Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nya Porsche 997 GT3RS!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
26247 besök totalt
David Lundin
Värnamo
Här sen Mar 2009
Inlägg: 262



Har man råd med bilen har man allt råd att klistra på lite ny färg som sagt!

_________________
David Lundin
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Niklas Falk skrev:
Fastlane skrev:
Måste man vara färgblind för att få jobb på Porsches designavdelning? älskar verkligen GT3 RS modellerna men skulle aldrig spendera 1,5Mille+ för något med sådan färgsättning.
Några kronor till och du kan foliera den precis som du vill (med originalet kvar inunder, stenskottsskyddat och fint).


Jo visst men det är roligare med djup fin lack.

Kanske kan man beställa RSen utan dessa knasiga färger om man säger till?

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

safe skrev:
PDK lådan är väl lite tung, så det är väl därför inte den är med i sånna fall.


Allting är ju inte vikt, PDK kan nog addera en del andra "benefits". Låt kunden bestämma

David Lundin skrev:
Har man råd med bilen har man allt råd att klistra på lite ny färg som sagt!


Har man råd med den bilen ska man inte behöva stå ut med att måla om den det första man gör.
Men det verkar som att man som RS-ägare ska vara lite clown i trafiken, att man har ett intresse av att vara lite kitsch och stå ut från mängden.

Sen undrar jag varför alla tror att bara för att man har en miljon eller två, att man automatiskt alltid har lite till pengar som bara ligger där och väntar på ingenting?

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



[quote="Erik B"]
safe skrev:


David Lundin skrev:
Har man råd med bilen har man allt råd att klistra på lite ny färg som sagt!


Har man råd med den bilen ska man inte behöva stå ut med att måla om den det första man gör.
Men det verkar som att man som RS-ägare ska vara lite clown i trafiken, att man har ett intresse av att vara lite kitsch och stå ut från mängden.

Sen undrar jag varför alla tror att bara för att man har en miljon eller två, att man automatiskt alltid har lite till pengar som bara ligger där och väntar på ingenting?


Ungefär så där jag med menade, För den slanten tycker iaf jag att man ska kunna få bilen i normala färger.

Det blir lite förmkt EPA raggare över kitsch dekor och oranga fälgar, undrar om flufftärning följer med också?

EDIT: innan ni ser mig som Porschehatare så måste jag tillägga att GT3 RS ligger på topp tre bland vill ha bilarna när lottoraden trillar in +50K på en ny lack då vill säga

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Porsche erwache!

Ferrari 458 Italia - Technical specifications

Engine
Type: V8 - 90° Displacement: 4499 cc (274.5 cu in.)
Maximum power: 570 CV (425 kW) @ 9000 rpm
Maximum torque: 540 Nm (398 lbs/ft) @ 6000 rpm
Specific power output: 127 CV/l
Compression ratio: 12.5:1

Gearbox
Dual-clutch, 7-speed F1
Electronics
E-Diff3, F1-Trac, high-performance ABS

Structure
Length: 4527 mm (178.2 in.)
Width: 1937 mm (76.3 in.)
Height: 1213 mm (47.8 in.)
Wheelbase: 2650 mm (104.3 in.)
Dry weight: 1380 kg
Weight/power ratio: 2,42 kg/CV (7.16 lbs/kW)
Weight distribution (front/rear): 42%/58%

Performance
Maximum speed: >325 km/h (>202 mph)
0-100 km/h: <3.4 style="font-weight: bold;">

Tyre
Front: 235/35 ZR20 8.5"
Rear: 295/35 ZR20 10.5"

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Ang. färger:

Det kostar alltså _1.100 att vara normal och _2.650 om man vill vara en rejäl clown.

standard:

either
-carrerawhite--indiored
-carrerawhite--whitegoldmetallic
-aquabluemetallic--indiored
-aquabluemetallic--whitegoldmetallic

so two basicclours combines either with red or gold (wheels,decals etc)

or

specialspecialclownish (2650 euros)

-greyblack--indiored
-greyblack--whitegoldmetallic

(see presentation pics)

or

normal metallic (1100 euros)

-arctissilvermetallic
-basaltblackmetallic
-meteorgreymetallic
-aquabluemetallic
-macadarniametallic(?????)
-darkbluemetallic

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Så den går alltså att få i helt normal färg utan dekorer och trams? varför ser man inga 997 GT3 RS beggade i sådant utförande? vill alltså folk köra omkring i de där skojfärgerna?

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



Fastlane skrev:
Så den går alltså att få i helt normal färg utan dekorer och trams? varför ser man inga 997 GT3 RS beggade i sådant utförande? vill alltså folk köra omkring i de där skojfärgerna?


997 GT3 RS Mk1 gick inte att få i andra färger än orange eller grön med svarta dekaler eller svart eller silver med orange dekaler. Sista årsmodellen kom vit med svarta dekaler som tillval, men det finns mycket få av dessa.
Tvivlar starkt på att Mk2 kommer gå att få med vanlig färgsättning. Tror de priser som nämns för vanliga färgerna gäller GT3..

Edit: om man nu inte gillar färgerna är det väl bara att ta av dekalerna så man får en enfärgad bil, hur svårt ska det va???

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

triss skrev:
om man nu inte gillar färgerna är det väl bara att ta av dekalerna så man får en enfärgad bil, hur svårt ska det va???


Näe, man måste ju sätta en jättedekal över hela bilen

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Erik B skrev:
safe skrev:
PDK lådan är väl lite tung, så det är väl därför inte den är med i sånna fall.


Allting är ju inte vikt, PDK kan nog addera en del andra "benefits". Låt kunden bestämma




Din PDK lådda kommer när den är klar.
om Nissan's lådda går over max rec temp efter 4 varv på Mantorp (cf den långa tråden jag försöker inte skriva i längre) då tar jag hellre en manuel lådda och kör "några" varv extra även marginelt långsammare. Tror inte Porsche fans skulle acceptera detta och Porsche kan sinna kunder och vet hur deras bilar används.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

VincentM skrev:
Din PDK lådda kommer när den är klar.
om Nissan's låda går over max rec temp efter 4 varv på Mantorp (cf den långa tråden jag försöker inte skriva i längre) då tar jag hellre en manuel lådda och kör "några" varv extra även marginelt långsammare. Tror inte Porsche fans skulle acceptera detta och Porsche kan sinna kunder och vet hur deras bilar används.


Ferrari verkar ju ha en i sin som är "klar"
och då pratar vi i deras "normala" bil, inte banversionen.

GT-R, vem har pratat om den? :looki: Är det nån sorts kollektiv öm tå för Porscheägare?

PS Vet inte om det är ditt första, men kul att se att du skriver på svenska. Merci

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Erik B skrev:
VincentM skrev:
Din PDK lådda kommer när den är klar.
om Nissan's låda går over max rec temp efter 4 varv på Mantorp (cf den långa tråden jag försöker inte skriva i längre) då tar jag hellre en manuel lådda och kör "några" varv extra även marginelt långsammare. Tror inte Porsche fans skulle acceptera detta och Porsche kan sinna kunder och vet hur deras bilar används.


Ferrari verkar ju ha en i sin som är "klar"
och då pratar vi i deras "normala" bil, inte banversionen.

GT-R, vem har pratat om den? :looki: Är det nån sorts kollektiv öm tå för Porscheägare?

PS Vet inte om det är ditt första, men kul att se att du skriver på svenska. Merci


Tack, gör mitt bästa, ibland blir det... FEL !

Bara en tanke om varför PDKn inte finns i RSen. Det verkar inte vara så enkelt och det är lätt at styra sig blind på varv tider. Ja jag håller med at Porsche ligger inte direkt före där men det är inte forsta gången det händer i deras historia.

Tror inte Porsche talibaner bryr sig mycket om GT-Ren trots all provocation man får stå ut med.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Mattias B
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 234



Erik B skrev:


Allting är ju inte vikt, PDK kan nog addera en del andra "benefits". Låt kunden bestämma



Hellre en riktig låda som håller, än en playstation variant som man måste byta olja på ā 8000 kr
efter varje banmöte...

Kunderna har väl sagt sitt?! Alla RS:ar har väl blivit sålda ur en begränsad serie...

_________________
Mattias Bengtsson
911 -78
Lotus Elise -97
Lådbil
Citera
AxelT

Här sen Jun 2009
Inlägg: 529



Erik B skrev:
VincentM skrev:
Din PDK lådda kommer när den är klar.
om Nissan's låda går over max rec temp efter 4 varv på Mantorp (cf den långa tråden jag försöker inte skriva i längre) då tar jag hellre en manuel lådda och kör "några" varv extra även marginelt långsammare. Tror inte Porsche fans skulle acceptera detta och Porsche kan sinna kunder och vet hur deras bilar används.


Ferrari verkar ju ha en i sin som är "klar"
och då pratar vi i deras "normala" bil, inte banversionen.

GT-R, vem har pratat om den? :looki: Är det nån sorts kollektiv öm tå för Porscheägare?

PS Vet inte om det är ditt första, men kul att se att du skriver på svenska. Merci

Du vet hur det är. Krånglar det i GT-R kommer det krångla i en Porsche. Det är nämligen samma bilar! Men det vill inte Porsche att du ska veta!

Ahem.

_________________
Axel Tanner
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Mattias B skrev:

Hellre en riktig låda som håller, än en playstation variant som man måste byta olja på ā 8000 kr
efter varje banmöte...
Kunderna har väl sagt sitt?! Alla RS:ar har väl blivit sålda ur en begränsad serie...


Ni är roliga ni Porschefreaks
Förmodligen följer du inte GTR-tråden, men bara så du vet så ligger det ungefär lika mycket sanning i det här med oljebyte efter varje banmöte som i att ALLA Passatkombis hade bakrutor som sprängdes...

Jag som inte är Porschefreak (tycker dock att bilarna är underbara) tycker det är konstigt att alla Porschefreaks verkar ha så lite förtroende för sitt märke. Tror ni inte Porsche klarar av att bygga en PDK-låda som håller Ligger Porsche så mycket efter i utvecklingen? Betyder detta att PDK-lådan du kan köpa till den vanliga Carrera S:en inte är nå bra?
Att alla tidigare RS:ar blivit sålda betyder väl inte ett smack när det gäller växellådan. Porsche har ett fantastiskt varumärke som de byggt upp under många år och att bilarna säljer slut beror knappast på att varje kund tycker att precis alla detaljer med bilen är den bästa lösningen.

Porsche, gör om gör rätt

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



AxelT skrev:
Erik B skrev:
VincentM skrev:
Din PDK lådda kommer när den är klar.
om Nissan's låda går over max rec temp efter 4 varv på Mantorp (cf den långa tråden jag försöker inte skriva i längre) då tar jag hellre en manuel lådda och kör "några" varv extra även marginelt långsammare. Tror inte Porsche fans skulle acceptera detta och Porsche kan sinna kunder och vet hur deras bilar används.


Ferrari verkar ju ha en i sin som är "klar"
och då pratar vi i deras "normala" bil, inte banversionen.

GT-R, vem har pratat om den? :looki: Är det nån sorts kollektiv öm tå för Porscheägare?

PS Vet inte om det är ditt första, men kul att se att du skriver på svenska. Merci

Du vet hur det är. Krånglar det i GT-R kommer det krångla i en Porsche. Det är nämligen samma bilar! Men det vill inte Porsche att du ska veta!

Ahem.



Noooooo Nissan är Renault, Porsche är VW .... Och dem alla har samma leverantörer Så ja du har rätt, krånglar det i GT-Rn så krånglar det i en Porsche. Nej vänta, den finns inte i denna porsche så det krånglar ju inte. Problem solved

om någon vet allt om den berömda Porsche premium så är det jag även om jag inte står direkt i kö för at köpa en helt ny bil. Dock att ban bilarna håller i längden, behåller relativt bra andra hands värde gör at man får iaf en del valuta för pengarna.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Mats Thur skrev:
Mattias B skrev:

Hellre en riktig låda som håller, än en playstation variant som man måste byta olja på ā 8000 kr
efter varje banmöte...
Kunderna har väl sagt sitt?! Alla RS:ar har väl blivit sålda ur en begränsad serie...


Ni är roliga ni Porschefreaks
Förmodligen följer du inte GTR-tråden, men bara så du vet så ligger det ungefär lika mycket sanning i det här med oljebyte efter varje banmöte som i att ALLA Passatkombis hade bakrutor som sprängdes...

Jag som inte är Porschefreak (tycker dock att bilarna är underbara) tycker det är konstigt att alla Porschefreaks verkar ha så lite förtroende för sitt märke. Tror ni inte Porsche klarar av att bygga en PDK-låda som håller Ligger Porsche så mycket efter i utvecklingen? Betyder detta att PDK-lådan du kan köpa till den vanliga Carrera S:en inte är nå bra?
Att alla tidigare RS:ar blivit sålda betyder väl inte ett smack när det gäller växellådan. Porsche har ett fantastiskt varumärke som de byggt upp under många år och att bilarna säljer slut beror knappast på att varje kund tycker att precis alla detaljer med bilen är den bästa lösningen.

Porsche, gör om gör rätt


Detta är helt tvärtom när det gäller förtroende. Lådan kommer när den är klar, sure Porsche vill också marknadsföra en robot låda i GT3an men dem är inte klar så är det bättre at vänta istället at göra något som inte håller. Även om det blir OMG ingen PDK OMG !

Betyder bara at Porsche tycker at PDK lådan skulle inte vara bullet proof i en ban bil. Dem vet hur bilen kommer att användas kommande 30 år... Jag tror inte du förstår hur Porsche och Porsche talibaner tänker. Det är inte en slit och släng bil direkt i deras ögon.

Sen när är du växel låda techy ? 4 varv på Mantorp och lådan går över rec temp, känns inte så dar förtroende givande. Och detta var i Sverige. Hur går det i Frankrike italien dubai ? Hur är det efter 10 år ? Saningen kommer senare, alldeles för tidigt för at uttryka dig som du gör.
Nej tack, hellre vänta några år till. Jag gillar at köra, bilen skall klara från full tank tills lampan lyser (inte temp ! slut på bensin) i full tempo.

Du får helt enkelt avstå från at köpa en sån om du skall vara i framkanten av utveklingen Mats. Du får garna experimentera lite för mig.
och at du gillar porschar går jag inte på alls. Why the hate (du behöver inte svara /care)

Gör om gör rätt ? Define rätt .... Du och jag har inte alls samma tanke om vad som är rätt i en ban bil på hobby nivån till exempel. En jätte snabb bil som vägger bly, had massor med effekt, hälp medel all around är i min mening 100% fel. Och jag menar inte heller at Porsche gör alt rätt. Börjar härligt talat inte finna mig längre i alla olika GT3 versioner. För många, jag är en simpel kille.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19493



VincentM skrev:
Gör om gör rätt ? Define rätt .... Du och jag har inte alls samma tanke om vad som är rätt i en ban bil på hobby nivån till exempel. En jätte snabb bil som vägger bly, had massor med effekt, hälp medel all around är i min mening 100% fel. Och jag menar inte heller at Porsche gör alt rätt. Börjar härligt talat inte finna mig längre i alla olika GT3 versioner. För många, jag är en simpel kille.
Det är ju lite för enkelt att "printa" bilmodeller idag jämfört med 20 år sen när det krävdes lite mer tankemöda innan man tryckte ut en ny modell (Porsche var ju inte lika feta och lata när 964 och 993 togs fram ).
Men om suget finns och marginalerna är stora så är det svårt att stå emot (Marknad och marknadsfolk stryr en hel del).

om Porsche lyckas hålla samma höga målsättning när det gäller driftuthållighet som de gjort historiskt så är det en bedrift, det blir ju inte färre grunkor som ska överleva med åren (adaptivt dämperi, krängare osv).

När kommer första lättversionen att väga över 1,5 ton i tomvikt?
Kumho har ju visserligen ett 395däck som skulle passa bak i så fall.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



VincentM skrev:
Sen när är du växel låda techy ? 4 varv på Mantorp och lådan går över rec temp, känns inte så dar förtroende givande. Och detta var i Sverige. Hur går det i Frankrike italien dubai ? Hur är det efter 10 år ? Saningen kommer senare, alldeles för tidigt för at uttryka dig som du gör.
Nej tack, hellre vänta några år till. Jag gillar at köra, bilen skall klara från full tank tills lampan lyser (inte temp ! slut på bensin) i full tempo.

Du får helt enkelt avstå från at köpa en sån om du skall vara i framkanten av utveklingen Mats. Du får garna experimentera lite för mig.
och at du gillar porschar går jag inte på alls. Why the hate (du behöver inte svara /care)

Gör om gör rätt ? Define rätt .... Du och jag har inte alls samma tanke om vad som är rätt i en ban bil på hobby nivån till exempel. En jätte snabb bil som vägger bly, had massor med effekt, hälp medel all around är i min mening 100% fel. Och jag menar inte heller at Porsche gör alt rätt. Börjar härligt talat inte finna mig längre i alla olika GT3 versioner. För många, jag är en simpel kille.


Varför fixerar du upp dig vid enskilda exempel? Perra har hört sin GTR på Mantorp ett antal gånger utan att ha haft några problem med oljetempen. Jag har absolut ingen aning om hur en GTR kommer att kännas om 10 år men jag hoppas och tror att Nissan faktiskt tänkt lite längre än att bilen ska hålla i ett par varv....
Jag gillar Porschar hur mycket som helst thumbs up Vet inte riktigt vad som krävs för att övertyga dig, men min närmsta vän kör 996 GT3 mk1 och jag tycker den är helt underbar om du skulle läsa mina inlägg i övriga trådar så hyllar jag både Mazda och Renault thumbs up Jag är nog den mest märkesobundna person du kan tänka dig, jag bryr mig mer om bilen i sig och inte märket på bakluckan! thumbs up

Ända sen man var liten och lekte med bilar har jag alltid tyckt jättemycket om just Porsche, därför tycker jag att 2010 bör Porsche inse att den omtalade "flintapinnen" inte längre bör vara det enda valet...
Det är det jag syftar på när jag säger gör om gör rätt, inget annat. Att du föredrar lättare bilar med mindre hjälpmedel har jag 100% förståelse för, det är det många som gör, men om vi nu ska titta på marknaden så är det nog tyvärr svårt för Porsche att sälja en GT3 RS som väger 1200 kilo i dagsläget, därför får man väl försöka göra det bästa man kan av situationen, således tycker jag att PDK borde vara ett alternativ och är det så som vissa påstår (bland annat du) att PDK lådan inte är tillräckligt bra ännu så tycker jag att Porsche började utveckla PDK-lådan på tok för sent i förhållande till konkurrenterna!!

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Kan vi inte hålla på med pajkastning och dylikt i den redan befintliga tråden Porsche vs GTR?
Den tråden är stundtals relativt underhållande men skall vi verkligen ha en till sådan?

Skulle vi inte bara kunna njuta av Porsche 997 GT3 RS MK II i denna tråd.
Vilket jag tror var tanken med tråden.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



johan sjöström skrev:
Kan vi inte hålla på med pajkastning och dylikt i den redan befintliga tråden Porsche vs GTR?
Den tråden är stundtals relativt underhållande men skall vi verkligen ha en till sådan?

Skulle vi inte bara kunna njuta av Porsche 997 GT3 RS MK II i denna tråd.
Vilket jag tror var tanken med tråden.



Problemet verkar vara att bara för att man säger att Porsche kanske borde tänka på det här med PDK (Erik B berättade ju bla om Ferrari) så tror alla Porscheägare att man bara pratar om GTR, så det är nog upp till Porsche fanatikerna

Så vi kan ju börja om
Jag tror/tycker att 997 GT3RS mk2 är en underbar och säkerligen mycket snabb bil thumbs up Men eftersom Hvs var 8 sekunder (har jag för mig) snabbade i en Carrera S med PDK kontra utan PDK vore det ju verkligen kul om Porsche kunde få till en sådan låda till sin vassaste bil. Jag tror definitivt den skulle vara snabbare än den där omtalade japsen iaf thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Nya Porsche 997 GT3RS!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
26247 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande