Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nya Porsche 997 GT3RS!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
26247 besök totalt
Solid
Stockholm
Här sen Maj 2006
Inlägg: 60



Det här är kanske redan sagt, men. Det är inte så att Porsche har skippat PDK:n i den här uppdateringen av helt internpolitiska skäl? För att GT3 (RS) inte ska bli snabbare än GT2? Eftersom den senare inte heller har fått någon dubbelkopplingslåda samt att PDK gör bilen x (har läst allt från 2 till 8) sekunder snabbare på Ringen.

_________________
Jesper Alm
Banbilen blev en barnbil
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Solid skrev:
Det här är kanske redan sagt, men. Det är inte så att Porsche har skippat PDK:n i den här uppdateringen av helt internpolitiska skäl? För att GT3 (RS) inte ska bli snabbare än GT2? Eftersom den senare inte heller har fått någon dubbelkopplingslåda samt att PDK gör bilen x (har läst allt från 2 till 8) sekunder snabbare på Ringen.


Japp det är väl typ konstaterat att Porsche valt att vänta med PDK, kompetensen hos Porsche överstiger vida alla idioter som sitter här och kommenterar (inklusive en annan) således blir det patetiskt med Porsche talbianer som har så liten tillförtro på sitt eget märke....Porsche har säkerligen kunnat montera PDK på vilken modell som helst sedan länge men gör bara det minsta dom behöver göra för att tjäna pengar...
Porsches styrelse är nog inte helt lost......
Givetvis handlar ALLT om politik/pengar och där kan det ofta bli fel.......

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
the furious seventh

Här sen Mar 2009
Inlägg: 254

Namndispens
Namndispens

Mats Thur skrev:
Solid skrev:
Det här är kanske redan sagt, men. Det är inte så att Porsche har skippat PDK:n i den här uppdateringen av helt internpolitiska skäl? För att GT3 (RS) inte ska bli snabbare än GT2? Eftersom den senare inte heller har fått någon dubbelkopplingslåda samt att PDK gör bilen x (har läst allt från 2 till 8) sekunder snabbare på Ringen.


Japp det är väl typ konstaterat att Porsche valt att vänta med PDK, kompetensen hos Porsche överstiger vida alla idioter som sitter här och kommenterar (inklusive en annan) således blir det patetiskt med Porsche talbianer som har så liten tillförtro på sitt eget märke....Porsche har säkerligen kunnat montera PDK på vilken modell som helst sedan länge men gör bara det minsta dom behöver göra för att tjäna pengar...
Porsches styrelse är nog inte helt lost......
Givetvis handlar ALLT om politik/pengar och där kan det ofta bli fel.......


visst du är en som vet så mycket! wow .. applåder

_________________
Tomas M
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



panda skrev:
Mats Thur skrev:
Solid skrev:
Det här är kanske redan sagt, men. Det är inte så att Porsche har skippat PDK:n i den här uppdateringen av helt internpolitiska skäl? För att GT3 (RS) inte ska bli snabbare än GT2? Eftersom den senare inte heller har fått någon dubbelkopplingslåda samt att PDK gör bilen x (har läst allt från 2 till 8) sekunder snabbare på Ringen.


Japp det är väl typ konstaterat att Porsche valt att vänta med PDK, kompetensen hos Porsche överstiger vida alla idioter som sitter här och kommenterar (inklusive en annan) således blir det patetiskt med Porsche talbianer som har så liten tillförtro på sitt eget märke....Porsche har säkerligen kunnat montera PDK på vilken modell som helst sedan länge men gör bara det minsta dom behöver göra för att tjäna pengar...
Porsches styrelse är nog inte helt lost......
Givetvis handlar ALLT om politik/pengar och där kan det ofta bli fel.......


visst du är en som vet så mycket! wow .. applåder


Tackar ödmjukast

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
AxelT

Här sen Jun 2009
Inlägg: 529



GT3RS-lägret och GT-R-lägret har tillsammans skapat mycket spänningar på rejsa i alla fall. Därmed inte sagt att jag inte varit mer eller mindre delaktig än någon annan.

_________________
Axel Tanner
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



AxelT skrev:
GT3RS-lägret och GT-R-lägret har tillsammans skapat mycket spänningar på rejsa i alla fall. Därmed inte sagt att jag inte varit mer eller mindre delaktig än någon annan.


Själv är jag utav den uppfattningen att båda bilarna är hur grymma som helst men det går tydligen bara in i vissa öron....
Bara för att man tycker att en GTR är supergrym kan man tydligen inte tycka att en GT3 RS också är supergrym
Jag trodde jag var konservativ men det är ju inte ens förnamnet på vissa här.....

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
AxelT

Här sen Jun 2009
Inlägg: 529



Mats Thur skrev:
AxelT skrev:
GT3RS-lägret och GT-R-lägret har tillsammans skapat mycket spänningar på rejsa i alla fall. Därmed inte sagt att jag inte varit mer eller mindre delaktig än någon annan.


Själv är jag utav den uppfattningen att båda bilarna är hur grymma som helst men det går tydligen bara in i vissa öron....
Bara för att man tycker att en GTR är supergrym kan man tydligen inte tycka att en GT3 RS också är supergrym
Jag trodde jag var konservativ men det är ju inte ens förnamnet på vissa här.....

Enda jag inte gillar med GT3RS är just att Porsche skulle hålla på och förklara bort GT-Rens framgångar och anklaga Nissan för fusk, det ger en fadd smak i munnen tycker jag... Men i övrigt tycker jag att GT3RS är en underbart vacker tillika snabb bil!

_________________
Axel Tanner
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Mats Thur skrev:

...uppfattningen att båda bilarna är hur grymma som helst...


Exakt! och det tycker nog de flesta innerst inne tror jag. Sen kan man tycka den ena är lite bättre än den andra och vice versa. Eller att den ena marknadsavdelningen gör ett sämre jobb än den andra. Eller inte. Men supernajs bilar är ju båda


Sen vill jag bara påminna om forumregel nr 5 så ingen glömmer den thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Magnus Thomé skrev:
Mats Thur skrev:

...uppfattningen att båda bilarna är hur grymma som helst...


Exakt! och det tycker nog de flesta innerst inne tror jag. Sen kan man tycka den ena är lite bättre än den andra och vice versa. Eller att den ena marknadsavdelningen gör ett sämre jobb än den andra. Eller inte. Men supernajs bilar är ju båda


Sen vill jag bara påminna om forumregel nr 5 så ingen glömmer den thumbs up


Bara man slipper läsa alla pajkastningsinlägg och sandlådefasoner så är man ju nöjd.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12858



Men Corvetten är väl fortfarande snabbare? Eller?

:shifty:
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Anders Jeppsson skrev:
Men Corvetten är väl fortfarande snabbare? Eller?

:shifty:


Uppviglare där .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Kenne R

Här sen Maj 2005
Inlägg: 287



Bra Magnus!

Som "gammal" 996 RS ägare så blir man lite lätt "våt" av den nya RS:en. Sen får riskokarföreningen säga vad dom vill ;-) När Nissan vinner 24-tim på Ringen så byter jag märke...

_________________
Citera
Momosport
Sverige
Här sen Jul 2005
Inlägg: 45



En svart GT3 RS med svarta fälgar, vita bromsok, vita "tribals" och vit bur hade ju inte vart helt fel när allt kommer omkring

_________________
Mr Stig
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Momosport skrev:
"tribals"



_________________
Martin Öberg
Citera
Momosport
Sverige
Här sen Jul 2005
Inlägg: 45



obizzz skrev:
Momosport skrev:
"tribals"




Hahaha, jag menar ju givetvis den orginella "gt3 rs"
Tribals stod ju tidigare i ämnet så varför inte spinna vidare på den snurran

_________________
Mr Stig
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19493



OT (inte lite sen i reaktionerna iofs)
Kenne Rydgren skrev:
När Nissan vinner 24-tim på Ringen så byter jag märke...
"När" inte om...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kenne R

Här sen Maj 2005
Inlägg: 287



Niklas Falk skrev:
OT (inte lite sen i reaktionerna iofs)
Kenne Rydgren skrev:
När Nissan vinner 24-tim på Ringen så byter jag märke...
"När" inte om...

Får putsa på min svenska

_________________
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862




_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19493



triss skrev:
Så 7.33 med trafik alltså..

http://www.evo.co.uk/news/evonews/244126/porsche_gt3_rs_laps_ring.html . . . .
Intressant tanke med benchmark på 4 varv istället
Radikalen borde nog inte ha några problem med det iofs.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



Anders Jeppsson skrev:
Men Corvetten är väl fortfarande snabbare? Eller?

:shifty:


tur att någon mer sitter i corvettehörnet, varför är den aldrig med i diskussionerna. Vipern är väl fortfarande lite snabbare vad det gäller "stora klumpiga karossbilar" men den var väl inte riktigt orginal.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
the furious seventh

Här sen Mar 2009
Inlägg: 254

Namndispens
Namndispens

triss skrev:
Så 7.33 med trafik alltså..

http://www.evo.co.uk/news/evonews/244126/porsche_gt3_rs_laps_ring.html . . . .


7.30 sjyss tid för väldigt omodern svanskonstruktion, bakhjulsdriven o sugmotorn.

kanske 7.20-7.23 för GT2 :P

thumbs up

_________________
Tomas M
Citera
Allmänt banåkaforum
Nya Porsche 997 GT3RS!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
26247 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande