Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Gotland Ring till RACE07/STCC
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (17226 totalt)
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460



Jag förstår inte

Jag hittar C:\Program\SimBin

och i öppnar jag den så finns bara en mapp som heter STCC - The official Game offline som i sin tur bara innehåller en uninstall mapp. Kan inte vara rätt.

Vart ska jag lägga "GotlandRing" mappen?

MVH

_________________
Nicklas Jäderlund
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



Krullert skrev:
Jag förstår inte

Jag hittar C:\Program\SimBin

och i öppnar jag den så finns bara en mapp som heter STCC - The official Game offline som i sin tur bara innehåller en uninstall mapp. Kan inte vara rätt.

Vart ska jag lägga "GotlandRing" mappen?

MVH


Allt finns jättebra beskrivet bara man tar sig tid att läsa. På föregående sida skriver Niklas detta:

Niklas Maravic skrev:
1) Ladda ner Winrar här: http://www.rarlab.com/rar/wrar39b3sw.exe
2) Inne i Winrar kan du välja vart du ska packa upp rar-filen. Välj nån slask-mapp som du skapat.
3) I spelet under RACE07-mappen skapar du en GameData-mapp och under denna skapar du en mapp som du kallar Locations. Det är i denna Locations-mapp som du lägger mappen Gotland Ring (som du har i slask-mappen).
4) Sen inne i spelet hittar du banan under STCC-banor har jag för mig. North Loop heter den inne i spelet.


Ta för vana att också läsa "Read me"-mappen till allt du laddar ner, där står i 99% av fallen allt som behövs för att få saker att fungera.

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460



Jag läste men jag förstås inte vart RACE07 mappen ligger

_________________
Nicklas Jäderlund
Citera
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460



dubbelpost

_________________
Nicklas Jäderlund
Citera
Robin johansson
Enköping
Här sen Nov 2008
Inlägg: 297



Krullert skrev:
Jag läste men jag förstås inte vart RACE07 mappen ligger

den ligger här C:\Program\Steam\steamapps\steam profilen\race 07

_________________
Robin Johansson
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Tog och damma av ratten och testade banan ni när den svenska sommaren visade sin blöta sida.

Riktigt skoj bana och ska nog se till att prova den på riktigt någon gång i framtiden. Fint flyt i banan med endel roliga kurvkombinationer.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



Krullert skrev:
Jag förstår inte

Jag hittar C:\Program\SimBin

och i öppnar jag den så finns bara en mapp som heter STCC - The official Game offline som i sin tur bara innehåller en uninstall mapp. Kan inte vara rätt.

Vart ska jag lägga "GotlandRing" mappen?

MVH


C:\Program/ Steam ska du in i

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Mattias Stahre
Sthlm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 89



oj, jag har missat helt att banan finns till Race07, ska kanske dit å testa i sommar så det är ju perfekt

Gjordes ju en version för rFactor för ett tag sen.

_________________
Mattias Stahre
Citera
Mattias Stahre
Sthlm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 89



Niklas Maravic skrev:
ThomasT skrev:
Niklas Maravic skrev:
Tycker du att den är ojämn? Har jag inte märkt. Vart tycker du att den är det? Nåt speciellt parti?


Har du inte märkt något...?!??

I kurva G,K och o så studsar min bil i sidled av banan om jag inte tar det lungt.


.


Nä, det enda stället där det kan bli lite stökigt är G. Genar jag över kurbsen där kan bilen studsa till lite. Men släpper jag av där liiite så går det perfekt.

De andra ställena har jag inte märkt nåt sånt nej. Ingen har sagt nåt tidigare heller...hmm

hehe Kanske beror på att jag kör så sakta jämfört med er andra

Någon annan som märkt nåt dylikt?


Jag tror jag nämde det på något forum förut, att det var så i rFactor varianten.
Hur ändrar man sånna saker? Jag skulle gärna hjälpa till att få till banan mer som den faktiskt är. T ex inte så skuttigt i kurva T8 som sedan leder upp till krönet

// Mattias

_________________
Mattias Stahre
Citera
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105



Den är inte skuttig eller på någe vis konstig.
Har kört ett antal var nu och kan konstatera att den är MYCKET lik verkligheten. Tycker den är mycket bra!
Men träffar du kurbs med "felbalans", ack så lite kanske, så märks det rejält.
Samtidigt: går du med rätt "balans" över kurbsen så funkar det.

_________________
Biörn Bladh
Citera
Mattias Stahre
Sthlm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 89



BaerB skrev:
Den är inte skuttig eller på någe vis konstig.
Har kört ett antal var nu och kan konstatera att den är MYCKET lik verkligheten. Tycker den är mycket bra!
Men träffar du kurbs med "felbalans", ack så lite kanske, så märks det rejält.
Samtidigt: går du med rätt "balans" över kurbsen så funkar det.



Vad kör ni som inte tycker det är för mkt ojämnheter på för tider med Stccbilarna?

Kör på 1:26

_________________
Mattias Stahre
Citera
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105



Mattias Stahre skrev:
BaerB skrev:
Den är inte skuttig eller på någe vis konstig.
Har kört ett antal var nu och kan konstatera att den är MYCKET lik verkligheten. Tycker den är mycket bra!
Men träffar du kurbs med "felbalans", ack så lite kanske, så märks det rejält.
Samtidigt: går du med rätt "balans" över kurbsen så funkar det.



Vad kör ni som inte tycker det är för mkt ojämnheter på för tider med Stccbilarna?

Kör på 1:26


1:25,8 som bäst med Alfan...
Men tilläggas kan att där ni tycker det är "skuttigt" är ju i verkligheten det svåraste partierna pga "viktförflyttningen" som lätt kan bli hastig och därmed kanske kan upplevas som innstabil.
Det gäller att komma absolut rätt och vara mjuk där.
Har snurrat där en gång och viss obalans känns nästan alltid då man "brantar" in och gasar för hårt där så även i STCC förstås.
Kör hårt!

_________________
Biörn Bladh
Citera
Mattias Stahre
Sthlm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 89



BaerB skrev:
Mattias Stahre skrev:
BaerB skrev:
Den är inte skuttig eller på någe vis konstig.
Har kört ett antal var nu och kan konstatera att den är MYCKET lik verkligheten. Tycker den är mycket bra!
Men träffar du kurbs med "felbalans", ack så lite kanske, så märks det rejält.
Samtidigt: går du med rätt "balans" över kurbsen så funkar det.



Vad kör ni som inte tycker det är för mkt ojämnheter på för tider med Stccbilarna?

Kör på 1:25,1


1:25,8 som bäst med Alfan...
Men tilläggas kan att där ni tycker det är "skuttigt" är ju i verkligheten det svåraste partierna pga "viktförflyttningen" som lätt kan bli hastig och därmed kanske kan upplevas som innstabil.
Det gäller att komma absolut rätt och vara mjuk där.
Har snurrat där en gång och viss obalans känns nästan alltid då man "brantar" in och gasar för hårt där så även i STCC förstås.
Kör hårt!


Prova BMWn där det hoppar otroligt mkt menmen

Med Seaten körde jag 1.24.5 för att den understyr så tryckt över guppen.

Jag menar inte att guppen är för mkt eller så men att dom är fel, alltså för långt mellan dem vilket gör att bilen gungar i långa stora rörelser istället för kortare som skulle göra bilen mer instabil :/

_________________
Mattias Stahre
Citera
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105



He he!!
Kör du så innih-e fort så tycker jag inte du ska klaga på "gupp".
Borde faktiskt inte gå att köra så mycket fortare.
Med Alfa 75:an har jag kört på 1,26,2. Har en "sån" på riktigt som jag kört där (tyngre och 100hk mindre dock) men dom är ändå ruggigt lika. Endast tiden som skiljer rejält.. Förstås!
Vad kör du med BMW:n då?
Hmm.. Sen blir det nog "vingligare" ju fortare man kör.

_________________
Biörn Bladh
Citera
Mattias Stahre
Sthlm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 89



BaerB skrev:
He he!!
Kör du så innih-e fort så tycker jag inte du ska klaga på "gupp".
Borde faktiskt inte gå att köra så mycket fortare.
Med Alfa 75:an har jag kört på 1,26,2. Har en "sån" på riktigt som jag kört där (tyngre och 100hk mindre dock) men dom är ändå ruggigt lika. Endast tiden som skiljer rejält.. Förstås!
Vad kör du med BMW:n då?
Hmm.. Sen blir det nog "vingligare" ju fortare man kör.


1,25.1 med BMWn en blir det så hoppigt över allt

Sen att det blir vingligare ju fortare man kör stämmer nog bra.

Vore iaf kul å prova att göra den lite annorlunda och se vad folk tycker då

_________________
Mattias Stahre
Citera
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105



Ha ha Prova just "gunghästen" (BMW:n) Den var tuff! Kom ner på låg 1,28 Hmmm?
Svårkörd var förnamnet. 75:an är ju klart lättare, mjukare och mer följsam. Men de e klart har nästan inte kört BMW nåt alls tidigare. Tar väl tid att vänja sig vid en "ny" bil.

Sen är frågan om man skall ändra nåt. Undrar just hur fort STCC bilarna kör på riktigt, tror knappast dom går under 1,25 iaf. Såna tider är riktigt ruskiga i verkligheten. Ändrar man blir väl banan snällare och det går att köra ännu fortare vilket troligen inte stämmer med verkligheten... Eller?

_________________
Biörn Bladh
Citera
Mattias Stahre
Sthlm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 89



BaerB skrev:
Ha ha Prova just "gunghästen" (BMW:n) Den var tuff! Kom ner på låg 1,28 Hmmm?
Svårkörd var förnamnet. 75:an är ju klart lättare, mjukare och mer följsam. Men de e klart har nästan inte kört BMW nåt alls tidigare. Tar väl tid att vänja sig vid en "ny" bil.

Sen är frågan om man skall ändra nåt. Undrar just hur fort STCC bilarna kör på riktigt, tror knappast dom går under 1,25 iaf. Såna tider är riktigt ruskiga i verkligheten. Ändrar man blir väl banan snällare och det går att köra ännu fortare vilket troligen inte stämmer med verkligheten... Eller?


Jo det stämmer nog men samtidigt skulle man ju kunna minska greppet i banan för att få ner tiderna.

_________________
Mattias Stahre
Citera
Scarface75
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 118



BaerB skrev:
Ha ha Prova just "gunghästen" (BMW:n) Den var tuff! Kom ner på låg 1,28 Hmmm?
Svårkörd var förnamnet. 75:an är ju klart lättare, mjukare och mer följsam. Men de e klart har nästan inte kört BMW nåt alls tidigare. Tar väl tid att vänja sig vid en "ny" bil.

Sen är frågan om man skall ändra nåt. Undrar just hur fort STCC bilarna kör på riktigt, tror knappast dom går under 1,25 iaf. Såna tider är riktigt ruskiga i verkligheten. Ändrar man blir väl banan snällare och det går att köra ännu fortare vilket troligen inte stämmer med verkligheten... Eller?



jag tror 1.25 är det stcc åtminstånne borde ligga på, en Ariel Atom 2 300hk har klockats på ca 1.26, och Stcc ligger ett par sekunder snabbare generellt på svenska banor än AA 300hk. jag har en AA2 245hk och ligger mellan 4-6sek efter stcc på gelleråsen.

_________________
Fredrik Forssén
*Ariel Atom*
http://www.autolife.se/page/19342/
http://www.garaget.org/?car=232981
Citera
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105



Va!!! Arielen väger väl en "bråkdel" av en STCC bil. Hur kan dom vara så mycke långsammare?

_________________
Biörn Bladh
Citera
Scarface75
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 118



BaerB skrev:
Va!!! Arielen väger väl en "bråkdel" av en STCC bil. Hur kan dom vara så mycke långsammare?


För det första väger den inte en bråkdel mindre, för det andra så kör stcc på slicks vilket skulle göra en himmla skillnad arielen pga att arielen är en däckbil till 100% (vikten) och sen är stcc bilarna mycket väl balancerade vilket är det sämsta med arielen. min ariel har gatinställ.. hjulvinklar skulle jag jobba lite på dom skulle jag bara av den anledningen komma ner 2sec på geller.. Och med slicks 2 till åtminstånne då är jag troligtvis nere på stcc tider (jag är inte säkert men stcc kör väl 1.10 - 1.08 på gäller) är det dessutom långa rakor tappar jag en heldel där iom att jag bara toppar 200-210 Vmax.

_________________
Fredrik Forssén
*Ariel Atom*
http://www.autolife.se/page/19342/
http://www.garaget.org/?car=232981
Citera
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105



Men en STCC bil väger väl rejält över 1100kg. En ariel borde ju väga mycket mindre, eller är jag ute på värsta cyckelturen nu..?

_________________
Biörn Bladh
Citera
Racingsimulatorer
Gotland Ring till RACE07/STCC
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (17226 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande