Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Tipsa om bästa vägen genom Tyskland idagsläget
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
12 besök senaste veckan (157432 totalt)
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Dom fyra sista resorna, två i år o två förra året har jag på nervägen åkt över Kassel - Koblenz, är ju lite längre men jag gillar att åka i Kasselbackarna , och så är det ju mycket vägarbeten vid Remscheid - Köln som man slipper. Kan inte minnas att jag någon av gångerna har blivit stående i någon kö.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3371



Någon som använt något av de två "spårvalen" på de sissta?
Skall 23-25sep å önskar så bra flöde som möjligt.....

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Henric_H
Mjölby
Här sen Jul 2005
Inlägg: 124



Körde ner i helgen som var och fortfarande är vägen via Hannover mot Dortmund den bästa.
Inte på långa vägar lika mycket vägarbete som det är på 1:an via Bremen.

_________________
Henric Hägglund
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Henric_H skrev:
Körde ner i helgen som var och fortfarande är vägen via Hannover mot Dortmund den bästa.
Inte på långa vägar lika mycket vägarbete som det är på 1:an via Bremen.


Dagens sanning

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



Ska åka Karlstad - Aachen under morgondagen. Forfarande snabbast att åka via Hannover?

_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
Henric_H
Mjölby
Här sen Jul 2005
Inlägg: 124



Ja

_________________
Henric Hägglund
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137



Andreas ottosson skrev:
Ska åka Karlstad - Aachen under morgondagen. Forfarande snabbast att åka via Hannover?


Det lär det vara fram till slutet av 2012 när A1:an är färdig.

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
*

Här sen Okt 2008
Inlägg: 281



Glöm inte att berätta hur vägen var Andreas, jag tar tacksamt emot info inför lördagens resa ner
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



Måns Wilke skrev:
Glöm inte att berätta hur vägen var Andreas, jag tar tacksamt emot info inför lördagens resa ner


Då blir det via Hannover! om boendet har någon internetuppkoppling att erbjuda kommer det förhoppningsvis upp info imorrn kväll, annars blir det efter att F1-helgen är över.

_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137



För A1 finns info i länk nedan.


http://www.a1-mobil.de/baustellen.php

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



Ledsen för det sena sveret, men jag hade fullt upp med annat under helgen.

På nervägen med start runt 12.00 i Puttgarden var det Stau i princip konstant tills en bit förbi Hannover. Problemet i det fallet var väl förmoligen att vi helt enkelt var ute vid fel tidpunkt, så någon annan väg hade förmodligen inte varit bättre.

På hemvägen nu i natt flöt det på betydligt bättre och vi kapade ca två timmar Aachen-Puttgarden trots KRAFTIGT regn i större delen av vägen.

_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137



Rapport från nerresa i tisdags.

Resväg: A1 - A7 - 352 - A2 - A1 - L115 - B258

Staus på nervägen:

Jag noterade endast de gånger man stod helt still.
På A7 och A2 var ett par baustellen men det flöt på utan stopp.


E6 Löddeköpinge till Malmö
Köpenhamn ringvägen
A1 mellan Pansdorf och Lübeck.
A1 mellan Lübeck och Hamburg
A1 utanför Köln
A1 sista bite efter att den delats med 61:an.


Kommer man via Lübeck istället för Puttgarden så slipper man det första hindret.

I Köln kan man vika av via A3 om det är stopp.

Sista sträckan rekommenderas 61:an mot Koblentz istället för A1 hela vägen.

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Henric_H skrev:
Körde ner i helgen som var och fortfarande är vägen via Hannover mot Dortmund den bästa.
Inte på långa vägar lika mycket vägarbete som det är på 1:an via Bremen.

Körde samma väg idag och det funkade ganska bra. Var rejäla köer när man närmade sig Köln och Bonn men en fredag eftermiddag blir det nog inte bättre oavsett vägarbete eller inte.
Kunde hålla bra hastigheter ganska långa stunder större delen av sträckan innan A1 den sista biten.

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Någon som åkt senaste veckan och kan lämna en rapport? Vi är ett gäng som rullar nedåt 28:e.

_________________
Nils Erixon
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11879



NErixon skrev:
Någon som åkt senaste veckan och kan lämna en rapport? Vi är ett gäng som rullar nedåt 28:e.


Åkte för cirka två veckor sedan och jag skulle definitivt fortsätta med att undvika A1. Hannover & Dortumund är det som gäller thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Fick samma rapport igår, en kompis satt fast i sex timmar kring Hamburg. Det slipper man ju inte undan oavsett om man tar A7 eller A1.

En liten omväg (ca 40km) som nog kan löna sig om det är så tjockt är att gå på B207 utanför Lübeck, växla till B209 och gå på A7 i höjd med Soltau.

På hemvägen tänkte vi testa A1, byte till A2 kring Köln, för att sen gå på A7 i Hannover.

Vi åker ner till Goslar redan på söndag, så jag kan nog avlägga rapport kring hur 207/209 varianten fungerar.

Har någon tipps hur hur man kan pejla det aktuella trafik läget undertiden man är påväg ner? Gärna via nätet.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Dignell skrev:
På hemvägen tänkte vi testa A1, byte till A2 kring Köln, för att sen gå på A7 i Hannover.


Fungerade klockrent trotts att vi kom till Hamburg vid 17-18 hugget på torsdag kväll (sämta tiden) Var lite köer in i Hamburg men inte speciellt farligt. I övrigt stod det inte still en enda gång under resan Nür -> Hamburg

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



Jag läste lite på Scandlines hemsida(Rödby-Puttgarden). Där står det att man ska boka plats på färjan(minst 4 timar i förväg).

Hur brukar ni göra med bokningarna, jag tänker speciellt på hemvägen när man inte vet hur det blir med eventuella köer osv...


.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11879



ThomasT skrev:
Jag läste lite på Scandlines hemsida(Rödby-Puttgarden). Där står det att man ska boka plats på färjan(minst 4 timar i förväg).

Hur brukar ni göra med bokningarna, jag tänker speciellt på hemvägen när man inte vet hur det blir med eventuella köer osv...


Jag har stått i kö i tre timmar en gång i Rödby, en bokning då hade ju inte hjälpt ett skvatt...förstår inte överhuvudtaget varför i hela fridens namn man ska boka.

För övrigt kan jag varmt rekommendera att skippa Rödby/Puttgarden och istället åka "långa vägen" över Danmark, har provat det två gånger i år och även fast det är ca 15 mil längre så tjänar man tid på det. Dessutom slipper man oroa sig över köer

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137



ThomasT skrev:
Jag läste lite på Scandlines hemsida(Rödby-Puttgarden). Där står det att man ska boka plats på färjan(minst 4 timar i förväg).

Hur brukar ni göra med bokningarna, jag tänker speciellt på hemvägen när man inte vet hur det blir med eventuella köer osv...


.



Biz och vip-line = garanterat med nästa avgång.
I övrigt hatar jag de där båtarna och framförallt den vidriga sörja de serverar som substitut för mat till ockerpriser.

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11879



David E skrev:
Biz och vip-line = garanterat med nästa avgång.
I övrigt hatar jag de där båtarna och framförallt den vidriga sörja de serverar som substitut för mat till ockerpriser.


Fast biz och vip-line hjälper ju inte om man måste köa fem kilometer för att komma fram till färjan...
Gällande maten håller jag med till 110%

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Nürburgring
Tipsa om bästa vägen genom Tyskland idagsläget
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
12 besök senaste veckan (157432 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande