Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
I morgon är det dags!
3 besök senaste veckan (2590 totalt)
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
100 mil med biltransportsläp.....

_________________
Pär Hylander
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Ujjj, nu blir jag nyfiken ??? Vadan skall Herr Hylander släpa hem då ??

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Ja berätta nu! Jag hoppas det stavas porsche...?

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Jo, efter 100 mil, 13 timmar i bilen, 19 timmar från uppstigning till sänggående, så har en Porsche 924 turbo parkerat i garaget.

Den har tävlat i Porsche Club Sverige Racing och Roadsport tidigare. Ägare och förare sen 97 var Micke&Lennart Söderström. Byggd (93-94?)och tävlad med av Krister Andersson & Henrik Roos.

Breddad till Carrera GT/GTS utseende och lättad enligt gängse metoder. Intercoolersystem enligt Carrera GT med kylaren uppe på motorn och intag av kyllyft via stor scoop uppe på huven.

Bilder kommer om några dagar!


EDIT: Micke&Lennart är inte så lessna över att dom blivit av med 924:an, dom håller på med ett 700kg-projekt med Porschekomponenter som sjösätts 2004. När Micke tycker det är dags kommer han nog att berätt mer här!

_________________
Pär Hylander
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Julafton två gånger i år. Såg bilderna du mailade till mig.... Jag skulle behöva en likadan frontspoiler. Har du provkört bilen? Lite nyfiken på en jämförelse med min kärra. Är motorn helt original nu? Skriv lite om bilen nu då.... En sak till, hur mycket väger den? Min ligger på 990-1000kg utan förare.

Jag är tillbaka i Halmstad den 18 Januari, kommer ner och tittar då om det är OK.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Pär Hylander skrev:
Bilder kommer om några dagar!


Några dagar?

Jag tycker att vi bestämmer att bilderna skall upp här direkt

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:
Pär Hylander skrev:
Bilder kommer om några dagar!


Några dagar?

Jag tycker att vi bestämmer att bilderna skall upp här direkt


Jamen, då får du ta å masa dig upp hit till Laholm med en kamera, Johan! Jag har nämligen ingen sånndärringa modern kamera man kopplar till datorn!

Vikten finns det ett par olika uppgifter på, 1025 kg. Sen att den skulle vara lättad ytterligare (underredsmassa) och en reletivt färskt våguppgift på 1036 kg, men då med okänd mängd bränsle. Så den är ju ganska lätt för att vara en Porsche, dock inte Utzon-lätt eller FSN-lätt. Men jämfört med mycket annat så är den ju tung som tusan

Motorn är i princip orginal förutom laddluftkylaren. Den har tidigare haft mycket högt turbotryck men bränslesystemet (K-jettronic) ville tydligen inte hänga med riktigt vilket orsakade ett antal haverier. Men nu är den kraftigt "ned-tunad" (orginal turbotryck) för att förbättra tillförlitligheten, säljaren bedömde 180-185 hk för tillfället. EDIT: Efter att ha provkört på en oplogad väg i ett industriområde med Pirelli PZero C på så hade den kunnat ha vad som helst mellan 150 och 300 hk utan att jag märkt någon skillnad...

Klistrar in några arkivbilder på den från www.pscracing.nu


oj, här var det två bilar som hade försökt vara på samma plats samtidigt. Scoopet till laddluftkylaren syns bra oxo.





Här kan man se "bolt-on"-breddningen bak från Carrera GT

_________________
Pär Hylander
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354



Det där såg ut att vara en trevlig leksak!
Ska det tävlas eller köras vanliga banträffar med den?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Mäkinen skrev:

Ska det tävlas eller köras vanliga banträffar med den?


Definitivt det förstnämnda (har tre uppsättningar begagnade R-däck att slita ut!) och kanske/troligen på det förstnämda (Roadsport och clubracing)

_________________
Pär Hylander
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Pär Hylander skrev:
Jamen, då får du ta å masa dig upp hit till Laholm med en kamera, Johan! Jag har nämligen ingen sånndärringa modern kamera man kopplar till datorn!


Jag tar det som en inbjudan

Dock så blir det inte nu, men jag lovar att varna innan

[Någon sitter hemma, sjuk, och har det tråkigt på nyårsafton ]

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



thumbs up Cool thumbs up

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:


Jag tar det som en inbjudan



Ja, det tycker jag du ska göra thumbs up .Titta här t.ex https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=7581#7581

_________________
Pär Hylander
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Den ser riktigt rejsig ut!!!! Är det Pajje som ligger före på den sista bilden??

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
FSN skrev:
Den ser riktigt rejsig ut!!!! Är det Pajje som ligger före på den sista bilden??


Ja, men jag funderar på att sätta dit en LGF-skylt baktill så att folk är försiktiga när dom varvar mig under mitt rookie-år

Tja, lite svårt att se chaffisen i bilen, men bilen är ju väääääldigt lik Pajjes bil iaf

_________________
Pär Hylander
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Pär Hylander skrev:


Ja, men jag funderar på att sätta dit en LGF-skylt baktill så att folk är försiktiga när dom varvar mig under mitt rookie-år



om du är ute och fixar LGF-skylt så kan du ta en till mig med Jag blir väldigt rädd när det svänger fort.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Allmänt banåkaforum
I morgon är det dags!
3 besök senaste veckan (2590 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande