Sätta dit rutor
-Sätta dit huv
-Bygga infästning av dropplinks
-Pressa alla stålomspundna slangar
-Dach

mm


Feulcell





Avgassystem med v-band



Kortat karden



För att leda svalare luft till insuget (hört att det kan öka vridet lite med)



En servostyrningsbehållare som jag och min vän olle byggt.



Hoppas lust och pengar finns för att bygga det sista.

Mvh// David

_________________
David Greiff Kallentoft
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4347



Stiligt... Mycket stiligt! thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med N54B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.gikturbo.se
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823



Fan va fint och snyggt allt blir.
Hoppas de blir mycke banköra i sommar så man få se den live.

_________________
Mathias Gustafsson

BMW e30 325 -> Rullande Ban-Projekt
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564


Trådstartare
Tack

Ringde sellholm för att höra mig för hur jag skulle gå till väga med k-stagsinfästning. Lite färg på detta och sedan montering. Det som är skönt är att framvagn och bakvagn i detta ske nästan är helt färdigt, vilket gör att jag förhoppningsvis kan lägga väghållningen bakom mig och fokusera mer på motor, karoseri och rutor.


_________________
David Greiff Kallentoft
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564


Trådstartare
Testkörning till helgen om allt går som det ska thumbs up Det som skall göras för att kunna testköra är att pressa all stålomspunen slang, lufta bromsa, lufta koppling, lufta servostyrning och fylla på olja i diffen. Sedan blir det rutor, lite lack och massor massor små fix, men det får ske efter.

Hoppas starkt på att ta licens under aprill

Svarvat egen växelspak med möjlighet till reglering.



Även hela länkaget är egenbyggt med hirschmann ledlager.



Tog ut bilen för lite småfix i den fina kvällssolen. Varmkörde även motorn i 30 min och allt gick som det skulle. Detta är ridehight.





Mvh// Kallentoft

_________________
David Greiff Kallentoft
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Sedärja!
Ser riktigt mumsigt ut
Vad har du gjort med spaken för att få möjlighet till reglering?
Är det reglering av utväxlingen med låsringar och spår för dem så du kan flytta läget för ledlagret?
Tänk då på att ha rejäla låsringar så du inte kan trycka förbi spaken.
Min hyresvärd köpte en E36 med nån hittepåspak som trillade ner och la sig på kardanen när man tog i lite och det var ju ganska drygt tills jag gjorde vid den

mvh

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 35625

Forumägare
Forumägare

Alltid lika kul med nya rapporter på denna bilen thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009
Inlägg: 680



Härligt med start! Hoppas verkligen på att få se denne i verkligheten

_________________
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M5 E34 - Time Attack
5 besök senaste veckan (414133 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 29, 30, 31   >>


Lista alla annonsörer som stöttar Rejsa.nu på något sätt