Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M5 E34 - Time Attack
<<   1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30, 31   >>
37 besök senaste veckan (417532 totalt)
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7722



Den blir galet fet!

Snygga insug, vem fixade materialet åt dig?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4687



Vackert hantverk!

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Jag kan bara instämma i hyllningskören, kvalitén på ditt hantverk är otroligt fin.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Grymt! Nu gäller det bara att hålla suget i liv

_________________
Lars Gustavsson
www.carboncossie.com
Citera
Tegheim
Skogen, Nässjö, Jönköping, Schweden
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1821



Du är en inspiration för oss alla. Snyggt jobb!

_________________
Tony Tegheim - Mooseville Performance
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282
www.mooseville-performance.com
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564


Trådstartare
Erikjakan: Som din De pressade gavlarna tillverkade AMW (finland), svensk återförsäljare är alutech. Övriga delar har ajden hjälpt mig med.

Cammo: Tack Henke!

Dignell: Tack Mårten. Önskar bara att jag inte fastnade på alla detaljer utan försökte tänka mer på att få bilen funktionell och körklar.

Modj: Tack. Blir säkert som vanligt, skruva dygnet runt 1 vecka.... tappa suget 4 veckor.... skruva dygnet runt 1 vecka..........

_________________
David Greiff Kallentoft
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564


Trådstartare
Tack för de fina orden Tony, nu fick jag prestations ångest

_________________
David Greiff Kallentoft
Citera
Tegheim
Skogen, Nässjö, Jönköping, Schweden
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1821



Det är nog knappast du som ska ha prestationsångest :-)
Synd jag inte tänkte på att du var ftån Linköping när jag var uppe hos Runbag och grabbarna i julhelgen.

_________________
Tony Tegheim - Mooseville Performance
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282
www.mooseville-performance.com
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564


Trådstartare
Kaffet är varmt till nästa gången du är i stan


Insug nr 2 är nu nästan klart det med. Känns som jag fått allt helt symmetriskt nu.







Lyft tillbaka topparna med alla nytillverkade prylar för att kunna börja bygga tryckrör och ic gavlar.


_________________
David Greiff Kallentoft
Citera
Tegheim
Skogen, Nässjö, Jönköping, Schweden
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1821



Tack!

Ligga märkliga som snygga de där insugen.
Rått med två stora pipor i mitten.

_________________
Tony Tegheim - Mooseville Performance
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282
www.mooseville-performance.com
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Grymt snyggt alltihop thumbs up
Ang. insugen, är det någon annan tillverkare än Audi som kört den designen på plenum?
Det känns spontant som att de skulle ge mer tryckfall än mer normala plenum men enligt de CFD-analyser jag sett ska de iaf vara mycket bra på att ge ett jämnt flöde till varje cylinder.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
stefan-s
Knivsta
Här sen Feb 2006
Inlägg: 204



Riktigt grymt bygge. Man kan bara hoppas man kan få till några bitar lika snyggt som ditt. Läste igenom hela tråden när jag va sjuk förra veckan
Tyckte jag kände igen designen lite på insugen, sökte lite och hittade det jag sett förr. Mycket fräsjobb och räkna på de jag sett förr.
http://forum.9000rpm.co.za/viewtopic.php?id=6712


Kämpa på /Stefan

_________________
Stefan Söderström
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564


Trådstartare
Tack

Skall bli mycket intressant att testa. Tycker jag mig sätt denna form av design på fler än Audi motorsport bilar, men jag kanske har fel. Jag och en god vän till mig bygger nästan identiska insug, men han på sin volvo 5:a (700whp++, som mål). Det är helt klart en liten chansning från min sida.

Mvh

_________________
David Greiff Kallentoft
Citera
Gladen
Ludvika
Här sen Apr 2008
Inlägg: 45




_________________
Kristian Glad

ALIVE.SE
Citera
Tegheim
Skogen, Nässjö, Jönköping, Schweden
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1821



Kallentoft skrev:
Tack

Skall bli mycket intressant att testa. Tycker jag mig sätt denna form av design på fler än Audi motorsport bilar, men jag kanske har fel. Jag och en god vän till mig bygger nästan identiska insug, men han på sin volvo 5:a (700whp++, som mål). Det är helt klart en liten chansning från min sida.

Mvh


Orange 242a? :-)

_________________
Tony Tegheim - Mooseville Performance
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282
www.mooseville-performance.com
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7722



Fan vad snålt att inte köra mirrored turbos

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009
Inlägg: 564


Trådstartare
Gladen:

Erikjakan: Jag vet, stör mig lite på det, allt blir fel i symmetrin


Tegheim: Nej, han jag bollar nästan alla idéer med heter Olle och bygger på en Volvo 850. Riktigt vass motor bygger han nu bland annat. Jag tror jag vet vilken orange 242 du menar, den är grym.





mvh

_________________
David Greiff Kallentoft
Citera
Tegheim
Skogen, Nässjö, Jönköping, Schweden
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1821



Ja, andreas med den orangea 242an har likadant insug på sin femma. Då finns det minst 4 såna insug i lkpg :-)

_________________
Tony Tegheim - Mooseville Performance
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282
www.mooseville-performance.com
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Jättesnyggt med alla frästa delar och snygga svetsar thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Nyfiken fråga, du kör alltså med M5 e39 motorn och nu dubbelturbo och Vipec V88 antar jag?
Vad är det för spec på turbosarna ?

Kör själv med Vipec V88 och laddtrycksbegränsning beroende på spjällöppning, tycker verkligen det funkar kanonbra! Måste bli helt okörbart annars, ja i alla fall om man vill utföra någon slags typ av precisionskörning
Kan tänka mig om man aktiverar ytterligare funktioner så som begränsningar på olika växlar mm som man kan göra, då blir det ännu bättre. För egen del nöjer jag mig med gott med begränsning efter spjällöppning.


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Kalle_alfaturbo
Uppsala
Här sen Jun 2012
Inlägg: 423



Vilket otroligt fint hantverk! E34 M5 är verkligen en sjukt cool modell och du får mig att vilja ha en på riktigt =)

_________________
Karl Sandler

Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan
Citera
Tegheim
Skogen, Nässjö, Jönköping, Schweden
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1821



Kalle_alfaturbo skrev:
Vilket otroligt fint hantverk! E34 M5 är verkligen en sjukt cool modell och du får mig att vilja ha en på riktigt =)


Tror du blir besviken med en vanlig M5 om du vill ha en förgyld som denna ;-)

_________________
Tony Tegheim - Mooseville Performance
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282
www.mooseville-performance.com
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M5 E34 - Time Attack
<<   1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30, 31   >>
37 besök senaste veckan (417532 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande