Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
911 RS? nej jag väljer nog något nytt (ny McLaren)
1, 2   >>
8503 besök totalt
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2363


Trådstartare

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Men men men.... sådär kan man ju inte göra! Släppa en såndär bomb bara hursomhelst!!



_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



Hmm.. ratten på sidan?? Luftintag a'la Lamborghini's tidiga 90-tal?? Färgen???
Får hoppas att den är jäkligt snabb då.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681



Designen känns inte riktigt hundra, jag hade hoppats på något brutalare.

Vi får hoppas att den sopar mattan med alla i stället...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Jag såg inte att de skriver vad den väger

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1493



Beställd








eller drömmer jag fortfarande

_________________
Jonas Zetterman Västerås
Min egen sida www.westeras.com
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Är motorn helt egen? Det är ju vågat i så fall.

*sorry har inte läst hela*

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Erik B skrev:
Är motorn helt egen? Det är ju vågat i så fall.

*sorry har inte läst hela*
Tydligen helt unik.
http://www.pistonheads.com/pics/news/20577/McLaren.pdf sidan 10.

Strongt gjort att inte plocka färdiga delar från nån annan till nåt. Men de har säkert inte ignorerat fungerande saker från tidigare bilar/projekt.

Undrar vilken olja de har till sina dubbla våtkopplingar i växellådan

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Måns Puur
Asmundtorp
Här sen Okt 2004
Inlägg: 199



Tyvärr tycker jag inte alls att den här verka följer konstruktion/design-värderingarna från Gordon Murrays gamla goda F1 där allt handlade om att ge föraren en körupplevelse utöver det vanliga. Där naturellt andandes motor med manuell växellåda, väldigt låg vikt och låg tyngdpunkt, ej aktiva stötdämpare, m.m. valdes för att ge föraren full kontroll och maximal körupplevelse.

Denna med automatlåda, överladdad motor, sidoplacerad förare, säkert rätt tung, tilltalar mig inte i närheten så mycket som McLaren F1.

Men sådana attribut kanske är nödvändiga för att sälja och ge lönsamhet i dessa nya tider?

_________________
Måns Puur
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



Måns Puur skrev:
Tyvärr tycker jag inte alls att den här verka följer konstruktion/design-värderingarna från Gordon Murrays gamla goda F1 där allt handlade om att ge föraren en körupplevelse utöver det vanliga. Där naturellt andandes motor med manuell växellåda, väldigt låg vikt och låg tyngdpunkt, ej aktiva stötdämpare, m.m. valdes för att ge föraren full kontroll och maximal körupplevelse.

Denna med automatlåda, överladdad motor, sidoplacerad förare, säkert rätt tung, tilltalar mig inte i närheten så mycket som McLaren F1.

Men sådana attribut kanske är nödvändiga för att sälja och ge lönsamhet i dessa nya tider?

Problemet är väl att de äkta motorentusiasterna, de som uppskattar bilar utan servostyrning etc, oftast inte har den pengasäcken som krävs för att vara en potentiell kund.
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Jag gillar den. Modern teknik. Säkert skitlätt, monocellen som utgör sittbrunnen väger 80 kg. Definitivt skiträtt! De har jagat vikt överallt. Om några år har alla bilar moderna växellådor, Jarlmark skrev en
mycket bra artikel i ämnet. En modern turbomotor klår alla sugisar och är som sig bör lättare.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Jörgen (Jet) skrev:
om några år har alla bilar moderna växellådor


Till och med GT3:or

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



Mats Thur skrev:
Jörgen (Jet) skrev:
om några år har alla bilar moderna växellådor


Till och med GT3:or
Nä, moderna konstruktioner är fusk.
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



Det är väl inte helt lätt att få designen att sticka ut när man har samma mål som de övriga på marknaden. Till och med jag kan förstå att man kör med turbomaskin med dubbelkopplingslåda. Man behöver inte släppa gasen lika ofta så då hämmar inte turbo lika mycket.
Det är ju inte menat som en efterträdare till McLaren F1 utan ett helt annat segment på marknaden.
Bra att förare och passagerare sitter nära varandra så de kan spara mer vikt...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Mats Thur skrev:
Jörgen (Jet) skrev:
om några år har alla bilar moderna växellådor


Till och med GT3:or


Han skrev "moderna" bilar. Inte gammal svans motor dinosaurier

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Ron Dennis berättar om bilen och meningen med den:

http://www.autoblog.com/2009/09/10/video-ron-dennis-on-the-new-mclaren . . . .

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



VincentM skrev:
Mats Thur skrev:
Jörgen (Jet) skrev:
om några år har alla bilar moderna växellådor


Till och med GT3:or


Han skrev "moderna" bilar. Inte gammal svans motor dinosaurier


Hehe....okej thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
*

Här sen Okt 2008
Inlägg: 281



om Ron D varit med och styrt så borde det ju finnas en hel del Ferrariteknik under skalet...
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Måns Wilke skrev:
om Ron D varit med och styrt så borde det ju finnas en hel del Ferrariteknik under skalet...

??? om jag inte har helt fel så har han väl aldrig lekt med ferrari, isåfall merca..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
*

Här sen Okt 2008
Inlägg: 281



Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



ohhhhh, denna bilen get mig ett galet habegär.

Jag tycker att designen är klockren, så perfekt nedtonad för att vara en så grym bil. Ferraris design skriker så mycket "hej, se på mig", denna har mer engelsk klass.

Första bilen på riktigt länge jag får sådant sug på! thumbs up thumbs up

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Allmänt banåkaforum
911 RS? nej jag väljer nog något nytt (ny McLaren)
1, 2   >>
8503 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande