Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 GT -95 - 20 år tillsammans! 2019-12-30! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 59 besök senaste veckan (82605 totalt) |
Vi får se till helgen vad banan bjuder till.......
Man lyckas ju fåtill lite ändringar på bilen varje gång som man ska köra, så det är ju alltid skoj att se hur det går. För vi ses väl på Knutstorp i helgen? _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
Hoppas ingen blir arg om jag väcker en gammal tråd till liv igen men jag såg bilen på knutstorp igår och blev väldigt intresserad.
Är det fortfarande samma ägare till bilen ska man kanske börja med att fråga? isf, Gjort något mer med bilen under det året som tråden varit vilande? _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
Dubbelpost
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
Fick precis lite underbara bilder från Nurburgring som är tagna helgen 1 Maj 2006.
Fotograf: Jochen på Frozenspeed Tycker det är kul att få lite riktigt bra actionbilder. Gillar även att man ser lite av bansträkningen i bilderna. Blir nog till att printa ut och hänga upp i garaget _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
Har fått några fina bilder från helgen den 1 Maj i år som jag vill dela med mig av.
Bilen har under vintern fått weichers bur, 6p bälte och nytt chassie från Intrax-racing. Sista turen tog dock hårt på bilen så nu är ny koppling, styväxel och servopump samt renovering av diffbromsen på gång. Om allt går som det ska så skall den var färdig och besiktigad till den 8 Juli då det förhoppningsvis bär av till Ringen igen. / John Man börjar ana vad man skulle ha lång fjädringsväg till....... _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
Ja ja man kanske skulle vända vingar och spoiler på andra hållet så den lyfter mer eller hur var det nu
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
Ja det ska den Det blir nog inte förrens till sensommaren September - oktober men då kanske det blir destå mer intensivt.
Tänkte att jag skulle uppdatera tråden lite och spama ner min egen tråd med en massa bilder. Det har ju hänt en massa sen sist så att jag skulle lyckas få det i rätt kronologisk ordning är nog föga troligt..... / John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
Så här der hon ut idag! Det som är uppdaterat i stort är att jag efter att bilen haft några hårda år på Ringen och Svenska banor tyckte det var dags för en större översyn under vinter 2006-2007. Chassiet började bli lite för trött med många genomslag som följd. Knäckta- avbrutna kränghämmar infästningar på vänster sida både fram och bak. En stor spricka i fjädertornet mm. Jag tyckte att bilen betedde sig underligt dom sista varven hösten 2006........ När jag bytade hjul strax därefter så upptäckte jag att krängaren vänster fram hade gått av Men det gick ju bra att köra hem ändå. Senare under vinterns pyssel så fann jag att infästningen vänster bak hade lämnat bilen oxså. Hittade denna lite roliga bilden senare. Inte konstigt att man började fundera på lite nya chassiedetaljer då. Bestämde mig för en lösning ifrån Holländska Intrax Racing anpassat för min kärra och snabba varv på nordslingan. Mitt tidigare H&R-Bilstein chassie var nog lite mjukt i fjädringen med dom lite grövre kränghämmarna jag har jag hade stora förhoppningar på lite mer anpassade grejer. Så här såg dom ut Alltid lika kul med nya rena fräsha grejer - en minnesvärd stund Intrax camberplates passade dåligt för mig även Millways tidigare variant så det fick bli nya från Millway här med det hela monterat med nållager och allt. _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
Kul med uppdatering och nya bilder! Jag blir ordentligt avundsjuk på dina coilovers!
|
Gav mig även på att försöka montera en bur i bilen. Gick länge och snegla på en Weichers Sport helbur. Missade när "Triss" här på rejsa sålde sin så jag beställde en via Sandtler och vänta och vänta.... det drog ut på tiden såpass att "Triss" gamla kom ut på annons igen och jag slog till på den och avbokade den nya.
En rejäl blästring och ny grön färg på så blev det riktigt fint Monteringen hjälpte Daniel G mig med, jag hade lite svårt för att börja borra själv i min egen bil. Men Daniel visade vägen sen fanns det ingen återvändo. En greppvänlig OMP moccaratt och ett Sandtler 6 punktbälte kom också på plats. Lite bromsrenovering bak. Jag kan stolt visa en bild på mitt eget verk efter att ha sett så många andras fina resultat. Nya främre bussningar i bärarmarna bak kom också på plats. Tyvärr är dom efter en säsong och 135 varv på ringen nu helt slut. Så det får bli en Millway lösning där också. Hjullagerna verkade ok då men dom fick jag byta lite senare under säsongen. Nya bromsskivor fram PFC och 97:or på det sen tyckte jag att jag var väl rustad inför vår besöket på Nurburgring 1 Maj helgen 2007. Tog bilen på en lite provtur som den stod. Helt vansinnigt nervös i uppträdandet och ändrade riktning bara man tänkte tanken... med över 6 graders camber runt om och mycket toe out så var den väldigt macho att köra med på motorvägen. Men lite mer relevanta vinklar så gick den fint. Lite nytt gummi på fälgarna och packade väskor så bar det av mot ringen. Bilen känns bättre än någonsin och livet leker i allmänhet Jag kan hålla jämna steg med Daniels M3 E46 med liknande setup och varven flyter bara på med det färska årskortet. Min käre Far fick åka med lite, man får var glad för sitt arv. Han och jag tog vårt första varv på nordslingan sommaren 1988 på en Suzuki GSX1100EF. Det dröjde till 2003 innan jag hittade dit med egen bil (min M3 GT) coh det har blivit 8 besök sedan dess. Men något hände... något bekant. Bilen ville inte reagera på mina komando på samma sätt längre.... och verkare inte kopplingen slira lite Tillbaks till vår allas tyska extra Mor Helga Krämer och skruva lite... Jovisst var det bekant, krängaren vänster fram hade slitit loss fästet från fjäderbenet Men man får inte ge upp för det. Lite support ifrån SCM engineering resulterade i att jag dagen efter åkte till Intrax Racing i Holland och fick problemet åtgärdat Tack o lov så är inte 1 Maj en helgdag i Holland så det blev modifierade fjäderben fram och kränghämmarstag och en hjulinställning sen var vi på väg mot nya turistvarv på eftermiddagen Tyvärr så hände det tragisk mc-olycka när vi var väldigt nära ringen så vi blev stående fast på vägen med väldigt lite bensin i tanken i flera timmar och missade nästan hela vår sista dag på ringen Så jag fick kompensera det med att stanna ytterligare en dag och utnyttja möjligheten att köra på kvällen. Nonstop mellan 17.30 - 19.30 med ett tankstop blev 13 varv _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 GT -95 - 20 år tillsammans! 2019-12-30! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 59 besök senaste veckan (82605 totalt) |