Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Subaru forester 2,5 xt 06
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (33828 totalt)
p-bobban
Norrköping
Här sen Jul 2009
Inlägg: 58


Trådstartare
Nu så då va bromsarna inköpta idag då
Det bidde impreza sti brembo bromsar

Citera
johan_gt
Halmstad
Här sen Sep 2009
Inlägg: 4



Hur går det? Är bromsarna monterade?

_________________
Johan Mårtensson
Citera
p-bobban
Norrköping
Här sen Jul 2009
Inlägg: 58


Trådstartare
nepp inte ännu

väntar till våren då sommar sulorna kommer på för jag kör med 16"vinterskrud och då passar ej bromsarna.
Citera
p-bobban
Norrköping
Här sen Jul 2009
Inlägg: 58


Trådstartare
Nu har jag äntligen fått dit bromsarna fram
Eftersom jag inte hade några sti fälgar så fick jag köpa spacerplattor på 15mm så bromsarna inte gick emot
ekrarna på fälgen men nu funkar det som det ska.
Sedan har jag bytt intercoolern till en impreza sti IC.
Nästan så det va bolt on på intercoolern efter det så köpte jag från japan ett större huvscoop.
Det som jag väntar på nu är krängarna som va restat på whiteline

Jag har tagit lite bilder på ic och huvscoopet men jag glömde att fota då jag bytte bromoken i fram tyvärr.
Bilden från banan är premiären på Mantorp Park den 1 Maj 2010



Citera
skinkis
Halmstad
Här sen Aug 2008
Inlägg: 5



Gillar stuket du har fått till!
Tycker Forestern är bra skoj, hade en sådan för ett par år sedan som mest användes som dragbil till Cossien, men den hittade ut på banan någon gång när Cossien inte rullade.
Satt Tein fjädrar, JRM steg 3 samt uppgraderade klossar runt om.
Hängde med oförskämt bra på Gelleråsen med den.







_________________
Hampus Wallengren

Volvo C70 -98
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



F-sen vad fräck och oväntad ban-bil! thumbs up Detta var något helt nytt för mig, Forestern är ju redan snabb rakt fram i grunden, men att den var baserad på Impreza var en nyhet. Därmed kan den ju bli hur kompetent som helst. Du verkar vara en bra bit på vägen. thumbs up

Den här modellen ska minsann tas i beaktande nästa gång det blir byte av familjebil.

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
p-bobban
Norrköping
Här sen Jul 2009
Inlägg: 58


Trådstartare
Tackar Tackar kul att det uppskattas.

Jag kommer att köra på Superstage nästa helg.

Hoppas bara att mina krängare kommer till helgen så jag kan få dit dem innan nästa helg

Jag får återkomma med lite bilder och lite tider.Det kommer att vara första gången jag kör något liknande
så tiderna kommer nog inte vara riktigt lika bra så vida inte någon annan förare som verkligen kan köra bil
tar en test runda typ he he

Här är lite mer bilder från Mantorp park från den 1 Maj
Jag ingen aning om bra spår val mm.Men kul är det.






Citera
p-bobban
Norrköping
Här sen Jul 2009
Inlägg: 58


Trådstartare
Davve skrev:
F-sen vad fräck och oväntad ban-bil! thumbs up Därmed kan den ju bli hur kompetent som helst. Du verkar vara en bra bit på vägen. thumbs up

Den här modellen ska minsann tas i beaktande nästa gång det blir byte av familjebil.


Köp bara he he
Jag kommer tyvärr inte göra mer med bilen nu kanske nästa år eller året efter det
Jag har blivit singel nyligen så ekonomin som ensamstående förälder är inte kartigt.
Det blir inte många ören kvar efter att räkningarna är betalda.
Citera
p-bobban
Norrköping
Här sen Jul 2009
Inlägg: 58


Trådstartare
Jahupp då har jag kört Superstge i Emmaboda för första gången

Det var riktigt kul Den sämsta tiden va riktigt lååååång 1.53.00 det var det första varvet.
Efter det så låg jag på dryga 1.40 1.45 på Lördagen Jag gav upp efter tre omgångar för jag hade sådan huvud värk och skakis i kroppen så jag kunde inte koncentrera mig. Så jag lånade ut bilen till Ubbe på ssi
och han satte en fin tid på 1.34.28 med min bil.Jag kan ju säga att Ubbe på impreza klubben var snabbast på banan både på Lördagen och Söndagen med sin bil Bästa tid för honom var på Lördagen 1.25.68 och sedan fick han en tid på 1.24.87 på Söndagen.Grattis Ubbe.

Nåväl tillbaka till mina tider så låg jag och nötte på 1.37-1.36 ca men jag fick faktiskt två st kanon tider
på 1.34.25 och en tid på 1.34.56 så jag är ganska så nöjd med de tiderna eftersom det var första gången jag överhuvudtaget kört på Bilsport superstage bana nere i Emmaboda.
Med lite mer mos under huven så tror jag att man kan få riktigt bra tider där nere.

tjing på er på en stund.
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Såg denna bil på hamnen i Visby idag och tyckte att jag kände igen den. Hem och leta på rejsa.nu och minsann hade man rätt

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
p-bobban
Norrköping
Här sen Jul 2009
Inlägg: 58


Trådstartare
Sååå rätt så jag va nere i hamnen och käka glass med barna

Morsan bor ute i Tofta så hehe man är minst en gång om året på ön

pärlan är lite sliten efter två vintrar på isen spoilern fram är sprucken och lite små grejor hmm en tvätt behöver den och så har jag inte kört något i år pga ekonomin så STI brembo bronsarna ligger krar på hyllan tyvärr
Jag och barnen är kvar på ön till den 21e så du kommer säkert se mig igen hehe du får vinka då heheh:)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Subaru forester 2,5 xt 06
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (33828 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande