Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
3 besök senaste veckan (3803 totalt) |
![]() ![]() Jag lägger ut en annons på bilen nu. Jag har kört tre säsonger med den och nu går den som en dröm. Tiden att köra den har dock tyvärr inte funnits så jag hoppas att någon som är sugnare på att nyttja bilen vill ta över. Extremt mycker tid har ägnats åt att få ordning på geometrin i främre hjulupphängningen, inkl ombyggnad av undre a-armens satliga infästningpunkter. Geometrin har även räknats i simulatorprogram. Bilen är inregistrerad som ombyggt fordon hos Bilprovningen och är 100% laglig i det skick som beskrivs nedan. Bilen är ägd, körd och ombyggd av mig från original till dagens skick under tre år. Bilen är idag helt utsorterad och gär som en dröm. Bilen har gått 1.21.97 i Bilsport Superstage, en av landets snabbaste tider någonsin samt 13.4:176 km/h på 402m. Bilen finns med i de två senaste årens reportage från Bilsports Superstagefinal (2007 och 2008) där bilen slutade tvåa båda åren. Det finns mycket mer att säga till den som är intresserad! Bilen är en Honda civic vti -92 från början. Idag väger bilen ca 960 kg fulltankad utan förare. Det som är gjort med bilen är. Motor & drivlina: K20A2 bromsad till 211 hk på hjulen Hondata K-pro ECU Hybrid racing motorfästen Hybrid racing alu-halvkylare Hybrid racing kabelhärva RBC-insug med Karcept adapterplatta Hondata insugspackning SSR 4-2-1 grenrör (2,5-tums) AEM swap-CAI (3-tums) Uppsvarvat spjällhus (Welen) Matchportat spjäll, adapterplatta och insug (Welen) Egenbyggda avgasystem (2 st 2,5-tums, ett med ny katalysator och ett system utan kat) Mappad på rullande landsväg av Welav Racing (Martin Scotte, Anders Lundgren) Civic type-r växellänkage i egenbyggt spakställ i bilen Quaife-diff Bromsar & chassi: Honda legend-ok med Rover-skivor och Carbotech XP10-belägg fram original-bromsar bak Stålomspunna bromsslangar runt om H&R Gr. N coilovers (tävlingsgrejer) Framvagnen är ombyggd för minimalt flex i infästningspunkterna (teflonbussningar och uniballs i alla leder) geometrin framräknad och justerad med rollcenter adjusters samt ombyggnad av undre a-armar. Cornerweight gjord hos Samuel Lindqvist. Justerbar camber med Skunk2 pro series övre a-armar. Esi-krängningshämmare (1 mm tunnare än original) Bak: Ingalls camberstag (justerbara) SPC toe-stag (justerbara) Hardrace länkarmar med uniballs i alla tre leder. ASR förstärkningsplatta Integra Type-R krängningshämmare (grövre än original) Password JDM fjäderbensstag fram 3-punkt bak 4-punkts Invändigt: Rensad inredning förutom dörrsidor och instrumentpanel Toora-ratt med Snap-off nav samt momo ratt-nav Sparco 4-tums 4-punktsbälten Toora Projekt 2 skalstol finns att tillgå om du är storväxt och kan nyttja stolen, annars ingår 2 originalstolar originalbälten finns högtalare och kablage finns, dock ingen stereo-enhet Exteriört: lackade lister och kjolar runt om kolfiber-huv vita blinkers runt om Däck & fälg: Tre uppsättningar fälgar finns (15 tum) En uppsättning svarta 6.5-tum breda med halvdåliga gatdäck toyo proxes t1-s 195/50-15 En uppsättning guldfärgade 7-tum breda med fräscha toyo R888 205/50-15 En uppsättning silvriga 7-tum breda med slutkörda michelin och dunlop r-däck på Övrigt: Batteriet bytt mot ett mindre samt bakåtflyttat till reservhjulsbaljan för bättre viktfördelning PRIS: 150.000:- 070-267 85 05 _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
3 besök senaste veckan (3803 totalt) |