Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GT -95 - 20 år tillsammans! 2019-12-30!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (82507 totalt)
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Äntligen har jag bestämt mig för att gör en liten utflykt till ringen Gt:n blev lite ompysslad i
eftermiddags med nya belägg och en allmän rycka slita i det mesta..... Det verkar hålla ihop

Så ett besök hos gummigubben i morgonbitti så ska hon vara redo för avfärd. på Er!

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867



Visa 997orna var skåpet ska stå, John.

Peo.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
PeOR skrev:
Visa 997orna var skåpet ska stå, John.

Peo.


Jag ska göra vad jag kan Så du slipper sitta och sukta efter en 997:a i tron om dess förträfflighet

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



John Kjellsson skrev:
Äntligen har jag bestämt mig för att gör en liten utflykt till ringen Gt:n blev lite ompysslad i
eftermiddags med nya belägg och en allmän rycka slita i det mesta..... Det verkar hålla ihop

Så ett besök hos gummigubben i morgonbitti så ska hon vara redo för avfärd. på Er!


Härligt John

lycka till

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004
Inlägg: 568



Ta mig med, ta mig med

En dröm det där... Kommer dock en dag... thumbs up

Ser fram emot din raport senare!

_________________
Mats Kinnby
0708319602
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Mats Kinnby skrev:
Ta mig med, ta mig med

En dröm det där... Kommer dock en dag... thumbs up

Ser fram emot din raport senare!


Inga problem Mats! Vi åker igen imorgon Torsdag...... båten går 22.00 ifrån Trelleborg, jag beställer in en kall till dig och väntar



Får lite tips från Dr. Eick inför scuderian...



Detta var första gången som jag var med på Scuderia Hanseat kursen och då som beifaher till Erik Jirhall i hans Feed Me Mini Cooper Works "Jonny". Imponerande liten bil måste jag säga.... Kursen i sig tyckte jag som har runt 400 varv under turistkörningen sedan tidigare var riktigt givande. Mycket trevliga människor och gott om tid att se sig omkring och nöta in partierna. Jag åkte med Erik i Svenska RingRunners gruppen 11 där alla hade gått kursen tidigare med gott resultat. Så alla visste hur det gick till och hur banan såg ut så det passade mig perfekt. Tycker det var ett kul upplägg med bedömning och lite.... ja man får väl kalla det konståkning med bil. Hur man tar sin bil runt banan på ett vackert och smakfullt sätt . Jag fick även chansen att köra uppkörningen i Vorstarter i gruppen och utan att ha kört så många meter på ett par dagar pricka in några 2 poängare och samlade totalt på mig 82p vilket jag vunnit Sportfahrer med i flera grupper Så det är ju frestande att anmäla sig till 2010 och se vad man kan komma ner på med lite mer fokus.....



Jag lät Gt:n stå kvar i Nurburg hos Christian så nu till helgen ska det åkas lite mer.... hoppas på bra väder och inte för mycket trafik. om inte annat på Söndags eftermiddag när många varit tvungna att åka hem.

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Härligt att höra att bilen befinner sig på "hemmaplan"=)

När ska du köra hem den?

Jag ska ner för sista svängen 3-4 oktober... hade varit skoj att råkas då=)

Ha det gott John

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Sitter pa Reve och gratis surfar. Massor av bilar och folk denna helg framförallt svenskar! och givetvis trangt pa banan men....... söndags eftermiddag hoppas vi pa friare varv!

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Hammarström
Ö-VIK
Här sen Nov 2009
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Börjar med att grattulera till en trevlig kärra.
Söker en fungerande bakvinge till min turbo m3a, Har du nån uppfatning hur mycke din vinge gör?finns det några andra alt.vill att den ska va hyffsat diskret men fungerande.

_________________
Peter Hammarström
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Tackar!

Nu är ju frontspoilern och vingen bak original på min bil så jag har ju inte provat utan. Men dom homogliserades ju för racing med M3 GT:n så det är ett säkert val som garanterat är utprovat av Bmw Motorsport.

om du får för dig att köpa icke original så se till att du får en "bra". Jag har sett många ex som liksom hänger på mitten..... ser sådär ut. Det finns även två förhöjningsblock som höjer vingen rejält och ökar effekten.

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Satt och funderade lite i mellandagarna och kom på att det är precis 10 år sedan jag köpte GT:n . Körde hem den ifrån M-test i Malmö dagen före nyårsafton 1999. Vilken bra dag det var
Så Gott Nytt År alla!

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 270



John Kjellsson skrev:
Satt och funderade lite i mellandagarna och kom på att det är precis 10 år sedan jag köpte GT:n . Körde hem den ifrån M-test i Malmö dagen före nyårsafton 1999. Vilken bra dag det var
Så Gott Nytt År alla!


Som en gammal familjemedlem..
thumbs up Gott nytt år!
Ha bra vinter så ses vi i vår!

Inget nytt om veven..?

_________________
Nicklas strid
BMW M2 BTG-Räser
Porsche 964 Turbo -92
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41421

Forumägare
Forumägare

John Kjellsson skrev:
Satt och funderade lite i mellandagarna och kom på att det är precis 10 år sedan jag köpte GT:n . Körde hem den ifrån M-test i Malmö dagen före nyårsafton 1999. Vilken bra dag det var
Så Gott Nytt År alla!


Jag har sex månader till mitt 10-årsjubileum

_________________
Magnus Thomé
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



John Kjellsson skrev:
Satt och funderade lite i mellandagarna och kom på att det är precis 10 år sedan jag köpte GT:n . Körde hem den ifrån M-test i Malmö dagen före nyårsafton 1999. Vilken bra dag det var
Så Gott Nytt År alla!


Det är kärlek... grattis

Jag firade nyss 10år med M3 E30.... den köptes 23dec 1999 s.... vad tiden går.......

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Coyote
Ängelholm
Här sen Maj 2006
Inlägg: 44



Gott nytt år John och ERA

_________________
Tobias Samuelsson
Ferrari F430
Porsche 996 Turbo #såld#
BMW
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



God fortsättning John, jag hoppas vi får uppleva era (och dig) många år till!

Tack för detta år så tar vi nya tag 2010!



_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



John Kjellsson skrev:
Satt och funderade lite i mellandagarna och kom på att det är precis 10 år sedan jag köpte GT:n


Stackare...


_________________
Stefan Larsson
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Grattis till 10 år med ERA!! Kul att ni trivs så bra ihop, ser fram emot fler roliga körpass på ringen med er!

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Hur går det här då? Raceready eller pallbock?

Det är alldels för långt imellan rapporterna John!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503


Trådstartare
Ja tackar jag.... Står i garaget och väntar på vitaminer..... Aral 100 oktan i tanken....

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



John Kjellsson skrev:
Ja tackar jag.... Står i garaget och väntar på vitaminer..... Aral 100 oktan i tanken....


Vitaminer? skall den växa till sig? berätta mer vettja! eller måste man vänta ända till den 5/6

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GT -95 - 20 år tillsammans! 2019-12-30!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (82507 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande