| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
2010 träffdatum
|
4549 besök totalt |
|
2010 träffdatum
Hej på er Audisar
Så ser BMW SC's kalender ut för 2010, *Uppdaterat med lite övriga arrangemang* (UR_TT)
22-25 April Audi ClubSport på Göteborgs Motorshow, ta med familjen och titta in! http://www.motorshow.se/ 8 Maj Mantorp -Premiär och springbreak! 13 Juni Gelleråsen *nytt datum* 3 Juli Anderstorp 24 Juli Uråsa Flygfält "Audi ClubSport firar quattro 30 år", konbana, utställning. (Ej bekräftad) 14-15 Augusti Knutstorp -Sommarträff och BMW CS 25 års jubileum! 11 September Gotland Ring -Klubben gör premiär på "ön"! 9 oktober Gelleråsen -Final och fest! Som det ser ut nu så krockar inga datum med STCC, men allt kan ju hända. Vissa träffar är närmre varandra än andra, men det är en jäklas pyssel att få till det. Hoppas ni alla gillar upplägget och att vi kan åka tillsammans även 2010
_________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Ser ju aldeles lysande ut.
Min bil har ju varit sönder i stort sett hela detta året men äntligen är det ordning på den och 2 bankörningar kvar vilka jag ju skall på givetvis så förhoppningsvis så blir det mycket banåka nästa år för mig....då även med nya godsaker på bilen som jag väljer att hålla lite hemliga ett tag till.
_________________ Stefan Alm |
||||||
|
Re:
Härligt, är lappen äntligen hemma nu då! Grattis i såfall.
Men men varför inte RSen? Har ju sett fram emot att få se den på banan i nästan ett år nu..... _________________
|
||||||
|
inte riktigt i handen än.. men inom 1 månad hoppas jag, så du får vänta med gratulationerna
Rs skulle vart klar tills nästa säsong egentligen, men dels spårar bilen ur mer och mer och så har jag skaffat mig en lite mer krävande underbar filur ( läs barn, 2mån den 10:e) så det blir lite mindre med både tid och pengar kvar
_________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
Re:
Tar vi ett grattis ggr 2 för stunden då, en för att RS spårar ur, kan vänta på att få nöjet att se denna skapelse. Sedan andra grattis till JR chauffören då, imponerande snabb du är redan! kartläsare innan ens lappen är hemma....
Licenskurs kör vi i April om du vill och kan! _________________
|
||||||
|
Re:
tack tack! JR är en tös också, så mer tjejer i motorsporten Licens har jag redan (sbf) gäller den?? bara jag förnyar den osv... _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
Re:
tjejer behöver absolut fler! SBF fungerar fin fint... Kom precis på att jag är sjukt sugen på att köra Gotland, brukar inte Söndagar vara "öppen" körning? Kan ju isåfal lätt byggas om till en tvådagars! Gött jobbat Patrik
Då förnyar jag bara sbf licensen...
ska ta och bli medlem i ACS till nästa säsong med, vad tror du Bmw nissarna säger med en ACs dekal på bimmern? (är det tillåtet? ) ska givetvis sitta en på ådin med _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||
|
Re:
Det där är en populär "sjuka" som sprider sig åt alla håll!
Mantorp, 2st Gelleråsen samt Gotland
Kanske dags o börja köra med ACS igen, var några år sedan sist.. Angående Gotland: Kommer ni försöka ordna så alla kommer med samma båt på fredags kvällen (kanske ordna grupp rabatt till båten?) och tipsa om boende osv på Gotland? Eller får alla sköta det helt själv? . _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
|
Re:
BMW Sport Club kikar på paketpris så du skall inte behöva ordna så mycket själv. _________________ Stefan Alm |
||||||
|
Hörde jag om en licenskurs i april?
Hallå, Har hört från Bmw-ligan om en licenskurs i april, dagen innan en banträff, alltså 7 april. Är de något som de kommer mer info om, om vi också kan anmäla oss till den licenskursen? Mkt intresserad isf !
// Mvh _________________ Victor Lennman NKM RACING TEAM |
||||||
|
Re: Hörde jag om en licenskurs i april?
Hej, Har inte hört något om en kurs den 7 April, vi har vår licenskurs den 27/3-10 mer info här. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php BMW gänget brukar ha sin licenskurs dagen innan Mantorp premiären dvs 7 Maj, där brukar det endast vara BMW. Så vill du ta licens genom ACS så är det den 27.e som gäller. Men kolla ÖBF hemsidan eller någon anna av distrikten så hittar du alla kurser som är planerade. //U
Hejsan
oki. Sorry menade 7 maj, precis, dagen innan Mantorp. Men de är inget vi/jag kan vara med på då? (Ledsen men är lite nybörjare när de kommer till hur/vart jag ska ta licensen) Vad är skillnaden om jag anmäler mig och tar licensen direkt via just ÖBF eller genom ACS? Något rabatterat? Tack igen.. // Victor
_________________ Victor Lennman NKM RACING TEAM |
||||||
|
Det spelar ingen roll var eller när du tar licensen huvudsak att det är en SBF racinglicens, ingen skillnad på kurserna varken i pris eller utbildninig, enda skillnaden är att kursen den 27/3 har du som ACS medlem garanterad plats, något som kan vara ettt problem ibland, många som vill ta licens men få utbildningstillfällen.
(Har för mig att jag skrev detta till dig i vår mailkonversation för någon vecka sedan? Kan ha fel) Ang BMWs utbildningstillfälle har vi faktiskt aldrig ställt frågan, men vår ordf får ta och kolla upp läget. och som alltid ös på med frågor, inga frågo inga svar!
//U _________________
|
||||||
|
Hej igen ! Tackar så mycket för svar.. kan stämma att du skrev något liknande om licenser och kurserna. Men OK. Jag ordnar med betalningen åt er.. ACS samt anmäler mig till en licenskurs..... Så ses vi i sommar - oj va de kommer gå
Trevlig kväll ! // Victor
_________________ Victor Lennman NKM RACING TEAM |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
2010 träffdatum
|
4549 besök totalt |