Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M5 E34 - Time Attack | << 1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30, 31 >> 37 besök senaste veckan (417532 totalt) |
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Jag kan bara instämma i hyllningskören, kvalitén på ditt hantverk är otroligt fin.
|
||
|
||
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Erikjakan: Som din De pressade gavlarna tillverkade AMW (finland), svensk återförsäljare är alutech. Övriga delar har ajden hjälpt mig med.
Cammo: Tack Henke! Dignell: Tack Mårten. Önskar bara att jag inte fastnade på alla detaljer utan försökte tänka mer på att få bilen funktionell och körklar. Modj: Tack. Blir säkert som vanligt, skruva dygnet runt 1 vecka.... tappa suget 4 veckor.... skruva dygnet runt 1 vecka.......... _________________ David Greiff Kallentoft |
||
Det är nog knappast du som ska ha prestationsångest :-)
Synd jag inte tänkte på att du var ftån Linköping när jag var uppe hos Runbag och grabbarna i julhelgen. _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Kaffet är varmt till nästa gången du är i stan
Insug nr 2 är nu nästan klart det med. Känns som jag fått allt helt symmetriskt nu. Lyft tillbaka topparna med alla nytillverkade prylar för att kunna börja bygga tryckrör och ic gavlar. _________________ David Greiff Kallentoft |
||
Tack!
Ligga märkliga som snygga de där insugen. Rått med två stora pipor i mitten. _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Grymt snyggt alltihop
Ang. insugen, är det någon annan tillverkare än Audi som kört den designen på plenum? Det känns spontant som att de skulle ge mer tryckfall än mer normala plenum men enligt de CFD-analyser jag sett ska de iaf vara mycket bra på att ge ett jämnt flöde till varje cylinder. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Riktigt grymt bygge. Man kan bara hoppas man kan få till några bitar lika snyggt som ditt. Läste igenom hela tråden när jag va sjuk förra veckan
Tyckte jag kände igen designen lite på insugen, sökte lite och hittade det jag sett förr. Mycket fräsjobb och räkna på de jag sett förr. http://forum.9000rpm.co.za/viewtopic Kämpa på /Stefan _________________ Stefan Söderström |
||
Tack
Skall bli mycket intressant att testa. Tycker jag mig sätt denna form av design på fler än Audi motorsport bilar, men jag kanske har fel. Jag och en god vän till mig bygger nästan identiska insug, men han på sin volvo 5:a (700whp++, som mål). Det är helt klart en liten chansning från min sida. Mvh _________________ David Greiff Kallentoft |
||
Orange 242a? :-) _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Gladen:
Erikjakan: Jag vet, stör mig lite på det, allt blir fel i symmetrin Tegheim: Nej, han jag bollar nästan alla idéer med heter Olle och bygger på en Volvo 850. Riktigt vass motor bygger han nu bland annat. Jag tror jag vet vilken orange 242 du menar, den är grym. mvh _________________ David Greiff Kallentoft |
||
Ja, andreas med den orangea 242an har likadant insug på sin femma. Då finns det minst 4 såna insug i lkpg :-)
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Jättesnyggt med alla frästa delar och snygga svetsar
Nyfiken fråga, du kör alltså med M5 e39 motorn och nu dubbelturbo och Vipec V88 antar jag? Vad är det för spec på turbosarna ? Kör själv med Vipec V88 och laddtrycksbegränsning beroende på spjällöppning, tycker verkligen det funkar kanonbra! Måste bli helt okörbart annars, ja i alla fall om man vill utföra någon slags typ av precisionskörning Kan tänka mig om man aktiverar ytterligare funktioner så som begränsningar på olika växlar mm som man kan göra, då blir det ännu bättre. För egen del nöjer jag mig med gott med begränsning efter spjällöppning. _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||
Tror du blir besviken med en vanlig M5 om du vill ha en förgyld som denna ;-) _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M5 E34 - Time Attack | << 1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30, 31 >> 37 besök senaste veckan (417532 totalt) |