Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum I morgon är det dags! | 3 besök senaste veckan (2590 totalt) |
|
||||
Jo, efter 100 mil, 13 timmar i bilen, 19 timmar från uppstigning till sänggående, så har en Porsche 924 turbo parkerat i garaget.
Den har tävlat i Porsche Club Sverige Racing och Roadsport tidigare. Ägare och förare sen 97 var Micke&Lennart Söderström. Byggd (93-94?)och tävlad med av Krister Andersson & Henrik Roos. Breddad till Carrera GT/GTS utseende och lättad enligt gängse metoder. Intercoolersystem enligt Carrera GT med kylaren uppe på motorn och intag av kyllyft via stor scoop uppe på huven. Bilder kommer om några dagar! EDIT: Micke&Lennart är inte så lessna över att dom blivit av med 924:an, dom håller på med ett 700kg-projekt med Porschekomponenter som sjösätts 2004. När Micke tycker det är dags kommer han nog att berätt mer här! _________________ Pär Hylander |
||||
Julafton två gånger i år. Såg bilderna du mailade till mig.... Jag skulle behöva en likadan frontspoiler. Har du provkört bilen? Lite nyfiken på en jämförelse med min kärra. Är motorn helt original nu? Skriv lite om bilen nu då.... En sak till, hur mycket väger den? Min ligger på 990-1000kg utan förare.
Jag är tillbaka i Halmstad den 18 Januari, kommer ner och tittar då om det är OK. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Jamen, då får du ta å masa dig upp hit till Laholm med en kamera, Johan! Jag har nämligen ingen sånndärringa modern kamera man kopplar till datorn! Vikten finns det ett par olika uppgifter på, 1025 kg. Sen att den skulle vara lättad ytterligare (underredsmassa) och en reletivt färskt våguppgift på 1036 kg, men då med okänd mängd bränsle. Så den är ju ganska lätt för att vara en Porsche, dock inte Utzon-lätt eller FSN-lätt. Men jämfört med mycket annat så är den ju tung som tusan Motorn är i princip orginal förutom laddluftkylaren. Den har tidigare haft mycket högt turbotryck men bränslesystemet (K-jettronic) ville tydligen inte hänga med riktigt vilket orsakade ett antal haverier. Men nu är den kraftigt "ned-tunad" (orginal turbotryck) för att förbättra tillförlitligheten, säljaren bedömde 180-185 hk för tillfället. EDIT: Efter att ha provkört på en oplogad väg i ett industriområde med Pirelli PZero C på så hade den kunnat ha vad som helst mellan 150 och 300 hk utan att jag märkt någon skillnad... Klistrar in några arkivbilder på den från www.pscracing.nu oj, här var det två bilar som hade försökt vara på samma plats samtidigt. Scoopet till laddluftkylaren syns bra oxo. Här kan man se "bolt-on"-breddningen bak från Carrera GT _________________ Pär Hylander |
||||
Definitivt det förstnämnda (har tre uppsättningar begagnade R-däck att slita ut!) och kanske/troligen på det förstnämda (Roadsport och clubracing) _________________ Pär Hylander |
||||
Jag tar det som en inbjudan Dock så blir det inte nu, men jag lovar att varna innan [Någon sitter hemma, sjuk, och har det tråkigt på nyårsafton ] _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Ja, det tycker jag du ska göra .Titta här t.ex https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Pär Hylander |
||||
Ja, men jag funderar på att sätta dit en LGF-skylt baktill så att folk är försiktiga när dom varvar mig under mitt rookie-år Tja, lite svårt att se chaffisen i bilen, men bilen är ju väääääldigt lik Pajjes bil iaf _________________ Pär Hylander |
||||
om du är ute och fixar LGF-skylt så kan du ta en till mig med Jag blir väldigt rädd när det svänger fort. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Allmänt banåkaforum I morgon är det dags! | 3 besök senaste veckan (2590 totalt) |