Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Caterham Super Seven *SÅLD*
2334 besök totalt
Rolf K
Göteborg
Här sen Sep 2009
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Hej,

Jag har en Caterham som jag köpt i England och som jag nu säljer.

Ursprungligen byggd 1995 med Vauxhall 2-liters med 190 hp. Motor uppgraderad av SBD development till 250 hp och i övrigt race specad. 2001 blev bilen registrerad för väg i England och har bara använts få gånger på track sedan dess. Jag är ingen expert på bilen men den är mycket snabb på bana och du åker lätt ifrån Porsche mm.
Brakes: As Vauxhall one make race series car, A.P. racing callipers with discs all round.
Tyres: Yokohama 032 RS
Rear Axle: De Dion with Limited Slip Differential
Weight: 520 kgs

Jag hade bilen på Knutstorp på Lotusträffan i maj i år.

Pris: 139 tusen som den står





_________________
Rolf Kjällgren
Citera
Tonie Energård
Katrineholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 158



Går det att regga in den i Sverige?

_________________
Tonie Energård
Vauxhall VX220
Citera
Rolf K
Göteborg
Här sen Sep 2009
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Jag känner inte till detta i detalj men finns säkert andra i detta forum som vet bättre. Jag har bara kört den på engelska skyltar först i england och nu till i sommar här i sverige.

Mvh
Rolf

_________________
Rolf Kjällgren
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



om den inte är reggad här och man vill det, måste man registrera den som amatörbyggt fordon. För att göra det behöver man nog plocka ner den i delar, ändra lampor till vänstertrafik och se till att alla lampor följer svenska reglementen, göra de olika SFRo byggbesiktningarna och sen ljud, vikt och regbesiktning. En del arbete, men inte omöjligt. Den bör då också hålla sig under 15kW/100hk, så har den C20XE motor med någorlunda originalutseende på sprut har ju den ca 114kW, så bilen måste ha en tjänstevikt ca 780kg om min matte inte är tokig.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Caterham Super Seven *SÅLD*
2334 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande