Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMWSC och BMW Cup kommer att förevigas på DVD 2009
<<   1, 2, 3, 4, 5
22545 besök totalt
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Johan Sjöström skrev:
Jag tyckte det var en riktigt proffsig produktion och härlig loook på omslag och skiva men ett tunt innehåll. Som gatbilsförare kände jag det lite tveksamt om det var nåt att hänga i granen. Dock tror jag det kan bli klockrent om man är med från början av året och viker lite mer tid åt gatbilarna (50% hade väl varit rimligt) Kanske att en av oss själva kommenterar för att få lite mer känsla i det hela.

Nja från mig blir det 2 rejsbilar av 5 möjliga.

Får väl ta den smällen med alla påhopp nu...




Kan hålla med om lite klent med gatbilar...
Då finns det klar potential till förbättring när det gäller gatbilar
till nästa års dvd thumbs up

Efterlyser till nästa år är att alla lopp är med poängställning &
tabell så man kan se hur det gått efter varje race.

Borde ju finnas en hel det filmat material både från gatbilar,cup bilar & runt bana
kunde produktionen nästa år få tillgång till detta kan det bli thumbs up

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Recensionen fortsätter...

Ett gott första försök.
Ljud- och bildkvalitén var helt OK.
Mer gatbilar nästa gång.
Fler intervjuer med cupförare och gatbilsförare.
Poängtabellens utveckling under säsongen.
Ödsla mindre film på Gunnar Ö...
Givetvis också mer material från säsongsstarten och framåt.
(Nu kom vi ju inte på denna idé förrän vi var halvvägs in i säsongen 2009, vilket ursäktar... )

Hoppas att vi gör ett nytt försök 2010 thumbs up
Jag har gjort plats för fler DVDs i bokhyllan för alla kommande BMWSC-säsonger

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Ricke_1602
Lindås
Här sen Feb 2005
Inlägg: 460



Kan bara hålla med sjöström & måns ang. att DVD:n hade lite för lite gatbilar, min var ju inte med t.ex Men blir det en ny DVD 2010 så lär den ju garanterat bli bättre då vi kan följa hela säsongen + att vi kan uppmana alla att filma på träffarna för mera matrial till filmen.....

_________________
Rikard Martinsson

Äger följande:
BMW 525 Touring - 07
*BMW 1602-71 2,2L motor
Citera
Per Gustavsson
LaxåSkogen
Här sen Sep 2004
Inlägg: 231



kanon film är min åsikt! mer..

_________________
Per Gustavsson #95 BMW E36

1:A serien SSK Klass3a 2012
2:A serien SSK Klass3a 2013
1:A Modsport 3 samt 1:A totalt spvm 2014
2:A Modsport 1 2018
Citera
ekish
Västerås
Här sen Maj 2007
Inlägg: 203



Per Gustavsson skrev:
kanon film är min åsikt! mer..


Håller med ovanstående talare till 100%
Önskar bara att den var lite längre, tog slut alldeles för fort

_________________
Andreas Ekström
Citera
Olof.B
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 114



Jag håller med de flesta andra. Väldigt tamt med gatbilar och skulle gärna se en mycket längre film. Men eftersom det var första gången så får man väl se det lite om en prototyp. Den är definitivt inte dålig men det finns mycket man kan förbättra och jag tvivlar inte på att 2010 års film kommer bli bättre.

Hoppas på mer gatbilar och en mycket längre film till 2010. Gärna längre referat från deltävlingarna i cupen också. Inte bara "Där gick starten... Där gick de i mål".

_________________
Olof Blücher

BMW 325 -88
Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004
Inlägg: 568



Skitkul med klubbfilm, självklart kan allt bli bättre, men den är långt ifrån dålig, bra producerat, och tummen upp för fortsatt förtroende!

thumbs up

_________________
Mats Kinnby
0708319602
Citera
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005
Inlägg: 784



R Andersen skrev:
Ett ex. på väg till Norge..


Eller inte.. Jag måste ha IBAN/SWIFT-kod och andra upplysningar för att kunna föra över pengar till en svensk konto från Norge. Skickat svar tilbaka från den mailadress jag fikk svar från BMW-klubben, men inte hört nått..

_________________
Raymond Andersen
Citera
ANTEROW
Skellefteå
Här sen Okt 2004
Inlägg: 158



Jag tycker filmen var toppen!
Det krävs många kameror för att dokumentera ett helt lopp "ordentligt" och med tanke på att STCC sammandragen (som är svåra att följa) tar en halvtimme per race så skulle klubbfilmen bli oändligt lång om man gjorde så noga...

Men visst, vi kan ordna en filmklubb för inbördes beundran om vi (medlemmarna) ställer upp och filmar med våra HDkameror i olika svängar...

_________________
Erik Anterow
E36
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
R Andersen skrev:


Eller inte.. Jag måste ha IBAN/SWIFT-kod och andra upplysningar för att kunna föra över pengar till en svensk konto från Norge. Skickat svar tilbaka från den mailadress jag fikk svar från BMW-klubben, men inte hört nått..


Kontakta Patrik Skoog:
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/87/1/index.php

(Det brukar också gå att betala med norskt svart guld på fat )

_________________
BMW MC-klubben
Citera
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005
Inlägg: 784



Tack för info, Måns!

_________________
Raymond Andersen
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



På det stora hela ett bra första försök. thumbs up
Jag kan dock inte förstå vad gjort för ont eftersom jag kom med så mycket. Kan det bero på att jag stod mer still än Måns som mest ägnade träffarna springades?

Ett tänkbart förslag är man kompletterar nästa DVD med förares/medlemmas filmer. Dvs en sammanhållen proffsproduktion av lämplig längd och innehåll. Sedan kan "amatörernas" delar ligga med som extramaterial.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



GunnarÖ skrev:
Dvs en sammanhållen proffsproduktion av lämplig längd och innehåll. Sedan kan "amatörernas" delar ligga med som extramaterial.


Detta lät ju som ett bra val. Det finns ju mycket film att tillgå om man frågar medlemarna
både inifrån bilar & från bankanten.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677



R Andersen skrev:
R Andersen skrev:
Ett ex. på väg till Norge..


Eller inte.. Jag måste ha IBAN/SWIFT-kod och andra upplysningar för att kunna föra över pengar till en svensk konto från Norge. Skickat svar tilbaka från den mailadress jag fikk svar från BMW-klubben, men inte hört nått..


Jodå, BMW SC tomten skickade ett ex i måndags till Lilla Vatulandsgatan 36 utan att tomten fått betalt så skivan bör ha dykt upp

_________________
Patrik Skoog
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342



Jag tyckte det var en bra första film! Inte många klubbar som får en egen dvd. Enda sättet jag ser att få bättre överblick på racen är att placera ut filmkameror vid flaggtornen ( får man det för SBF?).

50/50 gatbilar VS cup och mer filmat i depån hade inte vart fel heller!

För att få en längre film hade jag gärna betalat 3-400kr istället för 100kr för att finansiera redigeringen.

Detta var mina åsikter och jag tycker detta är en skitkul grej thumbs up thumbs up

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Det är kul att ni gillar filmen. Vi skall ta åt oss av kritiken och se vad det leder till inför 2010! Ett stort tack till Patrik Skoog som har lagt ner mycket tid på detta projekt thumbs up .

_________________
olof Johansson
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



ANTEROW skrev:
Jag tycker filmen var toppen!
Det krävs många kameror för att dokumentera ett helt lopp "ordentligt" och med tanke på att STCC sammandragen (som är svåra att följa) tar en halvtimme per race så skulle klubbfilmen bli oändligt lång om man gjorde så noga...

Men visst, vi kan ordna en filmklubb för inbördes beundran om vi (medlemmarna) ställer upp och filmar med våra HDkameror i olika svängar...


Jag har gjort en sån film av två lopp på Mantorp med CAR Challenge, tar sjukt lång tid att knåpa ihop och i slutändan blev den 43 minuter lång vill jag minnas. 11 kameror...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
mopack
Löddeköpinge
Här sen Okt 2005
Inlägg: 257



Hej!
Nu har även jag lagt en beställning Återkommer med en recession,
mvh
Alex

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677



Endast 18 ex kvar av denna unika "limited edition", som att sälja iskall hallonläsk på stranden

_________________
Patrik Skoog
Citera
PH-Racing
Skogstorp (Eskilstuna)
Här sen Aug 2009
Inlägg: 486



Hej
Är det någon som har haft tid och lust att jobba med en DVD för BMW Cup säsong 2010?




MVH
Peter

_________________
Peter Henblad
Awimex Elcentral
BMW E46 -99 Coupe GTR
BMW E31 -92 850I
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



PH-Racing skrev:
Hej
Är det någon som har haft tid och lust att jobba med en DVD för BMW Cup säsong 2010?





MVH
Peter


Det är mycket jobb att ordna en bra film, kanske någon känner för detta under 2011 års säsong? thumbs up

_________________
olof Johansson
Citera
Allmänt banåkaforum
BMWSC och BMW Cup kommer att förevigas på DVD 2009
<<   1, 2, 3, 4, 5
22545 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande