Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Capri RS3100 1973|| Inside film sidan 8
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (71086 totalt)
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Har gått lös på huven idag. Lättning stog på schemat.





_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Trevlig lättning på en mycket trevlig bil! thumbs up

Blir huven mycket fladdrigare nu, måste du köra med huvlås?

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
dvorak skrev:
Trevlig lättning på en mycket trevlig bil! thumbs up

Blir huven mycket fladdrigare nu, måste du köra med huvlås?


Den blev lite fladdrig. men lämna rätt mycket kvar på sidorna. eller ja lite kvar på sidorna. sen så förstärkte jag den i bak med två små plåtbitar som jag svetsade ner i huven och de gjorde nog rätt mycket.

orginal huvlås? de har jag inget men vanliga sprintlås har jag eller vad man ska kalla det.

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Har börjat trilla hem lite grejer fick min order från England häromdagen. Även min order från KG Trimning.
Mitt insug har även hittat hem. Så började pilla med förgasarna igår. Putsa med svinto och stämma av med isolerings plattor och alu distanser.

Även förstärkt bakluckan då den har en tendens att spricka i spacklet hela tiden.







_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
En klar två kvar.


_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Blev bra malligt med förgasarna och trattarna på insuget . ska bara försöka mäta upp spelet mellan huven och förgasarna så de inte blir för tajt. Mitt insug är även lite osymetriks då de främre förgasarna ligger närme varandra och den bakre är lite utanför blir tajt med dessa förgasarna.





_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



paulssonracing skrev:
dvorak skrev:
Trevlig lättning på en mycket trevlig bil! thumbs up

Blir huven mycket fladdrigare nu, måste du köra med huvlås?


Den blev lite fladdrig. men lämna rätt mycket kvar på sidorna. eller ja lite kvar på sidorna. sen så förstärkte jag den i bak med två små plåtbitar som jag svetsade ner i huven och de gjorde nog rätt mycket.

orginal huvlås? de har jag inget men vanliga sprintlås har jag eller vad man ska kalla det.

Hehe, det var srpintlås jag menade

Fint med förgasarna, du får se till att få upp någon film senare med härligt insugsljud!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
dvorak skrev:
paulssonracing skrev:
dvorak skrev:
Trevlig lättning på en mycket trevlig bil! thumbs up

Blir huven mycket fladdrigare nu, måste du köra med huvlås?


Den blev lite fladdrig. men lämna rätt mycket kvar på sidorna. eller ja lite kvar på sidorna. sen så förstärkte jag den i bak med två små plåtbitar som jag svetsade ner i huven och de gjorde nog rätt mycket.

orginal huvlås? de har jag inget men vanliga sprintlås har jag eller vad man ska kalla det.

Hehe, det var srpintlås jag menade

Fint med förgasarna, du får se till att få upp någon film senare med härligt insugsljud!


Jaha ja de har jag. Ja Beställde Go PRo HD Motorsport igår så de kommer bli fin fina inside filmer framöver . Blir en film när uppstart blir aktuellt också.

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Jag har börjat snickra på ett nytt uppsammlings kärl till vevhusventelationen. Den gammla blev ivägen för "övre krängarn" typ. Så nu flyttas den till ett trängre ställe. Har gjort en mall i kartong för att verkligen se till att passar perfekt eller som Ace Ventura hade sagt "LIKE A GLOVE" http://www.youtube.com/watch?v=fTORej14lCQ . Helt osammanhängde kanske men ack så roligt ,




_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Kul att se att bilen utvecklas hela tiden. Stilen är ju oslagbart rätt.
Capri Mk1 tillhör en av mina favvobilar från sent 60 ta., tidigt 70-tal.
Har haft 2 stycken när det begav sig tidigt 80-tal, en lätt hottad 1600 GT som byttes mot en tyskimport 2600 RS, ingen racebil dock utan en originalbil. Den skulle man haft idag, men den fick gå iväg för ett annat projekt, tyvärr.
Håller tummarna för att oturen håller sig borta kommande säsong, tycker du haft din beskärda del nu.
Hälsa fassan också!

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Bosse L skrev:
Kul att se att bilen utvecklas hela tiden. Stilen är ju oslagbart rätt.
Capri Mk1 tillhör en av mina favvobilar från sent 60 ta., tidigt 70-tal.
Har haft 2 stycken när det begav sig tidigt 80-tal, en lätt hottad 1600 GT som byttes mot en tyskimport 2600 RS, ingen racebil dock utan en originalbil. Den skulle man haft idag, men den fick gå iväg för ett annat projekt, tyvärr.
Håller tummarna för att oturen håller sig borta kommande säsong, tycker du haft din beskärda del nu.
Hälsa fassan också!


Tackar Bosse ja absolut där är alltid något som behöver förbättras. Oj en 2600rs det är ju rätt coolt. Vet du om den bilen fortfarande är i sverige?

Ja jag hoppas på att det blir lite mer fullföljda race detta året. satsar verkligen allt just nu på de. inget gåt åt slumpen .


Har börjat pilla ihop motorn nu. eller börja förbereda för den slutgiltiga ihop monteringen. även monterat mina nya ARP vipparmsbultar.blev kanon. lackat insuget också.'




_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



[quote="paulssonracing"]
Bosse L skrev:
Kul att se att bilen utvecklas hela tiden. Stilen är ju oslagbart rätt.
Capri Mk1 tillhör en av mina favvobilar från sent 60 ta., tidigt 70-tal.
Har haft 2 stycken när det begav sig tidigt 80-tal, en lätt hottad 1600 GT som byttes mot en tyskimport 2600 RS, ingen racebil dock utan en originalbil. Den skulle man haft idag, men den fick gå iväg för ett annat projekt, tyvärr.
Håller tummarna för att oturen håller sig borta kommande säsong, tycker du haft din beskärda del nu.
Hälsa fassan också!


Tackar Bosse ja absolut där är alltid något som behöver förbättras. Oj en 2600rs det är ju rätt coolt. Vet du om den bilen fortfarande är i sverige?

Nä 2600RS:en gick ganska snart iväg till Holland, mest pga att SBP var lite väl omständiga med intyg på allt möjligt ock omöjligt för importbilar på den tiden. Avhöll mig från egen import rätt länge efter det...
1600 GT:n fanns kvar i Linköping till sent åttiotal innan den gick uppåt Katrineholmstrakten. Tyvärr risade visst köparen ned den ganska snabbt. Satt en lätt trimmad 1600 C/F från en FF1600 med bl.a. Burton A2 kam och dubbla weber 40 DCOE på den, kompeltt med torrsump (som man tyckte var rätt kaxigt på en gatbil då ) Den var körmässigt egnetlgien roliga än RS:n pga lite bättre balans.

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
[quote="Bosse L"]
paulssonracing skrev:
Bosse L skrev:
Kul att se att bilen utvecklas hela tiden. Stilen är ju oslagbart rätt.
Capri Mk1 tillhör en av mina favvobilar från sent 60 ta., tidigt 70-tal.
Har haft 2 stycken när det begav sig tidigt 80-tal, en lätt hottad 1600 GT som byttes mot en tyskimport 2600 RS, ingen racebil dock utan en originalbil. Den skulle man haft idag, men den fick gå iväg för ett annat projekt, tyvärr.
Håller tummarna för att oturen håller sig borta kommande säsong, tycker du haft din beskärda del nu.
Hälsa fassan också!


Tackar Bosse ja absolut där är alltid något som behöver förbättras. Oj en 2600rs det är ju rätt coolt. Vet du om den bilen fortfarande är i sverige?

Nä 2600RS:en gick ganska snart iväg till Holland, mest pga att SBP var lite väl omständiga med intyg på allt möjligt ock omöjligt för importbilar på den tiden. Avhöll mig från egen import rätt länge efter det...
1600 GT:n fanns kvar i Linköping till sent åttiotal innan den gick uppåt Katrineholmstrakten. Tyvärr risade visst köparen ned den ganska snabbt. Satt en lätt trimmad 1600 C/F från en FF1600 med bl.a. Burton A2 kam och dubbla weber 40 DCOE på den, kompeltt med torrsump (som man tyckte var rätt kaxigt på en gatbil då ) Den var körmässigt egnetlgien roliga än RS:n pga lite bättre balans.


okej synd ju för äkta 2600 rs i sverige är ovanligt de såldes väll aldrig här när det bagav sig. Oj torrsump de e bra fräckt på en gat bil ja .

MVH

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Nu blir det troligtvis lite vettiga inside filmer.


Liter grejer som åker iväg på lack.

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Nya stolen har kommit äntligen något som man får plats i
En ny växelspaksknopp också.




_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
Jocke G.
Eksjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 98



Du kanske var tvungen att byta...
Själv väntar jag till nästa år med att byta stol i.o.m. att 5-års regeln på all säkerhetsutrustning träder i kraft.
Det var tydligen redan klubbat av SBF och skulle gälla all bilsport... Kul..

_________________
Jocke Glaés
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Jocke G. skrev:
Du kanske var tvungen att byta...
Själv väntar jag till nästa år med att byta stol i.o.m. att 5-års regeln på all säkerhetsutrustning träder i kraft.
Det var tydligen redan klubbat av SBF och skulle gälla all bilsport... Kul..


Nja den förra var inte så gammal men var tvungen att en stol som var längre i ryggen då den gamla var allt för kort. nästan hela huvet gick ovanför.

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
Larsac
Båstad
Här sen Jan 2009
Inlägg: 61



Tjenare!
Vi får väl se när min fiat skapelse få se dagsljus för första gången,där är ju en del kvar.
dom e jävligt fräcka era capris inte minst ljudet.När drar er säsong i gång då e de dags att klå farsan nu då eller det har du gjort

_________________
Lars Svensson
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Larsac skrev:
Tjenare!
Vi får väl se när min fiat skapelse få se dagsljus för första gången,där är ju en del kvar.
dom e jävligt fräcka era capris inte minst ljudet.När drar er säsong i gång då e de dags att klå farsan nu då eller det har du gjort


Ja det är bara till gatan eller?

Tackar ja du förhoppnings sjunger det lika fint detta året med. Den börjar faktiskt på knutstorp med danskarna den sista helgen i april. gå in på rhkswe.org så ser du hela kalendern där. Haha farsan klådde jag bägge sissta racen. rätt stolt va jag dock körde han av ena racet och de andra fick han stop and go så detta årets mål blir väll att faktiskt köra om honom på bana så att säga :P.

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211


Trådstartare
Nu är fjäderbenen i igen. Med renoverade stötdämpare och nya bussningar vilket isäg var spännande att byta efter att lagt större tiden till att nästan tillverka ett eget speciall verktyg med hjälp av en kukko avdragare plus massa pinnar och mög som mothåll trillade dom ut. jävla slit men nu är de bastanta och inte riktigt lika mycket cykelpump som förut.


_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

paulssonracing skrev:
huvlättning


Lite huvfladder är rejsigt thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Capri RS3100 1973|| Inside film sidan 8
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (71086 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande