Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Söker DriftBox-filer att ha med i TrackView.NET-distribution
3968 besök totalt
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
Som ni kanske sett så håller jag på att utveckla TrackView.NET, som är ett gratis-program för att analysera diverse loggfiler från vanliga NMEA-gps, DriftBox, Windows-mobile-telefoner, etc.

Jag undrar om någon/några vill bidra med loggfiler från DriftBox för t.ex. Nürburgring. Tanken är att skapa en projekt-fil som skickas med installationen av TrackView.NET där era filer är tidssynkade med varann för återuppspelning - man kommer se vem som är snabbast, helt enkelt ;-)

Mer info: www.oakgps.com

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Trevligt thumbs up


Loggfiler hittar du på forumet under loggad data.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38485&start=126

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
Fredrik Larsson skrev:
Trevligt thumbs up

Loggfiler hittar du på forumet under loggad data.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38485&start=126

Jo, men jag behöver nog nån form av tillstånd innan jag packar in någon annans loggfiler i installationspaketet.. :-)

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415



Åke Wallebom skrev:
Fredrik Larsson skrev:
Trevligt thumbs up

Loggfiler hittar du på forumet under loggad data.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38485&start=126

Jo, men jag behöver nog nån form av tillstånd innan jag packar in någon annans loggfiler i installationspaketet.. :-)


Helt ok med mig. Vem som egentligen äger filerna och datan i dessa har vi inte funderat så mkt på. om någon tycker annorlunda får de väl säga till.

_________________
Johan Bergin
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
jbergin skrev:
Helt ok med mig. Vem som egentligen äger filerna och datan i dessa har vi inte funderat så mkt på. om någon tycker annorlunda får de väl säga till.

Mja... Tänk dig driftboxen som en digitalkamera. Det är fotografen (den som trycker på avtryckaren) som äger rättigheterna till bilderna. På samma sätt bör det vara den som aktiverar driftboxen (=fotografen) som äger rättigheterna till loggfilerna (=bilderna).

Bara för att någon lagt upp sin loggfil för allmän beskådan på rejsa.nu betyder det egentligen inte att jag får kopiera den och distribuera den hejvilt (jämför med att ta en bild från rejsa och lägga upp den på någon annan hemsida).

Det här blev ju lite mer krångligt än vad jag tänkte... Tanken med tråden var väl att nån skulle säga "Varsågod, här är _min_ loggfil!" eller "Alla loggfiler jag postat på rejsa kan du ta", istället för att jag bara skulle plocka någon fil helt självsvåldigt

Får plocka någon av er som svarat i tråden helt enkelt, eller PMa dom som inte sagt något och fråga direkt.

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
johan sjöström skrev:
Hade varit roligt om du satsade lite på stöd för racechrono formatet. Dom har ju verkligen förtjänat en plats bland Laptimers/loggnings verktygen.

Helt klart intressant. Om du har några sådana filer kan du kanske PMa över dom? Får se om de har någon information för utvecklare... Eller så finns det säkert såna filer här på rejsa.. Jag kollar upp det!

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Åke Wallebom skrev:
johan sjöström skrev:
Hade varit roligt om du satsade lite på stöd för racechrono formatet. Dom har ju verkligen förtjänat en plats bland Laptimers/loggnings verktygen.

Helt klart intressant. Om du har några sådana filer kan du kanske PMa över dom? Får se om de har någon information för utvecklare... Eller så finns det säkert såna filer här på rejsa.. Jag kollar upp det!


Filer fixar jag till dig, skall försöka göra det ikväll. thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

De jag lagt upp kan du ta fritt av men jag har inget från Nürburgring tyvärr. Tips är att skicka PM till de övriga som lagt upp loggfiler!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Söker DriftBox-filer att ha med i TrackView.NET-distribution
3968 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande