Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Tipsa om bästa vägen genom Tyskland idagsläget | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 22 besök senaste veckan (157465 totalt) |
Körde ner torsdag 27 aug Kielfärjan, Hannover, Köln funkade sådär 6 tim inget rekord.
TF tors kväll, trackday RSR fre, Moseldalen fre eml, middag och vin på pensionen, läggdags kl 2030. Hem lö 29 aug, startade i Nurburg kl 0330! Full fart A1, sedan av mot Hannover i Dortmundregionen, framme Puttgarden vid 0900, helt ok, hade stannat för en micronap på vägen. Laxmacka på färjan, mininap på bildäck, sedan DK, bron och hemma i Kullavik sö Gbg 1430, 11 tim, helt ok :-) _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
||||||||
Har ett stort gäng Porschar som skall köra över Öresundsbron på tisdag morgon.
Vi skall visserligen inte direkt ner till ringen utan först till SPA, men det skiljer ju inte så mycket på vägvalet.. Vad sägs om följande? Köpenhamn E20 -> E47 / E55 Puttgarden E47 / A1 E22 / A1 Hamburg E45 / A7 E45 / A7 Hannover E30 / A2 -> E34 / A2 E37 / A1 Köln E40 / A4 E42 Francorchamps _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||
Tar ni bron så var medvetna om att från i dag så är det kamerövervakad hastighetsmätning. http://sydsvenskan.se/sverige/articl Drygt då tunneln har underbar akustik. Som gjord för att veva ner rutorna och gasa lite. _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD |
||||||||
Pär, Jag rullade den (på andra hållet) för två veckor sen och det var ok, men inte mer.
En hel del arbeten i Tyskland, på bägge hållen. Vägarbetet runt Verviers är dock klart nu. Av radion att döma så är det trots allt bättre att gå via Hannover än Dortmund och att gå ner via Kassel mot Fulda är bara försvarbart om man ska in om Ringen på väg mot Spa. Lycka till. (var runt Spa ska ni bo förresten?) |
||||||||
Ni får passa på att bytlånas bilar precis innan bron Ha så skoj! |
||||||||
AAHH!! Det var surt.. Satte dessutom lite stopp för en del av mina planer. Jaja.. Bara att räta in sig i ledet då. Förresten, du skall inte ner? Du var väl nere vid denna tiden förra året!?
Då är det inte helt tokigt då. Va bra! De flesta skall bo på Le Relais de Pommard i Francorchamps. Bodde där förra året och var mycket nöjd..
Frågan är vad danskarna går efter, regplåt eller ansikte.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||
Min åker med Per på Eurotransport så det blir dieselknack som bäst. _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD |
||||||||
Hade väl för mig det.. [/quote] _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||
fortfarande detta som gäller? _________________ Fredrik Olsson BMW E46 330i M 2001 Jaguar XJS 3,6 1988 |
||||||||
Frågar ungefär som föregående talare, några uppdateringar på vägarbeten i år? Jag tar bågen ner om 4 veckor och det är ju trevligt om man kan ta den väg som har minst vägarbeten
_________________ Daniel Borgström Yamah YZF-R1 2009 Toyota iQ 2010 Varv på Ringen: 50 BTG 8:48 |
||||||||
Är A1--> A7 via Hannover fortfarande bästa vägen? Antar att de flesta kör bron + Rödby -Puttgarden? |
||||||||
Japp!
Knappa in Hannover när du kommit till Puttgarden så hamnar du rätt. Körde för ett par veckor sen och det var nästan inga arbeten och förvånandsvärt lite trafik. De flesta verkar köra A1 på default, och det var tydligen fortfarande långa arbeten där. (när ska de bli klara??) Bron är en lång omväg norrifrån men möjligtvis (?) snabbast. Jag föredrar Helsingborg-Helsingör som gammal orienterare (fågelvägen!). |
||||||||
http://www.finnlines.com/passenger_swe/ ?
Vet att Mattias o Roger valde Malmö-Travemünde på utvägen i våras och var nöjda. Någon mer som har erfarenhet? Är som jag förstått en hel del mil som kan sparas in på detta.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||
Man kan nog spara 20 mil på det men å andra sidan så tappar man tid på färjan som är svår att utnyttja effektvt efter att man fikat och slagit en 7:a. Kör nästan alltid Helsingborg-Helsingör + Rödby-Puttgarden och därefter via Hannover och har hittills som bäst lycktas komma undan med drygt nio timmar inklusive färjor mellan Huskvarna och Köln (105mil) _________________ Anders Jonsson, 77,3 Km från NS Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl "Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil" |
||||||||
|
||||||||
Tveklöst. A7 till Hannover, 352 som ansluter till A2 till Dortmund och sen A1 alt. A1 och 61:an resten av vägen. Vi körde A1 till Bremen för en vecka sedan eftersom vi skulle vidare till Holland. Ca. 20 vägarbeten på A1 fram till Bremen. De bygger ut A1 till tre filer vilket är bra men undvik den tills det är klart. _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD |
||||||||
Nürburgring Tipsa om bästa vägen genom Tyskland idagsläget | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 22 besök senaste veckan (157465 totalt) |