Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota MR2 GTi targa -93
2901 besök totalt
Leibel
lidköping
Här sen Jun 2003
Inlägg: 36


Trådstartare
En svart mr2a från tyskland, nr 100 nånting som hamnat i sverige =)

Letade hava sommaren efter en 93'a i tyskland. Anledningen till att jag valde en 93a var bland annat bromsarna och väghållningen som hade uppgraderats ganska kraftigt sen sälj starten 91, dom första bilarna ville gärna vifta med bakvagnen i tid och otid och anses som nästan farliga i regn.




En två sitsig bil med underhållande väg egenskaper, väger 1200kg och är ca fyra meter lång. targa glas tak.

orginal bilstein dämpare sitter på runt om och stora orginal bromsar som kräver 15" fälgar med EBC belägg runt om, allt nytt och fräsht. ABS och servo

Mittmonterad 4cyl sug motor på 156 hästar, 5 växlad låda, koniskt filter, Castol oljor, alla slangar i silicon eller pneumatik slangar som limmats fast.

All tung el och komfort utrustning som gick att få förutom A/C, + skräddarsydda skinn stolar och vita mätartavlor



Framtidsplanerna sträcker sig till en sänkningsats, 15" r-däck till orginal fälgarna sammt ett par cleana 17" till gatan, göra aluminium kopior på orginal fjäderbenstag, rensa bort alla emblem och lacka front och bakparti och pusta upp både kaross och motor, samt fräsha upp avgasystemet lite eftersom det synns så mycke bakifrån. (alltid roligast med en blank bil att vila ögonen på)

fler bilder:

fram
http://biphome.spray.se/leibel/bilder/mr2/1_fram.jpg

bak
http://biphome.spray.se/leibel/bilder/mr2/2_bak_frg.jpg
http://biphome.spray.se/leibel/bilder/mr2/3_bak_sv.jpg

motor
http://biphome.spray.se/leibel/bilder/mr2/4_mtr.jpg

Inredning
http://biphome.spray.se/leibel/bilder/mr2/6_inre2.jpg
http://biphome.spray.se/leibel/bilder/mr2/7_inre_mtr.jpg

_________________
MVH
Stellan Leibel
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212



Leibel skrev:
Anledningen till att jag valde en 93a var bland annat bromsarna och väghållningen som hade uppgraderats ganska kraftigt sen sälj starten 91, dom första bilarna ville gärna vifta med bakvagnen i tid och otid och anses som nästan farliga i regn.


Har provsladdat en Turbo och det kändes inte farligt... Väldigt stabil och det var bara att stå på...
Känslan i farter över 120 var lite smånervös, kan varit en hjuinställningsfråga dock...
Bra drag men lite väl seg innan laddtrycket kom, kanske sugmotorn är lite skojigare på den punkten.

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota MR2 GTi targa -93
2901 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande