Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 TURBO - Zelander | << 1, 2, 3, ... 15, 16, 17 >> 98874 besök totalt |
Hur har du löst problemet med PSM? När man kopplar ur den med bortkopplad fyrhjulsdrift blir bilen galen.
Dick hamnade i sandfållan när bilen panikbromsade utan hans inblandning. Mvh Douglas _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||||||
Jag har hört massa rykten om detta, men jag har inte haft några som helst problem. Vad jag vet är att i USA är det massor som har bakhjulsdrift och där verkar inte problemet finnas. Jag förstår faktiskt inte varför PSM skulle bli knäpp av att koppla bort framhjulsdriften. Bilen är trots att bakhjulsdriven till man spinner loss bakdäcken, då flyttas viss kraft fram till framhjulen. När en turbo körs hårt på bana så blir den dessutom överhettad i viscokopplingen och tappar sin fyrhjulsdrift... Jag har svårt att tänka mig att PSM:en bara lägger bromsverkan på framdäcken och förväntar sig att även bakdäcken ska låsa sig (genom viscokopplingen).. Det är väl ända scenariot jag kan tänka mig att PSM:en skulle uppfatta att det inte är fyrhjulsdrift för den gasar väl aldrig??? Långt svar, men jag är såklart intresserad av detta, och hör gärna kommentarer och andras erfarenheter, för skulle det visa sig att jag har fel så kan det gå riktigt illa... /Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||||||
Låter intressant! Vi kan höras om det när det är dags att ställa av bilen. /Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||||||
Jag hoppas du har fel... om det (mot mina förhoppningar) uppstår problem så nämnde Puppan något om att man koppla bort PSM:en mekaniskt. Hoppas dock slippa göra detta. /Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||||||
Både pupp och dick har detta problem och fick lösa det med ny ABS box _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
550hk...mumms _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Låter som jag har tänkt mig ungefär: K16G uppgradering, nya wastegates, filter, avgas och programvara? Skulle ju vara lite lagom insteg i Trimträsket... /Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||||||
Då tänker vi mycket lika.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Kul med en projekttråd det är bilen verkligen värd!
Det är få som fattar hur snabb en 996TT blir med chassie, rwd samt ett 16G motorkit! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||||
Nja, nu väntar jag på att få vingen men den har inte kommit än. /Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||||||
Hej Björn. Ser ut som att bilen börjar bli riktigt fet...... Vart har du handlat vingen någonstans? Blev det 997 RSR i kolfiber? MVH oscar Larsson _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||||
Tack Puppan! Att en turbo blir snabb med rätt mods, det har andra redan bevisat... Vissa två gånger om med olika modeller av porsche turbo ;-) Ang. 16G. Det är ju inte så lite effekt i en original turbo heller, men nu verkar det behövs upp mot 600 hk för att hänga med de tuffa killarna ;-) _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||||||
Har inte hittat någon som säljer original RSR vinge, och den vågar jag inte ens tänka på vad den kostar (kolla med Flash Engineering). Jag kommer att köpa en kopia i glasfiber som ska lackas matt svart tillsammans med backspeglarna. mvh / Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||||||
okaj. Jag köpte min 997 RSR Kolfiber vinge från DP Motorsport i tyskland och det verkar som att dom köper dom från samma företag som gör dom till porsche's tävlings avdelning.... Nej den kostar nog uppmot en 30 000:- + från porsche. Vart köper du din? från Robin på Elite project eller? Hur var pasformen på luckan? köpte du i glassfiber eller i kolfiber? MVH oscar Larsson _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||||
Mmm.. Tänkte på Robins vinge, men har även pratat med Mashaw, annars lät det ju intressant med DP motorsport. Min lucka är i glasfiber, och passformen bra. Den är lackad och klar och sitter på bilen, jag bara väntar på vingen så kommer nya bilder. /Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||||||
Låter juh riktigt bra. Var själv inne på en sån lucka men jag vet inte, det kändes inte riktigt rätt. Så jag har tagit fram en 997 RSR lucka för 996 Turbo karosserna. Den första luckan kommer att bli klar i slutet på veckan nu efter ca 2 månaders jobb med pluggar, formar och en massa slipande med mera.... Kan rekommendera vingen från DP om du vill ha en i kolfiber... Men robin är sjukt duktigt med så den vingen blir säker jätte bra ifrån honom med.. Skall bli riktigt intressant att se hur slut resultatet blir.. Hur blev dina ving fästen? MVH oscar Larsson _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||||
Gjorde en omgång som skulle likna den som sitter på RSR:en, men det blev inte så bra. Varken snygga eller stabila (vingen vibrerade i hög fart). Ska göra nya i 6 m.m. aluminium som kommer att se mer ut som de på 997 CUP, de borde även bli väldigt stabila. Som sagt kommer bilder när det är klart. mvh / Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||||||
Dags för en liten uppdatering.
Var på Alastaro i Finland i helgen och körde. Bilen var trots fjärdebyte runtom väldigt överstyrd, men efter att ha mjukat upp bakvagnen både på dämparna och på krängaren så började jag kunna ge gas ut ur böjarna utan att det kändes som jag körde på såpa. Kommer att ta tid att få ordning på alla inställningar, men helgens övning var ett tydligt steg i rätt riktning! Har fått lite färg på luckan på bilen samt tillverkat vingstöd i aluminium. Vingstöden skall blankpoleras, och väldigt, väldigt snart kommer den nya vingen! /Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 TURBO - Zelander | << 1, 2, 3, ... 15, 16, 17 >> 98874 besök totalt |