Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mercedes Brabus CE36 1989 Projekt 300 Yellow peril | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 5 besök senaste veckan (76819 totalt) |
Jo det kändes lite som ett helgerån att ta fram vinkelslipen - men det är ju en modifierad bil till att börja med, så i den andan är det dags att uppdatera.
Här är vi idag... ...och hit ska vi. Det känns lite som när Win95 inte klarade mer än 2 Gb stora hårddiskar, inte kunde man väl tro att det någonsin kunde komma något större än det. Samma sak med min hastighetsmätare - 300 var gränsen man inte skulle gå över 1989, men inte nu längre _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Riktigt häftig bil och spännande planer, detta kommer jag följa
Bromsarna du har uppgraderat med är verkligen bra, har dem på min 2.5-16 och de fungerar otroligt bra på bana _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Eftersom det här kommer att ta ett tag får vi nöja oss med lite fler bilder på arbetet med skärmarna tills vidare...
Inner- och ytterskärm måste passa ihop exakt, så det blir till att plocka av och på några gånger... Lyckligtvis finns det klyftiga små klämmor som håller plåten på plats mellan varven Då blir det lättare att ta loss bitarna för lite hårdare bandage... Ibland vill man använda en gammal hederlig hammare...här är det innerskärmen som får sig en omgång. Ett mothåll som hängt med ett tag... _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
I Bengts garage finns det bara plats för gula bilar... Själv rotar jag runt och hittar diverse garage-porr Med hjälp av Engelska hjulet ovan kan man (om man kan) forma till runda former George Clinton och Parliament Funkadelic undrar om du är Up for the downstroke...eh, slope... Det ser så lätt ut at TIG-svetsa... Dit med en liten kant att fästa ihop med ytterskärmen... och så slipar vi lite igen... Se så bra det passar Nu är det nära att första sidan är redo för fastsvetsning. _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Gott att höra, jag har inte hunnit köra min bil många kilometer ännu efter bromsbytet, och framförallt inte hårt - däcken tar i bak vid minsta lilla provokation. Ett par hårda inbromsningar från 160-180 är allt jag testat och det verkar ju funka... Har du bytt huvudbromscylindern/bromsservo också? Jag behöll min gamla med enkelmembran, man får trampa på lite mer för att få det att betta efter bytet, men det är å andra sidan kanske bara bra med lite mer doseringsmöjligheter... _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Vilket arbete ni lägger ner, det är ju bara en merca
Ser jättefint ut, hur mycket bredare gör ni den ? |
||||
Det är inte en Merca, det är en BRABUS! Läste med intresse din historia ang. VV, Transportstyrelsen och Jantelagen. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Vilken tur att du har en soffa att gömma dig bakom Vi gör den bara så mycket bredare som behövs för att 265:orna bak ska passa utan problem, ingen Koenig-breddning med andra ord Förhoppningsvis kommer man inte att tänka på breddningen när den är gjord, en diskret pregnans över höfterna är det som eftersträvas... Såhär nånting...vänster o original höger sida. _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Jo, jag önskar att jag kunde säga att jag överdrev, men tyvärr... Nu tar vi dock nya friska tag och ser framåt. Är din Pagoda manuell eller kör du med knuffomatic? Älskar den bilen f.ö. _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Nu blev jag lite Min första MB och tillika första bil jag köpt för egna pengar var en manuell 280S från 1970. Jag älskade den bilen högt och rent fastän den var ett vrak med 27 (kända) tidigare ägare och minst 130.000 mil på nacken. Då som nu var en välskött Pagoda en dröm... Det här var det närmaste jag kom (om man nu kan kalla det nära) Jag hade den till påseende i några dagar innan jag slutligen bestämde mig för att näe...det var ju en automat, och dåtidens automater var ju inte så roliga... Idag skulle jag gärna ha köpt den bilen och hoppat över diverse annat, men men... _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Antingen är detta en karta över norra Australien eller så har jag hittat rost, minsann... Mera bromsporr, nu börjar skivorna mattas när bilen står still för länge... ...men Bengt han bara svetsar obekymrat vidare... Det är klart, det är ju inte bara min bil som får sig lite nya detaljer. _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Här är det tänkt att en Lysholm ska kunna gömma sig under grenrören...de ser kanske inte så rejsiga ut men finns det någon som kan svara på om det finns något att hämta effektmässigt att byta ut dessa rör mot något annat? Jag har sett att ex.vis en av bröderna Ajdén tillverkar extraktorgrenrör, kan det vara något? Då ser det här tuffare ut i alla fall... ...och den här. _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Alldeles riktigt...men jag kommer så småningom också att skita ner mig, plåtarbetet lämnar jag dock med varm hand till Bengt Nästa vecka någon gång ska jag med lite tur kunna börja med en del plastarbeten, det blir första gången jag gjuter plast så det kan bli hur fel som helst _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Hmm, att få denna bil att gå förbi 300km/h med EFI är inga omöjligheter alls.....!
om du får bort luftflöds DÖDAREN (ke-luftmassmätaren) så kommer du märka skillnad direkt! på min 16v fick jag +30Nm direkt! Den som har mest kunskap om att montera sprut på M103 motorena i sverige är Roman på http://www.turbobanditen.se _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Så trevligt...och Roman är ju inte så långt borta heller. Jag har ju naturligtvis kastat ett o annat öga på hans galenskaper så ett besök där kommer nog att stå på tur framöver. Jag ska bara träna lite mer bänkpress först och skaffa mig ett gäng tatueringar _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Såhär nånting hade jag tänkt mig att fixa till insug med kylning, det blir laminova kylstavar kopplade antingen till en IC eller kanske direkt till AC-kylen (det lär visst funka). Så fick jag en anledning att behålla AC i bilen också
Är jag alldeles ute o cyklar får nån gärna hojta nu... Autorotor eller Lysholm, det är frågan _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Själva bilen ska få sig en ny nos ditpassad...det ska jag nog klara själv i alla fall _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Vilken cool bil det kommer bli. Det verkar ju finnas plats för ett extractor rör utan bekymmer... Köp!
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Först tar man sin befintliga front och lägger upp&ner, tejpar, ritar och klipper... Sedan lite mer tejp, en stilla bön att man vet vad man gör och sen så klipper vi i plasten... Hmmm, ska nog gå att få till tillslut... Arggh, jag äter småbilar till frukost! _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mercedes Brabus CE36 1989 Projekt 300 Yellow peril | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 5 besök senaste veckan (76819 totalt) |