Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 9 besök senaste veckan (77322 totalt) |
|
||
![]() Så har vi då kommit till vårt nya hem...Bildelsimporten ![]() Dagens första åtgärd var att skruva dit en blingpinne... ![]() Tanken är dock att jag ska ägna mig åt att få till en slät undersida nu när jag har en lyft att tillgå ![]() Första punkten på programmet blir att skruva fast spoilern ordentligt - även om gaffatejp är högsta mode så sitter det inte fast så bra... _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
![]() Så har man varit å kört lite gul svarttaxi i storstan då.... ![]() Nä men allvarligt talat, givetvis blir det till att komma på något bra sätt att bredda bakre kofångare. Jag är inte förvånad att det inte passade rätt av... _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
![]() I övrigt har jag skaffat lite mer blingigt kåålfiber. Jag motiverar det med att dessa väger mindre o tar mindre luft... ![]() ![]() och så har jag ägnat mig åt att fixa bakre dörren på sambons Pajero. Väldigt agrikulturell bil... _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
![]() Inte mycket som hänt på sistone - men jag har låtit göra ett pressverktyg... ![]() Andra halvan ![]() och så här blev det vid första testpressningen. ![]() ...undertill. Så om någon känner för att försänka sina huvlås så vet ni hur. Åker ni förbi Uppsala går det bra att låna mojängen ![]() _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
![]() Idag har jag gjort gula busspoletter... ![]() Jag gjorde dem av min motorhuv. ![]() Naturligtvis tappade jag pressverktyget gjort i 10mm stålplåt rakt på en framskärm ![]() ![]() Så Bengt fick hjälpa en stackars klumpeduns. Han tog på sig finskjortan dagen i ära... ![]() ...och så här blev det. _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
Kul med framsteg!
Men de där staget kan du kasta... kommer inte göra ngt för svängegenskaperna eller styvheten.... Enbart en fin grej i motorrummet.. sorry ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Jo, jag har en känsla av att du har rätt. Jag kommer att byta blingstaget mot ett stålrör istället, fästena var det jag var ute efter i första hand. På måndag är det dags för lackering, så nu måste jag sätta lite fart med att fixa resten. _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
+1 ![]() _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||
Blir ingen förbättring med de heller... Som du vet rör sig stötdämpar torns infästningarna i gummit när du svänger på ratten för fullt, detta måste de göra för att inte göra sönder stötdämparn. Men någon större kraft från länkarmen tar sig inte upp i tornet. Den stannar i fjädern och rambalken! MEN om du skulle bygga om till coilovers å riktiga camberplattor i stötdämpar tornet, ja då kanske du får någon funktion/nytta av staget! Men innan dess....nopp! _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Sicken tur att jag kommer att byta till coilover o pillowball då - annars hade man ju stått där som ett fån med sin fina blingpinne.
Tackar för glada tillrop i övrigt - det blir snart lite mer ordentliga uppdateringar. _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
Apropå stora klumpedunser - igår slötittade jag på Motors TV och fick syn på en sån här:
![]() Den är ju iallafall lite tysk och definitivt en klumpeduns men gick riktigt bra innan däck o bromsar var slut - 1 varv innan målgång. och vem kan glömma den här? ![]() _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
![]() Dags att ge begreppet pizzaräser en ny innebörd... ![]() Göra hål i huve var så roligt så jag gjorde några till ![]() Lättningshål...nu vet jag varför folk gillar kolfiberhuvar - en huv väger en del. ![]() Sådärja... ![]() Fy ![]() _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
om du väljer att fortsätta med påskgul på utsidan, hade du kunnat matcha det med en lila läderklädsel på insidan. Smakfullt är ju bara förnamnet!
![]() Vill du avslöja färgen i förskott, eller är du en sån där som intalar dig att folk blir jättenyfikna av att inte få reda på det? ![]() Jag är i alla fall jättenyfiken... |
||
Det blir fortsatt knallgult - en o annan tycker det är förskräckligt men jag gillar det på något konstigt vis. Lila interiör blir det när hockeyfrillan vuxit till sig (vilket inte lär hända).
_________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
![]() Men innan lack var det dags att snygga till lufthålen ![]() Efter att ha sågat ut två mallar i formplyfa, den ena aningen större än den andra, spändes det hela fast och bankandet tog sin början ![]() Många små lätta slag (och en del hårda och missriktade av yours truly) senare började det arta sig ![]() Lite tillsnyggning inifrån... _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
![]() Jag gjorde 8 st klamrar efter Bengts anvisningar som sedan svetsades fast ![]() Viktigt att skydda spåret där så småningom ett tjusigt (hoppas jag) gälpaket av aluminium kommer att hamna ![]() Fyra styck per sida borde räcka - slutlig design återkommer vi till efter lackering _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
![]() Dags att svetsa fast en tjock tråd på ovansidan i framkant av hålen (använd ej tummen som svetstång om ni nu inte insisterar) ![]() Dags att plocka fram tennet igen ![]() Uppbyggnad av förhoppningsvis aerodynamisk flap i framkant borde rent teoretiskt hjälpa till att suga ut varmluft ![]() Med hjälp av specialpinne formas tennet ![]() Lite slipning så blir det nog bra... ![]() Good enough - lite gul färg på det där så... _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 9 besök senaste veckan (77322 totalt) |